Anonym bruker Skrevet 23. oktober #1 Skrevet 23. oktober Har en ungdom som svetter , og nå har lukten satt seg i noen av jumprene. Hva kan gjøres, hvordan kan jeg få det bort? Dette er jumprer som normalt går på 30 grader, har og vasket de på 40…. Hjelp 😳 Anonymkode: dfc27...e19
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #2 Skrevet 23. oktober Det kan hjelpe med vanish i armhulene, der svetten sitter. Men ellers er vask på 60 grader mest effektivt. Det tåler kanskje ikke disse, hvis de er strikkede. Er det joggegensere, ville jeg tatt sjansen. Jeg vasker alke joggegensere her på 60 grader, selv om det står 30-40 på dem. Det eneste som tar lukten. Anonymkode: 7cf17...7fb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #3 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det kan hjelpe med vanish i armhulene, der svetten sitter. Men ellers er vask på 60 grader mest effektivt. Det tåler kanskje ikke disse, hvis de er strikkede. Er det joggegensere, ville jeg tatt sjansen. Jeg vasker alke joggegensere her på 60 grader, selv om det står 30-40 på dem. Det eneste som tar lukten. Anonymkode: 7cf17...7fb Takk for svar! Så vanish i armhuler og 60 grader? Anonymkode: dfc27...e19
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #4 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar! Så vanish i armhuler og 60 grader? Anonymkode: dfc27...e19 Ja, det er mitt tips. Anonymkode: 7cf17...7fb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #5 Skrevet 23. oktober Har du prøvd eddik+vann i stedet for skyllemiddel? Anonymkode: 45e42...963
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #6 Skrevet 23. oktober Bruk aldri skyllemiddel, prøv med eddik i vannet. Og kjøp omo sport. Anonymkode: 57085...01a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #7 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Bruk aldri skyllemiddel, prøv med eddik i vannet. Og kjøp omo sport. Anonymkode: 57085...01a OMO sport lukter i alle fall høgg! Det meste handler om å vaske i varmt nok vann og med et godt vaskemiddel. Flekker, og helt sikkert også svetteflekker, forsvinner hvis du gnir inn gallesåpe på fuktig flekk en halvtime før du putter klærne i vaskemaskinen Anonymkode: 1f8f9...c49
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #8 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du prøvd eddik+vann i stedet for skyllemiddel? Anonymkode: 45e42...963 Bruker ikke skyllemiddel i klær, men ikke prøvd eddik heller, takk for tips Anonymkode: dfc27...e19
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #9 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (26 minutter siden): OMO sport lukter i alle fall høgg! Det meste handler om å vaske i varmt nok vann og med et godt vaskemiddel. Flekker, og helt sikkert også svetteflekker, forsvinner hvis du gnir inn gallesåpe på fuktig flekk en halvtime før du putter klærne i vaskemaskinen Anonymkode: 1f8f9...c49 De jumprene skal egentlig bare vaskes på 30 grader…. Men vasker de nok på 40-60 grader nå uansett, da de kan jo ikke brukes når de lukter. Tester ut tips jeg har fått 👍🏻 Anonymkode: dfc27...e19
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #10 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (59 minutter siden): OMO sport lukter i alle fall høgg! Enig, klærne lukter virkelig ikke godt etter å ha brukt det. Anonymkode: dabb1...802
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #11 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Så vanish i armhuler og 60 grader? Anonymkode: dfc27...e19 Trenger ikke vaske på 60 grader. 40 holder. Anonymkode: 1f13d...0ae
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #12 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Bruk aldri skyllemiddel, prøv med eddik i vannet. Og kjøp omo sport. Anonymkode: 57085...01a Enig med deg. Anonymkode: d4961...0a3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #13 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Trenger ikke vaske på 60 grader. 40 holder. Anonymkode: 1f13d...0ae Nei, ikke hvis svettelukten ikke går bort. Anonymkode: 7cf17...7fb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #14 Skrevet 23. oktober Mange syntetiske fibre holder på svettelukt. Anonymkode: 1d1f7...244
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #15 Skrevet 23. oktober Jeg ville brukt skyllemiddel. Fresh Tech. Det funker her. Om fibrene i stoffet blir ødelagt er de uansett ødelagt pga svette 🤷🏻♀️ ingen klær ødelagte av det skyllemiddelet her Anonymkode: d1fda...fad
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #16 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville brukt skyllemiddel. Fresh Tech. Det funker her. Om fibrene i stoffet blir ødelagt er de uansett ødelagt pga svette 🤷🏻♀️ ingen klær ødelagte av det skyllemiddelet her Anonymkode: d1fda...fad Er det fremdeles noen som bruker skyllemiddel, altså? Jeg trodde ærlig talt vi snart var såpass opplyste at vi hadde slutta å dynke klær i parfyme. Anonymkode: 1f8f9...c49
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #17 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er det fremdeles noen som bruker skyllemiddel, altså? Jeg trodde ærlig talt vi snart var såpass opplyste at vi hadde slutta å dynke klær i parfyme. Anonymkode: 1f8f9...c49 Neida, det bare står skyllemiddel i butikkhyllene for morro skyld...... Herlighet la nå folk bruke hva de vil. Anonymkode: dabb1...802
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #18 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det fremdeles noen som bruker skyllemiddel, altså? Jeg trodde ærlig talt vi snart var såpass opplyste at vi hadde slutta å dynke klær i parfyme. Anonymkode: 1f8f9...c49 Opplyst om hva? Prøver du å være smart? For dette er noe av det dummeste jeg har lest. Men for å opplyse deg: ja, vi er mange som "fremdeles" bruker skyllemiddel/tøymykner når vi vaske tøy. Anonymkode: 1f13d...0ae
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #19 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Er det fremdeles noen som bruker skyllemiddel, altså? Jeg trodde ærlig talt vi snart var såpass opplyste at vi hadde slutta å dynke klær i parfyme. Anonymkode: 1f8f9...c49 Bedre med skyllemiddel enn å dynke seg selv i parfyme mener jeg, folk er forskjellige. Jeg orker ikke skyllemiddel med sterk lukt (eller folk som lukter sterkt av parfyme) men fresh tech får bare tøyet til å lukte friskt. Det lukter mer av visse vaskepulver enn av det skyllemiddelet. Anonymkode: d1fda...fad
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #20 Skrevet 25. oktober Anonym bruker skrev (På 23.10.2025 den 23.43): Er det fremdeles noen som bruker skyllemiddel, altså? Jeg trodde ærlig talt vi snart var såpass opplyste at vi hadde slutta å dynke klær i parfyme. Anonymkode: 1f8f9...c49 Du har sikkert sett at det står skyllemiddel i hyllen ved siden av vaskepulver? Det bør gi deg en pekepinn på spørsmålet ditt. Anonymkode: 57bde...110
Anonym bruker Skrevet 25. oktober #22 Skrevet 25. oktober OMO spray egner seg bra i sko. Skyllemiddel finnes det mange av, av ulik kvalitet, de gjør at klær slites mindre og blir mykere, så det kan være et godt valg til generell vask. Eddik kan være et godt tips for å fjerne lukt, men eddik kan også skade gummipakninger og elektronikk i vaskemaskinen om du bruker for sterk eddik og for ofte. Du bør unngå sur lukt ved å vaske oftere. Klær bør aldri ligge lenge i skittentøykurv. Svette lukter ingen ting egentlig, lukten utvikler seg fra gammel svette, og da setter den seg veldig. Slik er det også på kroppen, du lukter ingen ting når du svetter, om du ikke vasker deg da stinker du dagen etter. Det er likt for kropp og klær. Anonymkode: db079...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå