Gå til innhold

Hvor mange ganger har du vært på treningssenter siste 12 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stygt redd for at jeg går lei lenge før det har gått 12 måneder eller at kroppen protesterer (snart 50 år og utrent). Så er nesten helt sikker på at det kan lønne seg med klippekort. Men, da mister jeg litt av motivasjonen til å gå, den at jeg må gå fordi jeg betaler for det. 😄

Har latt være å melde meg inn i årevis, fordi det er bindingstid. 🫣😅

HI

Anonymkode: ef1aa...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er stygt redd for at jeg går lei lenge før det har gått 12 måneder eller at kroppen protesterer (snart 50 år og utrent). Så er nesten helt sikker på at det kan lønne seg med klippekort. Men, da mister jeg litt av motivasjonen til å gå, den at jeg må gå fordi jeg betaler for det. 😄

HI

Kjøp klippekort først, og hvis det viser seg at du faktisk trener, så melder du deg inn. 

Anonymkode: 9fe36...8f1

Skrevet

73 ganger de siste 12 månedene. Mindre enn jeg trodde, men går endel på ski og løper ute iblandt

Anonymkode: 92c96...5f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI

Hvis du nærmer det 50, så trenger du i ALLE fall å gå. Jeg begynte selv å trene da jeg var 50, fullstendig utrent før det. Og du får mer vondt på sikt av å IKKE gå enn å gå, det er helt sikkert. Og sist - hvis du allerede NÅ regner med å miste motivasjonen kjapt, så hadde jeg ikke brydd meg med å melde meg inn. Du trenger en HELT annen motivasjon for å trene enn at du er har brukt penger på et medlemsskap. Støttemedlemmer finnes over hele landet. 

Anonymkode: 6d62d...997

Skrevet

Jeg er 3 ganger i uka. Har holdt på siden februar. Tror det viktigste er å finne en treningsform du liker. 

Anonymkode: cd383...10b

Skrevet

Er ikke medlem av noe treningssenter, men har vært på treningsrommet på jobb en gang

Anonymkode: 150b5...641

Skrevet

0. Driver med en lagidrett tre ganger i uken pluss kamper i vinterhalvåret, men det er det. Burde trent på treningssenter, men jeg har ikke tid eller lyst til det. 

Anonymkode: f0302...264

Skrevet

Ca to ganger i uken i snitt.  Målet er egentlig tre ganger i uken, ofte blir det mer, men noen ganger 0 på grunn av reiser, sykdom og andre ting jeg ikke kan kontrollere.  

Anonymkode: 4997f...3e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

HI

Hvis du er fullstendig utrent så vil jeg virkelig anbefale deg å begynne.  Sett et realistisk mål om å f.eks. trene to ganger i uken.  

Prøv ulike gruppetimer.  Hvis du finner noe du liker øker det sjansene til å gjennomføre.  

Prøv å sette av fast tid hver uke.  F.eks. yoga mandag kveld og styrketrening torsdag før jobb.  

Det er også lurt å få dagslys og frisk luft, så klarer du å sette av tid til en søndagstur også så er du godt på vei mot bedre helse.  

Lykke til!

Anonymkode: 4997f...3e6

Skrevet

Litt usikker på hva du skal med denne statistikken? De siste 10 årene har jeg 0. De ti årene før der hadde jeg et snitt på 4 ganger i uka året rundt. Det er jo bare du som vet om du trener nok. Kanskje kan en månedskort disiplinere deg?

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (15 minutter siden):

Litt usikker på hva du skal med denne statistikken? De siste 10 årene har jeg 0. De ti årene før der hadde jeg et snitt på 4 ganger i uka året rundt. Det er jo bare du som vet om du trener nok. Kanskje kan en månedskort disiplinere deg?

Lurer på om jeg skal gå for klippekort eller årsabonnement. 😊

Tror det blir klippekort, da jeg pleier å reise vekk i alle skoleferier. Og ikke kommer til å gå på trening i sommerhalvåret når det er fint vær ute.

Så lenge jeg trener 50 ganger eller mindre i året, lønner det seg med klippekort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lurer på om jeg skal gå for klippekort eller årsabonnement. 😊

Tror det blir klippekort, da jeg pleier å reise vekk i alle skoleferier. Og ikke kommer til å gå på trening i sommerhalvåret når det er fint vær ute.

Så lenge jeg trener 50 ganger eller mindre i året, lønner det seg med klippekort.

Det er nesten 1 gang i uka, og trekker du fra skoleferier og hele sommeren, så lønner det seg neppe med abonnement for deg.

Anonymkode: 79103...a88

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.10.2025 den 15.01):

HI

Da ville jeg heller fokusert på hvilke gruppetimer de har/om du kan få med deg en kollega/veninne. Når du har en avtale med noen er det veldig mye lettere å fortsette med god vane.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.10.2025 den 15.01):

HI

Jeg begynte da jeg var 42, og hadde da aldri trent før. Motivasjonen var vondter og lett for å få senebetennelse.

Gikk mest på gruppetimer med basic styrke, basic kondisjon, diverse yoga og slynge, og skal være så ærlig å si at jeg syntes det var blytungt og kjedelig. Men presset meg gjennom de første ukene, og så begynte jeg å merke at jeg ikke så lett fikk kink i nakken og slikt lenger.

Etter hvert prøvde jeg flere typer gruppetimer, og fant noen favoritter jeg ikke hadde sett for meg å nærme meg da jeg startet. Noe er fortsatt kjedelig for meg, som løping og sykling, men her er mye annet å velge mellom. Går nå som 50-åring i snitt 3 ganger i uka. 

Fordelen med gruppetimer er at du får et fast tidspunkt å forholde deg til, og at du som nybegynner får vite hva du skal gjøre. For meg hadde det falt i fisk om jeg skulle både planlagt økten selv og motivert meg selv underveis.

Jeg ville også meldt meg på litt forskjellige timer i starten, for å unngå for ensidig belastning. For meg har det forebygget godt å supplere med roligere mobilitetstimer innimellom de hardere timene. 

Anonymkode: e64be...632

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg begynte da jeg var 42, og hadde da aldri trent før. Motivasjonen var vondter og lett for å få senebetennelse.

Gikk mest på gruppetimer med basic styrke, basic kondisjon, diverse yoga og slynge, og skal være så ærlig å si at jeg syntes det var blytungt og kjedelig. Men presset meg gjennom de første ukene, og så begynte jeg å merke at jeg ikke så lett fikk kink i nakken og slikt lenger.

Etter hvert prøvde jeg flere typer gruppetimer, og fant noen favoritter jeg ikke hadde sett for meg å nærme meg da jeg startet. Noe er fortsatt kjedelig for meg, som løping og sykling, men her er mye annet å velge mellom. Går nå som 50-åring i snitt 3 ganger i uka. 

Fordelen med gruppetimer er at du får et fast tidspunkt å forholde deg til, og at du som nybegynner får vite hva du skal gjøre. For meg hadde det falt i fisk om jeg skulle både planlagt økten selv og motivert meg selv underveis.

Jeg ville også meldt meg på litt forskjellige timer i starten, for å unngå for ensidig belastning. For meg har det forebygget godt å supplere med roligere mobilitetstimer innimellom de hardere timene. 

Anonymkode: e64be...632

Takk for svar. Dette motiverte meg. 🧡

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.10.2025 den 21.53):

Kan du se i appen hvor mange ganger du har vært på treningssententeret de siste 12 mnd?

Vurderer å kjøpe klippekort istedenfor å binde meg for ett år.

Jeg er der annenhver dag, bortsett fra i sommermånedene for da trener jeg ute istedenfor. 

Anonymkode: dab44...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...