Anonym bruker Skrevet 27. oktober #1 Skrevet 27. oktober Jobber i kommunal barnehage. Kravene vokser og jeg lurer egentlig på når skal vi ha tid til å være sammen med barna. Kommunen nedprioriterer barnehagen. Vi får ingenting. Nå skal vi ansatte møte på jobb før åpningstiden i vinter og måke snø. Hva med de andre kommunale tjenestestedene? Skal lærere og sykepleiere måke snø? Nei… men vi må måke. Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 27. oktober #2 Skrevet 27. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Jobber i kommunal barnehage. Kravene vokser og jeg lurer egentlig på når skal vi ha tid til å være sammen med barna. Kommunen nedprioriterer barnehagen. Vi får ingenting. Nå skal vi ansatte møte på jobb før åpningstiden i vinter og måke snø. Hva med de andre kommunale tjenestestedene? Skal lærere og sykepleiere måke snø? Nei… men vi må måke. Anonymkode: 9d41c...8c0 Lærerne måker visst også snø. Bare så det er sagt. Anonymkode: 6e13a...3c2
Anonym bruker Skrevet 27. oktober #3 Skrevet 27. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Jobber i kommunal barnehage. Kravene vokser og jeg lurer egentlig på når skal vi ha tid til å være sammen med barna. Kommunen nedprioriterer barnehagen. Vi får ingenting. Nå skal vi ansatte møte på jobb før åpningstiden i vinter og måke snø. Hva med de andre kommunale tjenestestedene? Skal lærere og sykepleiere måke snø? Nei… men vi må måke. Anonymkode: 9d41c...8c0 Jeg hadde ikke måkt gratis før åpningstid, aldri verden. De kan uansett ikke tvinge dere til å møte opp før arbeidstid. Har jobbet i privat barnehage, og vi måtte måke litt rundt innenfor barnehagegjerdene, men det ble gjort i arbeidstiden. Faktisk en god del som må jobber i hjemmetsykepleien som måke seg noe frem. Barnehager er så nedproritert at det er en skam. Anonymkode: 97b22...426
Anonym bruker Skrevet 27. oktober #4 Skrevet 27. oktober Vi både måker og strør på jobben min. Jobber på barneskole. Førstemann om morgenen har det som oppgave om brøytebilen ikke har vært der (noe den ikke er 99% av tiden). Man kan ikke ta det i arbeidstiden det skjønner jo alle. De må være klart til foreldrene kommer. Anonymkode: 175f0...ca5
Anonym bruker Skrevet 27. oktober #5 Skrevet 27. oktober Jobber i kommunal barnevernstjeneste og vi må også måke snø, vi må strø, vaske egne lokaler og det må gjøres utenfor ordinær arbeidstid Anonymkode: bd29b...2c3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #6 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jobber i kommunal barnevernstjeneste og vi må også måke snø, vi må strø, vaske egne lokaler og det må gjøres utenfor ordinær arbeidstid Anonymkode: bd29b...2c3 Men dere får lønn for den tiden så brukes? Eller er det dugnad? Anonymkode: c56e4...a97
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #7 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jobber i kommunal barnehage. Kravene vokser og jeg lurer egentlig på når skal vi ha tid til å være sammen med barna. Kommunen nedprioriterer barnehagen. Vi får ingenting. Nå skal vi ansatte møte på jobb før åpningstiden i vinter og måke snø. Hva med de andre kommunale tjenestestedene? Skal lærere og sykepleiere måke snø? Nei… men vi må måke. Anonymkode: 9d41c...8c0 Selvsagt må dere måke. Det skulle jo bare mangle. Anonymkode: cce6b...49c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #8 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Men dere får lønn for den tiden så brukes? Eller er det dugnad? Anonymkode: c56e4...a97 HI får nok også betalt. Spørsmålet er jo hvordan de skal planlegge og sørge for at noen er på jobb før ordinær arbeidstid hver dag. Anonymkode: 5b4f3...573
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #9 Skrevet 28. oktober Ansatte i barnehager burde byttet jobb med de som sitter og administrerer, da hadde de fått en realitetsorientering. De sitter der på sine varme kontorer og planlegger alt mellom himmel og jord uten tanke på de som faktisk skal utføre. Arbeidsforholdene i barnehagene er en skam. Alle barnehager burde vært privatisert, og foreldre burde betalt hva det koster å la andre passe sine barn. Da hadde samfunnskostnadene blitt tydelige. Ingen kan drive barnehager med de fattigmannsbudsjettene kommunen opererer med. Det er ikke rart sykefraværet er enormt. Det er kommunens ansvar, ene og alene. Anonymkode: ff942...0c7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #10 Skrevet 28. oktober Jobber også i kommunal barnehage. Vi kommer 10 minutter før barnehagen åpner. På den tiden skal vi bake brød, gjøre klart til lunsj, sette ned stoler (alle stoler står oppe etter vask), rydde ut av oppvaskmaskinen, fylle vannflasker, klargjøre avdelingen for lek (sette frem lekematriell osv), henge opp flagg og bilde hvis bursdag, pakke sekk hvis turdag osv osv. Så ja, så klart.. Rekker sikkert litt snømåking på toppen av det 🙄 Eller, vi må rett som det er måke foran dørene allerede. Men i kommunen er det både ansatt vaktmestere som har ansvaret for barnehager og skoler, og det er brøytemannskap med ansvar for de kommunale byggene. Måke barnehagens uteområde burde ikke være ansvaret til de som jobber i barnehagen. Å hvis man kommer før, vil man også gå før. Det vil si at den tiden som brukes på å måke snø før åpningstid, tar tid bort fra ungene. Anonymkode: a30c2...385
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #11 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Ansatte i barnehager burde byttet jobb med de som sitter og administrerer, da hadde de fått en realitetsorientering. De sitter der på sine varme kontorer og planlegger alt mellom himmel og jord uten tanke på de som faktisk skal utføre. Arbeidsforholdene i barnehagene er en skam. Alle barnehager burde vært privatisert, og foreldre burde betalt hva det koster å la andre passe sine barn. Da hadde samfunnskostnadene blitt tydelige. Ingen kan drive barnehager med de fattigmannsbudsjettene kommunen opererer med. Det er ikke rart sykefraværet er enormt. Det er kommunens ansvar, ene og alene. Anonymkode: ff942...0c7 Alle barnehafer burde vært privatisert? Akkurat som om det er så mye bedre i private barnehager, det er ikke noe mer å hente der enn i de kommunale. Anonymkode: 97b22...426
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #12 Skrevet 28. oktober Vi får selvsagt betalt for å møte en halvtime før for å måke snø. Men de fleste av oss er ikke interessert i å måke snø kl 6.30 på morgenen. Det er mye å måke og vi har kun spade. Det står ikke i vår arbeidsinstruks at vi skal måke snø. Vi har tung nok jobb fra før. Kommunen prøver å engasjere foreldre til dugnad på snømåking. Det er få foreldre som har tid til å måke snø i barnehagen kl 6.30 med flere barn som skal leveres her og der, og de skal komme seg på jobb selv. Vi blir så nedprioritert at det er en skam. ordføreren og de på toppen kan selv komme å måke. De kommer gjerne i barnehagen og klipper en snor om det er noe de kan hylles for og komme i lokalavisen. Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #13 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jobber i kommunal barnehage. Kravene vokser og jeg lurer egentlig på når skal vi ha tid til å være sammen med barna. Kommunen nedprioriterer barnehagen. Vi får ingenting. Nå skal vi ansatte møte på jobb før åpningstiden i vinter og måke snø. Hva med de andre kommunale tjenestestedene? Skal lærere og sykepleiere måke snø? Nei… men vi må måke. Anonymkode: 9d41c...8c0 Hvem mener du bør måke? En mann fra kommunen?. Uansett så hadde aldri jeg måket uten å få betalt. Anonymkode: cce6b...49c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #14 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ansatte i barnehager burde byttet jobb med de som sitter og administrerer, da hadde de fått en realitetsorientering. De sitter der på sine varme kontorer og planlegger alt mellom himmel og jord uten tanke på de som faktisk skal utføre. Arbeidsforholdene i barnehagene er en skam. Alle barnehager burde vært privatisert, og foreldre burde betalt hva det koster å la andre passe sine barn. Da hadde samfunnskostnadene blitt tydelige. Ingen kan drive barnehager med de fattigmannsbudsjettene kommunen opererer med. Det er ikke rart sykefraværet er enormt. Det er kommunens ansvar, ene og alene. Anonymkode: ff942...0c7 Foreldrene burde betalt for hele plassen? Vil du virkelig ha det slik? Mange som ikke hadde hatt råd til barn da. For barn under tre år er tilskuddet over 300.000! Og siden du mener budsjettet blir bedre om kommunen ikke betaler, mener du altså at foreldrene skal betale enda mer enn barnehagene nå får fra kommunen? Anonymkode: b1604...4f2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #15 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (8 timer siden): Foreldrene burde betalt for hele plassen? Vil du virkelig ha det slik? Mange som ikke hadde hatt råd til barn da. For barn under tre år er tilskuddet over 300.000! Og siden du mener budsjettet blir bedre om kommunen ikke betaler, mener du altså at foreldrene skal betale enda mer enn barnehagene nå får fra kommunen? Anonymkode: b1604...4f2 Administrasjon sitter på sine varme kontor og flytter på papir med tall på. De aner ikke hvordan det er å jobbe på gulvet i de kommunale tjenestene. Derfor er de heller ikke egnet til å sitte å bestemme over midlene som skal brukes når de ikke vil forså behovet. Foreldre betaling er en ting. Kommuen har ansvar for måking av snø i de kommunale tjenestene. Da må de leie inn brøyting. Slik som de gjør med skole og sykehjem og sitt eget rådhus. Kanskje de skal droppe snømåking på rådhuset da, så kan de heller møte en time før å måke seg inn med spade? Ja, vi får betalt for å komme en time før. Men ingen er interessert i å måke snø når en kommer på jobb. Vi drar på oss både senebetennelse og det som er. Vi har et tungt nok yrke som det er Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 29. oktober #16 Skrevet 29. oktober Anonym bruker skrev (9 timer siden): Administrasjon sitter på sine varme kontor og flytter på papir med tall på. De aner ikke hvordan det er å jobbe på gulvet i de kommunale tjenestene. Derfor er de heller ikke egnet til å sitte å bestemme over midlene som skal brukes når de ikke vil forså behovet. Foreldre betaling er en ting. Kommuen har ansvar for måking av snø i de kommunale tjenestene. Da må de leie inn brøyting. Slik som de gjør med skole og sykehjem og sitt eget rådhus. Kanskje de skal droppe snømåking på rådhuset da, så kan de heller møte en time før å måke seg inn med spade? Ja, vi får betalt for å komme en time før. Men ingen er interessert i å måke snø når en kommer på jobb. Vi drar på oss både senebetennelse og det som er. Vi har et tungt nok yrke som det er Anonymkode: 9d41c...8c0 Synes jeg hadde sett at politikerene og administrasjon hadde måket foran egen arbeidsplass, men det er desverre forskjell på folk. Og folk i lavtlønnsyrker/lavstatusyrker er på bunnen av stigen som man tråkker over. Typisk at det er i de lavstatus slitsomme kvinneyrker som er noen av de viktigste jobbene, det forventes at de ansattee skal være snømåker, vaktmester, renholder, kokk og gud vet hva. Folk må slutte å finne seg i det. Anonymkode: 97b22...426
Anonym bruker Skrevet 29. oktober #17 Skrevet 29. oktober Anonym bruker skrev (3 timer siden): Synes jeg hadde sett at politikerene og administrasjon hadde måket foran egen arbeidsplass, men det er desverre forskjell på folk. Og folk i lavtlønnsyrker/lavstatusyrker er på bunnen av stigen som man tråkker over. Typisk at det er i de lavstatus slitsomme kvinneyrker som er noen av de viktigste jobbene, det forventes at de ansattee skal være snømåker, vaktmester, renholder, kokk og gud vet hva. Folk må slutte å finne seg i det. Anonymkode: 97b22...426 Nettopp! Mens de ansatte går rundt som nikkedukker og prøver å slikke seg oppover tør ingen si fra Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 29. oktober #18 Skrevet 29. oktober Anonym bruker skrev (9 timer siden): Nettopp! Mens de ansatte går rundt som nikkedukker og prøver å slikke seg oppover tør ingen si fra Anonymkode: 9d41c...8c0 Hvorfor kan man ikke klage på en saklig måte på det som er sakens kjerne, uten å rakke ned på andre yrkesgrupper som ikke har noe med saken å gjøre? Anonymkode: 6914d...6a6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober #19 Skrevet 29. oktober Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor kan man ikke klage på en saklig måte på det som er sakens kjerne, uten å rakke ned på andre yrkesgrupper som ikke har noe med saken å gjøre? Anonymkode: 6914d...6a6 Jeg snakker om kollegaene mine på samme arbeidsplass. Ingen som tør å si fra høyt Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober #20 Skrevet 30. oktober Anonym bruker skrev (På 29.10.2025 den 23.48): Jeg snakker om kollegaene mine på samme arbeidsplass. Ingen som tør å si fra høyt Anonymkode: 9d41c...8c0 Hei Beklager at jeg var uklar. Jeg siktet ikke til deg. Jeg siktet til andre kommentarer her, som drar inn administrasjon og rådhus på en ganske usaklig måte. Ang. din problemstilling et jeg helt enig med deg. Tekniske tjenester bør sørge for måking ved offentlige bygg. Anonymkode: 6914d...6a6
Anonym bruker Skrevet 30. oktober #21 Skrevet 30. oktober Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hei Beklager at jeg var uklar. Jeg siktet ikke til deg. Jeg siktet til andre kommentarer her, som drar inn administrasjon og rådhus på en ganske usaklig måte. Ang. din problemstilling et jeg helt enig med deg. Tekniske tjenester bør sørge for måking ved offentlige bygg. Anonymkode: 6914d...6a6 Min kommentar om administrasjon og rådhus var en respons på hi sin kommentar som jeg siterte, hvor hi dro inn administrasjon og rådhus. Anonymkode: 97b22...426
Anonym bruker Skrevet 30. oktober #22 Skrevet 30. oktober Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Min kommentar om administrasjon og rådhus var en respons på hi sin kommentar som jeg siterte, hvor hi dro inn administrasjon og rådhus. Anonymkode: 97b22...426 Det er jo administrasjonen på rådhuset som styrer kommunen. Kommunen eier barnehagen. Administrasjonen vil ikke bruke penger på snømåking i barnehagen, og tror at snøen smelter bort av seg selv eller vi som jobber der fikser det. Så ja, da kan ta komme å måle selv de som mener dette Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober #23 Skrevet 30. oktober Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Min kommentar om administrasjon og rådhus var en respons på hi sin kommentar som jeg siterte, hvor hi dro inn administrasjon og rådhus. Anonymkode: 97b22...426 Og usakelig er det jo ikke, det er jo dessverre sannheten at de aldri hadde måkt sin egen arbeidsplass. Anonymkode: 97b22...426
Anonym bruker Skrevet 31. oktober #24 Skrevet 31. oktober Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Og usakelig er det jo ikke, det er jo dessverre sannheten at de aldri hadde måkt sin egen arbeidsplass. Anonymkode: 97b22...426 Nettopp, og de folka sitter å bestemmer at andre nedover i systemet skal gjøre det. Men de selv skal ha alt på sølvfat Anonymkode: 9d41c...8c0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober #25 Skrevet 31. oktober Anonym bruker skrev (På 27.10.2025 den 20.57): Jobber i kommunal barnehage. Kravene vokser og jeg lurer egentlig på når skal vi ha tid til å være sammen med barna. Kommunen nedprioriterer barnehagen. Vi får ingenting. Nå skal vi ansatte møte på jobb før åpningstiden i vinter og måke snø. Hva med de andre kommunale tjenestestedene? Skal lærere og sykepleiere måke snø? Nei… men vi må måke. Anonymkode: 9d41c...8c0 Sykepleiere i hjemmesykepleien måker snø. Og skifter lyspærer. Og og og. Vi måker jo ikke på sykehuset, men jaggu er det mange sykepleiere som måker!! Anonymkode: 17653...06b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå