Anonym bruker Skrevet 24. oktober #1 Skrevet 24. oktober Og når får du mulighet til å bruke dem? Jeg hadde spansk og fransk på skolen, i tillelgg til engelsk. Og nå jobber jeg i en bransje der det er en stor fordel å kunne mer enn engelsk, så jeg er veldig glad for det, bruker både engelsk, spansk og fransk ukentlig, muntlig og av og til skriftlig. (Jeg har måttet lære meg forretningsspråket i min bransje, men det fikk jeg mulighet til gjennom utdannelsen min, takknemlig for det.) Anonymkode: 64864...5aa
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #2 Skrevet 24. oktober Engelsk, tysk og spansk. Øver på spansk hver dag. Leser bøker på engelsk. Tysk blir dessverre ikke brukt noe særlig annet enn ferier Anonymkode: da471...bc1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #4 Skrevet 24. oktober Kun engelsk. Kan forstå tysk hvis det prates rolig og langsomt. Dvs jeg forstår essensen i hva som blir sagt. Kan og gjøre meg smått forstått på tysk. Kan noen strofer på spansk, men bare på turistnivå Anonymkode: 0e084...b79
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #5 Skrevet 24. oktober Engelsk, tysk og italiensk. Engelsk på C1 og de to andre på ca. B1. Tysk brukes veldig sjelden, det kan gå år mellom hver gang, så der må jeg "varme opp" litt før jeg kommer inn i det og klarer å tenke på tysk. Engelsk snakker jeg ofte både på jobb og privat. Italiensk går litt i perioder. Anonymkode: 58186...292
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #6 Skrevet 24. oktober Brukbart engelsk, litt fransk etter å ha hatt fransk valgfag, men ikke mer enn at jeg kan presentere meg og gjøre meg forstått i enkle samtaler om været, bestille mat og så snakker jeg kroatisk ganske godt. Anonymkode: d37fa...216
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #7 Skrevet 24. oktober Nær sagt ingen. Turistengelsk, bare. Anonymkode: 2501f...0fd
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #9 Skrevet 24. oktober Jeg snakker bra engelsk, forstår ganske mye tysk, men må nok ha litt trening før jeg skal føre noen lang samtale. Jeg forstår også en del fransk og kan nok være turist på fransk, men ikke føre lange samtaler. Anonymkode: 098bf...f2b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #10 Skrevet 24. oktober Bare engelsk egentlig. Men hadde fransk i tre år på videregående, så forstår en del skriftlig, men har aldri brukt det etter jeg gikk ut av skolen så kan overhodet ikke snakke det og har problemer med å forstå det muntlig også. Anonymkode: 32488...ebe
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #11 Skrevet 24. oktober Norsk, svensk og engelsk flytende. Kan også tysk og latin helt greit. Hatt begge deler både på vgs og universitetet. Anonymkode: 15927...337
Anonym bruker Skrevet 24. oktober #12 Skrevet 24. oktober Jeg tok tysk på skolen, men det har gått mye i glemmeboken. Lærte russisk i forsvaret og spansk på kveldsskole. Så kan vel si norsk, engelsk, russisk og spansk med litt tysk. Anonymkode: 89e1e...a17
Superdolly Skrevet 25. oktober #13 Skrevet 25. oktober Jeg hadde engelsk, tysk og fransk på skolen. Engelsk bruker jeg flere ganger i uka i jobbsammenheng, både muntlig og skriftlig, så der er jeg god. Tysken er rusten og blir for det meste brukt så vidt om sommeren. Det er en god del tyskere som ferierer her, og det hender jeg snakker med dem. Men jeg er fullstendig klar over at grammatikken er på et lavmål og da blir jeg nokså selvbevisst og usikker, så det er stotrende og usikre samtaler fra min side. Fransk har jeg ikke hverken snakket eller lest siden videregående, så den er nok mer eller mindre borte.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #14 Skrevet 25. oktober Engelsk, tysk, samisk, spansk og finsk. Kan noe russisk, men ikke nok til å kunne føre lengre samtaler Anonymkode: 61ce1...936
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #15 Skrevet 25. oktober Snakker norsk,britisk engelsk,walisisk, fransk, arabisk, tyrkisk, spansk, italiensk, portugisisk, polsk, russisk, mandarin, thai flytende. Nå holder jeg på å lære meg swahili. Jeg har bodd i England, Wales, Colombia, Italia, Frankrike og Kuwait og lærte meg de språkene da jeg bodde der. Resten har jeg lært på egenhånd/kurs og ved å reise. Jeg er veldig språkbegavet og tar språk veldig lett. Anonymkode: 4f766...b79
Anonym bruker Skrevet 26. oktober #16 Skrevet 26. oktober Snakker engelsk flytende. Kan lese og forstå mye på spansk, fransk og tysk, samt si enkle fraser. Hadde fransk på skolen, og har tatt kurs i voksen alder. Har reist mye i Tyskland og Spania, og hatt tyske venner, så har lært en del der. Snakker greit koreansk, kan lese hangul og forstår mer enn jeg prater. I tillegg kan jeg enkle fraser på thailandsk, japansk og mandarin. Anonymkode: ccb58...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå