Gå til innhold

Vært på en middag i kveld - rystet over det jeg så!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middag i finansverden. 50 mennesker skulle sette seg og finne sin plass. 4 menn stod og holdt på hver sin stol. Så kom det en dame og alle 4 mannfolk stakk fra og satte seg på nabobordet. Jeg stod og så på dette og tenkte, hva skjedde nå? Har dere opplevd liknende og hva tror dere er årsaken til at disse mennene skiftet bord? 

Anonymkode: 6e582...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er vel ei hurpe, da. Eller dødelig kjedelig. Det er plenty folk jeg ikke gidder sitte på samme bord som.

Anonymkode: ef425...41a

Skrevet

Vet ikke helt hva du vil frem til, men det skal ikke mye til før du blir rystet. Det var det jeg bet meg merke i. 

Anonymkode: 84fa3...74d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Middag i finansverden. 50 mennesker skulle sette seg og finne sin plass. 4 menn stod og holdt på hver sin stol. Så kom det en dame og alle 4 mannfolk stakk fra og satte seg på nabobordet. Jeg stod og så på dette og tenkte, hva skjedde nå? Har dere opplevd liknende og hva tror dere er årsaken til at disse mennene skiftet bord? 

At hun var sjefen deres eller en kollega de ikke likte

Anonymkode: 1ef40...c9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så kom det en dame og alle 4 mannfolk stakk fra og satte seg på nabobordet.

Om de liker henne eller ikke, om hun er leder, kjedelig, dum eller hva det nå måtte være med henne. Jeg kan ikke se noen grunn til å ikke klare å utvise folkeskikk og opptre ok på en firmamiddag (slik jeg oppfatter settingen). Man oppfører seg ok mot andre i slike aktiviteter.

Å ydmyke henne offentlig ved å rømme bordet er umodent av voksne mennesker. 

Anonymkode: 33121...e92

Skrevet

Ble damen sittende alene, eller var det ellers fullt rundt bordet?

Anonymkode: ff9e3...f0f

Skrevet

Min mann og jeg har vært i denne bransjen i over 20 år, jeg blir ikke lengre overrasket. Det er mange forstyrra personer, statusjag og oppblåste selvbilder. 

Det kan være så enkelt at de har avtalt med flere å sitte sammen, skiftet bord for å få plass til alle. Men det kan godt være gutteklubben grei som viser sitt sanne jeg også, etter noen enheter innabords. 

Anonymkode: 629e0...dff

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min mann og jeg har vært i denne bransjen i over 20 år, jeg blir ikke lengre overrasket. Det er mange forstyrra personer, statusjag og oppblåste selvbilder. 

Det kan være så enkelt at de har avtalt med flere å sitte sammen, skiftet bord for å få plass til alle. Men det kan godt være gutteklubben grei som viser sitt sanne jeg også, etter noen enheter innabords. 

Det ville ha vært plass til alle, bordet ble helt tomt og det var plass til kanskje 12 personer.  Bordet ble fullsatt like etterpå.  

Skrevet

Provoserende damer finnes det mange av, hvorfor valgte hun ikke å sette seg med noen gode kollegaer heller, slik de fleste gjør? 

Anonymkode: f5018...f2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det ville ha vært plass til alle, bordet ble helt tomt og det var plass til kanskje 12 personer.  Bordet ble fullsatt like etterpå.  

Da satt de sikkert ved feil bord i utgangspunktet. Det er ikke likt menn å være så passiv aggressive, så her er det nok mer til saken enn du fikk med deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Provoserende damer finnes det mange av, hvorfor valgte hun ikke å sette seg med noen gode kollegaer heller, slik de fleste gjør? 

Alle ble bedt om å spre seg og ikke sette seg ved siden av folk de kjenner fra før. Det var vel derfor hun satte seg ved et bord hun ikke kjente noen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vet ikke helt hva du vil frem til, men det skal ikke mye til før du blir rystet. Det var det jeg bet meg merke i. 

Du unngår å svare på HI og finner en måte du kan ta HI. Du er vel så langt unna en middag i finansverdenen som mulig. Og følte deg liten nå.. du blir ikke større av å ta andre, du blir enda mindre 

Anonymkode: 88614...3d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du unngår å svare på HI og finner en måte du kan ta HI. Du er vel så langt unna en middag i finansverdenen som mulig. Og følte deg liten nå.. du blir ikke større av å ta andre, du blir enda mindre 

Huff, enda en med tre vekttall i vulgærpsykologi fra livets harde skole.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Alle ble bedt om å spre seg og ikke sette seg ved siden av folk de kjenner fra før. Det var vel derfor hun satte seg ved et bord hun ikke kjente noen. 

Du insisterer så iherdig på å få finansfolk til å være noe usympatisk og usselt til at du høres troverdig ut. Det du beskriver høres mer ut som et landsmøte i LO. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Om de liker henne eller ikke, om hun er leder, kjedelig, dum eller hva det nå måtte være med henne. Jeg kan ikke se noen grunn til å ikke klare å utvise folkeskikk og opptre ok på en firmamiddag (slik jeg oppfatter settingen). Man oppfører seg ok mot andre i slike aktiviteter.

Anonymkode: 33121...e92

Helt enig

Skrevet

Provoserende damer?! Jeez, hvilket århundre vokste du opp i? 

Skrevet

Huff, enda en med tre vekttall i vulgærpsykologi fra livets harde skole.

Når man ser på hvor umodent du oppfører deg, så får hun bevist at hun har helt rett. 

Skrevet

🤏🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hun er vel ei hurpe, da. Eller dødelig kjedelig. Det er plenty folk jeg ikke gidder sitte på samme bord som.

Så bra, da gjør du virkelig folk en tjeneste.

Anonymkode: ad266...ed2

Skrevet

Blir spennende om ledelsen fikk det med seg og om de faktisk adresserer det. 

Med det tipper jeg avhenger av hvem som er dus med de på toppen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det tror jeg alle kan være enige i.

Jeg tror ingen ting på denne historien jeg da. Den oppførselen som beskrives hører ikke en gang hjemme i barnebursdager. Jeg tror det er ts som troller videre på exit-storyen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Blir spennende om ledelsen fikk det med seg og om de faktisk adresserer det. 

Med det tipper jeg avhenger av hvem som er dus med de på toppen. 

Det var en av lederne som først flyttet seg. Deretter flyttet de andre seg også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg alle kan være enige i.

Jeg tror ingen ting på denne historien jeg da. Den oppførselen som beskrives hører ikke en gang hjemme i barnebursdager. Jeg tror det er ts som troller videre på exit-storyen.

Du får jo tro hva du vil men noe exit story kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Da satt de sikkert ved feil bord i utgangspunktet. Det er ikke likt menn å være så passiv aggressive, så her er det nok mer til saken enn du fikk med deg. 

Haha? Hæ? Ikke likt menn å være passiv aggressive? 😆 Dagens! 

Anonymkode: fa08b...e96

Skrevet

Haha? Hæ? Ikke likt menn å være passiv aggressive? 😆 Dagens! 

Anonymkode: fa08b...e96

Okay? Jeg opplever menn som ganske rett fra levra, og at mange er gode på å stå i konflikter. Det er godt mulig at jeg har en annen oppfattelse av det enn deg, men hva syns du selv om måten du adresserer andre (meg) på her? Moden og reflektert, eller spydig og frekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...