Anonym bruker Skrevet 25. oktober #1 Skrevet 25. oktober Jeg har en jobb, jeg virkelig trives i. Mest pga kollegaene. Er virkelig lenge siden jeg har trivdes i en jobb sosialt. Jeg har ikke søkt på jobber, men ble headhuntet. Ny jobb: 5 min å kjøre til jobb. Går ned 45 000 kr i året. Vet ikke hvordan det er sosialt. Gøyere oppgaver (tror jeg) Jobben jeg er i: ca 1 time å kjøre, noen ganger mer. Trives veldig godt! (selve oppgavene er litt kjedelig) Noe mer jeg burde tenke på??? Anonymkode: 09e98...720
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #3 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en jobb, jeg virkelig trives i. Mest pga kollegaene. Er virkelig lenge siden jeg har trivdes i en jobb sosialt. Jeg har ikke søkt på jobber, men ble headhuntet. Ny jobb: 5 min å kjøre til jobb. Går ned 45 000 kr i året. Vet ikke hvordan det er sosialt. Gøyere oppgaver (tror jeg) Jobben jeg er i: ca 1 time å kjøre, noen ganger mer. Trives veldig godt! (selve oppgavene er litt kjedelig) Noe mer jeg burde tenke på??? Anonymkode: 09e98...720 Med mindre jobben du har nå gir deg utfordringer med familielivet (som å hente og bringe barn og eventuelle hjelpe eldre foreldre) og med det tilfører stress i hverdagen så hadde jeg aldri byttet. Du sier det er lenge siden du trivdes sosialt på jobb før jobben du har nå. Om dette er en utfordring for deg tror jeg det er lurt å holde på det du har. I tillegg har du bedre lønn der du er nå. Anonymkode: 4aeeb...b84
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #4 Skrevet 25. oktober Nesten to timer (eller et én time t/r?) mer med familien for 45 000 mindre i året, og muligens «morsommere» jobb? Jeg hadde tatt den dealen, om ikke de 45 000 hadde veltet det økonomiske lasset. Så spørs det selvfølgelig om du har barn, om de er små/store etc. Jeg er faktisk i en lignende situasjon, har en helt ok jobb med lite stress og ok lønn. To tenåringer. Ble oppsøkt av rekrutterer til en mer interessant jobb, bedre lønn, men mye mer stress og sannsynligvis mer overtid (har nesten ingen nå). Det er i tillegg stress å bytte jobb uansett, det å kunne jobben inn og ut er tross alt ganske behagelig. Jeg står igjen mot to andre, og heller nok mot å takke ja skulle jeg bli valgt, siste mulighet til å satse litt kjennes det som, men det er helt greit om ikke, lite stress på jobb er verdt en del (har gamle foreldre og kjenner overgangsalderen godt). Anonymkode: b2376...a38
amandine Skrevet 25. oktober #5 Skrevet 25. oktober Jeg hadde valgt å gå ned i lønn for morsommere jobb og kortere reisevei. 45000 er ikke mye i den store sammenhengen, i kroner og øre vil du jo spare på transporten til og fra, for ikke å snakke om at du gir deg selv mange timer. 5 timer i uken? 20 timer i måneden? Det er mye tid.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #6 Skrevet 25. oktober Hvis du er headhuntet og de virkelig ønsker deg, så får du de 45' hvis du bare forhandler litt. Digg å ha jobb så nær hjemme. Anonymkode: 02e22...acc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #7 Skrevet 25. oktober 45 000 mindre i året. 5 minutter reise til jobb, ikke 5 minutter. Hvilken type bil har du (el/diesel/bensin), og hvor mye bruker du på drivstoff og bompenger i måneden. Etter skatt vi antagelig den reduksjonen være ca. 3.000 i måneden, er utgiftene til reiseveien større eller mindre? Har du mulighet til å få permisjon fra jobben du har nå slik at dersom du angrer så kan du gå tilbake. Har du prøvd å forhandle om lønnen i den nye jobben? Anonymkode: 1f290...0ca
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #8 Skrevet 25. oktober Hi her. Jeg har kun jobbet der jeg er i 7 mnd. Endelig ferdig med prøvetiden. Jeg kan ha hjemmekontor akkurat når det passer meg. De stoler på meg og det er ingen stress eller press. Jeg har el bil 🤩 Anonymkode: 09e98...720
Anonym bruker Skrevet 26. oktober #9 Skrevet 26. oktober Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hi her. Jeg har kun jobbet der jeg er i 7 mnd. Endelig ferdig med prøvetiden. Jeg kan ha hjemmekontor akkurat når det passer meg. De stoler på meg og det er ingen stress eller press. Jeg har el bil 🤩 Anonymkode: 09e98...720 Hvis du kan ha hjemmekontor når det passer deg og du trives i jobben du har nå hadde jeg aldri byttet om jeg var deg. Da har du det veldig fleksibelt der du er, det er ikke sikkert den andre arbeidsgiveren er like fleksibel eller at du kommer til å trives. For du kan trenge fleksibilitet selvom det er fem minutter hjemmefra 😊 Anonymkode: 628cb...9cd
Anonym bruker Skrevet 26. oktober #10 Skrevet 26. oktober Med el-bil så er lønnstapet ganske stort. For meg som har diselbil ville det ikke bitt like stort. Utover det så verdsetter jeg et godt arbeidsmiljø større en utfordrende oppgaver. Når barna var små ville jeg verdsatt mest av alt mindre reisetid til og fra jobb. Men nå som mine er store er det ikke like viktig. Jeg hadde nok valgt å bil i jobben jeg hadde, selv om drivstoff suger endel penger Anonymkode: 93ddc...dbb
Anonym bruker Skrevet 26. oktober #11 Skrevet 26. oktober Anonym bruker skrev (14 timer siden): Hi her. Jeg har kun jobbet der jeg er i 7 mnd. Endelig ferdig med prøvetiden. Jeg kan ha hjemmekontor akkurat når det passer meg. De stoler på meg og det er ingen stress eller press. Jeg har el bil 🤩 Anonymkode: 09e98...720 Det er jo ikke slik at el bil er gratis å kjøre da. Anonymkode: bba46...043
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #12 Skrevet 28. oktober Hi her Kjøreturen er jo FERIE for meg! Jeg nyyyter å høre på musikk. Hvis jeg bare har 5 min til jobb så hva skal jeg gjøre da? Komme fortere hjem til plikter og styr? Anonymkode: 09e98...720
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #13 Skrevet 28. oktober Aldri godta og gå ned i lønn . Lønnen bør opp om du headhuntes. Anonymkode: b8c80...27e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 28. oktober #14 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi her Kjøreturen er jo FERIE for meg! Jeg nyyyter å høre på musikk. Hvis jeg bare har 5 min til jobb så hva skal jeg gjøre da? Komme fortere hjem til plikter og styr? Anonymkode: 09e98...720 Hvorfor spør du egentlig? Du har jo allerede bestemt deg 😄
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #15 Skrevet 28. oktober Sommerkroppen 2029 skrev (35 minutter siden): Hvorfor spør du egentlig? Du har jo allerede bestemt deg 😄 Jeg vet ikke 🙈 blir så usikker Anonymkode: 09e98...720
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #16 Skrevet 28. oktober For meg som har hatt både jobber som jeg har trivdes sosialt og oppgavemessig i, og jobb som har vist seg å være et helvete sosialt og med sjefen, så ville jeg ALDRI byttet en jobb hvor jeg både trivdes sosialt og hadde bedre lønn, enn i en tilbudt ny jobb. Men vi er jo forskjellige da, så andre må jo kjenne på seg selv hva de har råd å satse. Anonymkode: a7752...f9c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #17 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (8 timer siden): Aldri godta og gå ned i lønn . Lønnen bør opp om du headhuntes. Anonymkode: b8c80...27e Dette tenkte jeg på også. Hvis du er blitt headhunta så er du i en rimelig grei situasjon til å forhandle lønn. Anonymkode: 284c9...116
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #18 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (På 26.10.2025 den 10.27): Med el-bil så er lønnstapet ganske stort. For meg som har diselbil ville det ikke bitt like stort. Hva mener du med at lønnstapet blir ganske stort med el bil? Anonymkode: a463e...00e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #19 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (På 25.10.2025 den 17.25): Jeg har en jobb, jeg virkelig trives i. Mest pga kollegaene. Er virkelig lenge siden jeg har trivdes i en jobb sosialt. Jeg har ikke søkt på jobber, men ble headhuntet. Ny jobb: 5 min å kjøre til jobb. Går ned 45 000 kr i året. Vet ikke hvordan det er sosialt. Gøyere oppgaver (tror jeg) Jobben jeg er i: ca 1 time å kjøre, noen ganger mer. Trives veldig godt! (selve oppgavene er litt kjedelig) Noe mer jeg burde tenke på??? Anonymkode: 09e98...720 Hvorfor gå ned i lønn om du ble headhuntet, hvis de virkelig vil ha deg så er jo det et elendig tilbud Anonymkode: a463e...00e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #20 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hi her Kjøreturen er jo FERIE for meg! Jeg nyyyter å høre på musikk. Hvis jeg bare har 5 min til jobb så hva skal jeg gjøre da? Komme fortere hjem til plikter og styr? Anonymkode: 09e98...720 Da skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer denne nye jobben. Mindre kjøring er jo den eneste fordelen med den. Anonymkode: 87d3c...83e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #21 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg vet ikke 🙈 blir så usikker Anonymkode: 09e98...720 Hvorfor blir du usikker egentlig? Anonymkode: a463e...00e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #22 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hvorfor blir du usikker egentlig? Anonymkode: a463e...00e Jeg er ikke vant til å ta egne valg. Rett og slett. Er oppvokst under mye fysisk og psykisk vold ! Ekstremt kontrollerende foreldre. Fornuften sier 1 gang. Hjertet noe annet Anonymkode: 09e98...720
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #23 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Da skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer denne nye jobben. Mindre kjøring er jo den eneste fordelen med den. Anonymkode: 87d3c...83e Ja. Og oppgavene... tror det et gøyere oppgaver. Meeen er usikker på om jeg faktisk klarer det. Er livredd for å ikke levere Anonymkode: 09e98...720
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #24 Skrevet 28. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke vant til å ta egne valg. Rett og slett. Er oppvokst under mye fysisk og psykisk vold ! Ekstremt kontrollerende foreldre. Fornuften sier 1 gang. Hjertet noe annet Anonymkode: 09e98...720 For meg ville 5 min reisevei vært veldig positivt, jeg hadde hatet å bruke over 2 timer på å kjøre frem og tilbake til jobb hver dag, men du koser deg med å kjøre til den jobben du har. Men å trives godt og kunne ha hjemmekontor når en vil er jo et stort pluss,. Etter det du skriver så ser jeg ingenting som er bedre med jobb nr 2. Å bli headhuntet til en lavere betalt stilling og arbeidsoppgaver du kanskje tror er gøyere, er jo ikke et spesielt bra tilbud vil jeg si. Anonymkode: a463e...00e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober #25 Skrevet 28. oktober Hadde uteb tvil byttet, 2 timer reisevei hverdag er alt for mye Anonymkode: aecac...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå