Gå til innhold

Nøtteknekkeren med tenåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid tatt barna med på teaterforestillinger helt fra de var små. Pga diverse har det vært opphold en stund, men nå ser jeg at Nøtteknekkeren står på programmet før jul. Er det helt ute å tro at en 13 år gammel gutt som har fotball og gaming som hovedinteresse kan ha utbytte av dette? Han kommer til å bli med om jeg spør, men det er jo ikke gøy om han heller kunne sett maling tørke. 

Anonymkode: 7ec26...beb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å legge det fram som at han er fri til å velge om han har lyst eller ikke?

Anonymkode: dcb8c...a76

Skrevet

Mine fikk det i gave av en i familien og kjedet vettet av seg. Skjønner de godt, for Nøtteknekkern er dørgende kjedelig. Jenta mi så verdien av å gå med familien og koste seg av deg grunn.

Men med gutter hadde jeg gått på alt annet en Nøtteknekkern.

Anonymkode: b5b98...9cb

Skrevet

Jeg syns det er en flott opplevelse, og jeg syns det er synd at alt skal måles i om de syns det er gøy eller ikke. Noe kan være fint også. Det handler dessuten mye om hvordan man legger det frem og hva man gjør ut av det. Min sønn har vært på slikt flere ganger, ikke alltid det faller like godt i smak, men skal jeg være ærlig syns jeg det handler litt om dannelse. 

Anonymkode: d8642...71b

Skrevet

Helt supert å ta ham med på, sørg for at dere tar dere tid til å lære historien på forhånd slik at han forstår. 
Håper dere får en super kveld! 
Jeg er vokst opp med Nøtteknekkeren som tradisjon før jul, og jeg hadde mine barn med for et par år siden. Da hørte vi gjennom musikken og leste historien på forhånd, det synes jeg er fint for det kan være vanskelig å følge med om man ikke vet hva det går i.

Lån denne på biblioteket, for eksempel. Den er god. https://deichman.no/utgivelse/p56644a1b1df5691555b32e0a919ce4cf

Skrevet

Barn som får være med og oppleve ordentlige kulturuttrykk er heldige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...