Anonym bruker Skrevet 25. oktober #1 Skrevet 25. oktober Foreldrene til en av guttene i klassen til vår sønn er motstander at Halloween, og har alltid vært det. De har vist det ved at deres barn ikke har fått gå på Halloween, og den gangen de var så små at de gikk på SFO så sendte de klage til skolen dersom det var Halloween dag på SFO. Det går nå i 6. klasse. Uansett, vi er helt motsatt, vi elsker Halloween. Pynter opp masse ut, lager show for alle barna som kommer innom, deler ut godteri, griller pølser til de som har lyst på det, tuller og tøyser. Gutten vår elsker det, og har gledet seg i flere uker. Han skal gå litt i nabolaget og så være meg meg og pappaen utenfor hos oss. Nå kom det inn en bursdags invitasjon fra denne gutten, fottballbursdag, nå på fredag, kl 18-21. Det vil si på Halloween akkurat på det tidspunktet barna pleier å være ut å ha det gøy. For oss skal det mye til for at barna lar være å gå på en bursdag, alle barn fortjener å bli feiret, men denne gangen vet jeg virkelig ikke hva vi skal gjøre. Gutten vår ønsker virkelig ikke å dra i denne bursdagen, og det skjønner jeg, samtidig, dersom ingen kommer går det jo utover det andre barnet. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 200b5...540
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #2 Skrevet 25. oktober Oi, dama hiver egen unge under bussen bare for å virkelig vise at de er i mot halloween. Det er jo bare slemt, stakkars unge. Anonymkode: 779b4...9d9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #3 Skrevet 25. oktober Det er det verste jeg har hørt! Jeg hadde ringt foreldrene og sagt at de med dette legger opp til at sønnen får få eller ingen gjester i selskapet sitt. Ingen inviterer i selskap i jul eller 17. mai heller, uten sammenligning for øvrig. Anonymkode: 7f3ba...5b7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #4 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er det verste jeg har hørt! Jeg hadde ringt foreldrene og sagt at de med dette legger opp til at sønnen får få eller ingen gjester i selskapet sitt. Ingen inviterer i selskap i jul eller 17. mai heller, uten sammenligning for øvrig. Anonymkode: 7f3ba...5b7 Enig, ring foreldrene og gi beskjed. Anonymkode: 779b4...9d9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #5 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Enig, ring foreldrene og gi beskjed. Anonymkode: 779b4...9d9 Det finnes verre ting. Vi har jo johovas vitne, Smiths venner og muslimer, de driter vi jo i. Helt greit å være motstander av Halloween. Anonymkode: 2144d...88d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #6 Skrevet 25. oktober Jeg har et barn med bursdag på Halloween, men har aldri lagt bursdagbesøk til den dagen. Ring foreldrene å si at dere har andre planer den dagen. De kan ikke tvinge frem at andre barn ikke skal «feire» Halloween. Hvis ingen kommer den dagen er det foreldrenes egen feil. Anonymkode: d4b32...835
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #7 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det finnes verre ting. Vi har jo johovas vitne, Smiths venner og muslimer, de driter vi jo i. Helt greit å være motstander av Halloween. Anonymkode: 2144d...88d Det er vel ingen som har sagt at det ikke er greit å være mostander av Halloween heller, det er jo ikke det det handler om. Anonymkode: 779b4...9d9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #8 Skrevet 25. oktober Invitasjonen kom på klassens FB side, og de skrev at den kommer som ranselpost på mandag. Vi kjenner ikke foreldrene så godt, og vårt barn er ikke mye med det barnet. Tenker at det er heler opp til de som kjenner dem bedre enn oss å ringe dem. Det har kommet en del kommentarer om at det var en dum dato og tidspunkt ved tanke på Halloween. Til nå har de bare svart at de pleier jo alltid å invitere til bursdagsfeiring på den fredagen som er nærmest bursdagen til barnet. De har uansett fått beskjed fra flere nå. HI Anonymkode: 200b5...540
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #9 Skrevet 25. oktober Uff, stakkars barn... Men jeg hadde faktisk meldt avbud, sønnen deres har andre planer den dagen og kan dessverre ikke komme i bursdag. Jo flere som melder fra tidlig jo bedre er sjansen deres for å evt bytte dag for selskapet. Det kan faktisk hende de ikke tenkte over at det var på halloween siden de ikke selv feirer dagen. Jeg hadde svart på klassens facebookside, så både foreldrene til bursdagsbarnet og andre foreldre hadde sett det. Beklaget at det passet dårlig akkurat på halloween fordi dere har lagt andre planer den dagen. Så er det litt opp til foreldrene hvordan de vil gjøre dette. Anonymkode: 24f7d...9ef
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #10 Skrevet 25. oktober Jeg hadde latt barnet gå på Halloween som planlagt, selvsagt. Skriv på Facebook: takk for invitasjon. Dessverre passer det ikke for Per denne gangen, da han allerede har lagt andre planer for Halloween. Anonymkode: 75d2e...932
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #11 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Det finnes verre ting. Vi har jo johovas vitne, Smiths venner og muslimer, de driter vi jo i. Helt greit å være motstander av Halloween. Anonymkode: 2144d...88d Det er jo ingen som kommenterer på at de selv ikke feirer Halloween. Hva med å skjønne hva problemet er? Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Uff, stakkars barn... Men jeg hadde faktisk meldt avbud, sønnen deres har andre planer den dagen og kan dessverre ikke komme i bursdag. Jo flere som melder fra tidlig jo bedre er sjansen deres for å evt bytte dag for selskapet. Det kan faktisk hende de ikke tenkte over at det var på halloween siden de ikke selv feirer dagen. Jeg hadde svart på klassens facebookside, så både foreldrene til bursdagsbarnet og andre foreldre hadde sett det. Beklaget at det passet dårlig akkurat på halloween fordi dere har lagt andre planer den dagen. Så er det litt opp til foreldrene hvordan de vil gjøre dette. Anonymkode: 24f7d...9ef Dette. Gi beskjed tidlig og gjerne på FB, så andre også ser det. Jeg er enig med hi i at bursdag trumfer det meste, men når dere alt har lagt planer er det helt innafor å prioritere dem. Anonymkode: 7f3ba...5b7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #12 Skrevet 25. oktober Da er man ikke helt god ass! Trodde ALLE foreldre ville at det skal dukke opp i bursdagen til barnet sitt. ALLE! Meget spesielt å invitere på akkurat den dagen. Aldri hørt om noen som har barneselskap på 17.mai eller 24.desember. Ja. Jo, man kaaaaan invitere på Halloween. Men folk har andre planer. Uff. Ikke greit. Anonymkode: f352b...e07
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #13 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det finnes verre ting. Vi har jo johovas vitne, Smiths venner og muslimer, de driter vi jo i. Helt greit å være motstander av Halloween. Anonymkode: 2144d...88d Handler ikke om det. Anonymkode: f352b...e07
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #14 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Invitasjonen kom på klassens FB side, og de skrev at den kommer som ranselpost på mandag. Vi kjenner ikke foreldrene så godt, og vårt barn er ikke mye med det barnet. Tenker at det er heler opp til de som kjenner dem bedre enn oss å ringe dem. Det har kommet en del kommentarer om at det var en dum dato og tidspunkt ved tanke på Halloween. Til nå har de bare svart at de pleier jo alltid å invitere til bursdagsfeiring på den fredagen som er nærmest bursdagen til barnet. De har uansett fått beskjed fra flere nå. HI Anonymkode: 200b5...540 Og du kan også slenge deg på. Anonymkode: f352b...e07
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #15 Skrevet 25. oktober Eneste bursdagsfeiring som fungerer på Halloween er jo Halloweenparty der man går trick or treat. Jeg har selv bursdag den dagen, men jeg er så gammel at det var ikke en greie enda da jeg var barn. Anonymkode: 56e47...c8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober #16 Skrevet 26. oktober Hadde feiret Halloween, som avtalt med gutten, og droppet bursdagen. Hadde virkelig ikke presset på en fotballbursdag foran Halloween-feiring som gutten har gledet seg til i ukesvis. Anonymkode: 221e8...1d4
Anonym bruker Skrevet 27. oktober #17 Skrevet 27. oktober Anonym bruker skrev (På 25.10.2025 den 18.19): Invitasjonen kom på klassens FB side, og de skrev at den kommer som ranselpost på mandag. Vi kjenner ikke foreldrene så godt, og vårt barn er ikke mye med det barnet. Tenker at det er heler opp til de som kjenner dem bedre enn oss å ringe dem. Det har kommet en del kommentarer om at det var en dum dato og tidspunkt ved tanke på Halloween. Til nå har de bare svart at de pleier jo alltid å invitere til bursdagsfeiring på den fredagen som er nærmest bursdagen til barnet. De har uansett fått beskjed fra flere nå. HI Anonymkode: 200b5...540 Da tror jeg at jeg hadde svart at det er synd at de har valgt akkurat den dagen som de aller fleste har lagt andre planer for for lenge siden... og kanskje legge til "Håper dere har mulighet til å legge bursdagen på en annen dag sånn at barnet får den feiringen han fortjener." Anonymkode: bb28f...581
Sommerkroppen 2029 Skrevet 27. oktober #18 Skrevet 27. oktober Hadde svart følgende: "**** takker for invitasjonen. Han har dessverre andre planer den dagen, og kan derfor ikke komme i bursdag. Ønsker dere en fin feiring! 🙂 "
Mamma-til-3-jenter Skrevet 27. oktober #19 Skrevet 27. oktober Jeg hadde også skrevet at dere har andre planer den dagen, så det passer dessverre ikke å komme i bursdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå