Gå til innhold

Hvordan stå i vektnedgang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er umulig. Jeg spiser tre knekkebrød kl 12, med makrell i tomat og mager smøreost. Kl 17 spiser jeg rent kjøtt eller kylling med grønnsaker til. Jeg har gjort dette i to uker og merker ingen vektnedgang! Jeg prøvde i to uker å la være å spise flere dager i uka, og da merket jeg nedgang. Jeg blir så utrolig demotivert av dette og forstår ikke kroppen min!! Jeg skal jo være i et kaloriunderskudd, men det skjer altså null. 

Anonymkode: bfa48...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beveg deg.

Anonymkode: ad0a3...f2e

Skrevet (endret)

Kroppen har vel gått i sparebluss tenker jeg. Den oppfatter at den kan komme til å sulte i hjel og holder derfor på kiloene. Klart du må bevege deg mer. Da kan du spise litt mer og likevel være i balanse.

Endret av prekæs
Skrevet

Det tar faktisk lenger tid å gå ned i vekt om du sulter deg enn om du ligger rett under forbruket ditt.

Du skal være i kaloriunderskudd, men rett under, ikke langt under.

Jo lenger under du er jo mer setter kroppen ned forbrenningen, den tror det er sultkatastrofe og niholder på kaloriene den faktisk får.

Jeg har en venninne som går på slankesprøyte og overhodet ikke kjenner sult, men har fått beskjed av legen at det er veldig viktig å spise minst 1200 kalorier om dagen for å holde forbrenningen oppe, og å bevege seg helst mer enn hun gjorde før så hun taper fett og ikke så mye muskelmasse.

Det er umulig å gå ned i vekt uten å også miste muskelmasse, men jo mer du trener jo mer av det du mister er fett. Du må være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, men om du ikke trener mister du veldig mye musker også.

Har du drevet med jojo-slanking før er kroppen din ekspert på å sette ned forbrenningen i sultkatastrofer, jojo-slanking ødelegger forbrenningen helt.

Anonymkode: 907ee...df2

Skrevet

Sparebluss er nesten uunngåelig når man skal ned i vekt. For å gå ned i vekt, må man ha energiunderskudd. Kroppen reagerer gjerne med å senke forbrenningen. Du løser det egentlig ikke ved å øke matinntaket. Du løser det ved å være fysisk aktiv, fordi det skrur på forbrenning. Og så må du være tålmodig. Men med det sagt, høres det ut som du spiser litt lite. (Med forbehold om at jeg ikke vet hvor mye middag du spiser) Du må ha i deg næring, og du må orke å stå i vektreduksjonen over tid. 

Anonymkode: e2e54...f14

Skrevet

Anbefaler vg’s vektklubb for kontrollert vektnedgang og hjelp til å holde oversikt og motivasjon 😊 Lykke til!

Skrevet

Eneste som funka for meg var måltider fem ganger om dagen (frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds), med frokost som første måltid fast tid hver dag også i helgene. Det fikk opp forbrenningen min.

Anonymkode: 47183...443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...