Anonym bruker Skrevet 22. oktober #1 Skrevet 22. oktober Ser på tiktok der det kommer opp en kvinne som har kjøpt en gatehund mens hun var på ferie der. Hun kjøpte hunden fordi den ble slått og jeg skjønner er jo kjempe tragisk. Men ved å kjøpe støtter hun også dette galskapet fordi de bruker folks kjærlighet mot hunder for å tjene penger. Og da forsetter den onde sirkelen. Ikke med at noen mener at hun burde lyve å få en familie til å kjøpe hunden så hun kan ta den med hjem til norge. Og så mye penger som blir vippset og spleiset for dette (folk bestemmer selv hva de bruker pengene sine på selvsagt men lets be real liksom..) hun må jo bo der ca 6 måneder for å få dokumentasjoner eller noe slikt. Saken i seg selv er en smule tragisk Anonymkode: c9126...cce
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #3 Skrevet 22. oktober Hadde aldri giddet å vippse for noe slikt. De samme som vippser er jo med å støtter slikt og. Alle kan ikke ta med gate hund hjem til norge sånn er det bare uansett hvor trist det er Anonymkode: 65bd3...c71
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #4 Skrevet 22. oktober Hvilket land er gatehunden fra? Det er vel nå blitt mye strengere på det å få inn gatehunder til Norge p.g.a. ulike virus o.l. Anonymkode: 43ab6...11a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #5 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvilket land er gatehunden fra? Det er vel nå blitt mye strengere på det å få inn gatehunder til Norge p.g.a. ulike virus o.l. Anonymkode: 43ab6...11a Fra kina Anonymkode: c9126...cce
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #6 Skrevet 23. oktober Det er galskap. Det er det komplette idioti. Å bruke enormt med ressurser på en hund og samtidig sette norske hunder og andre dyr( og mennesker) i fare ved å potensielt bringe sykdommer og virus til landet. Vi skal være takknemlige for at vi enda ikke har feks rabies her, la oss holde det sånn! Anonymkode: 0c398...a27
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #7 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er galskap. Det er det komplette idioti. Å bruke enormt med ressurser på en hund og samtidig sette norske hunder og andre dyr( og mennesker) i fare ved å potensielt bringe sykdommer og virus til landet. Vi skal være takknemlige for at vi enda ikke har feks rabies her, la oss holde det sånn! Anonymkode: 0c398...a27 Du har hørt om karantene? Anonymkode: 65107...17f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #8 Skrevet 23. oktober Å flytte hunder over halve kloden for å hjelpe de har jeg ingen tro på, og å få gatemiks-hunder fra utlandet inn i "genbanken" i Norge kan umulig være bra Da hadde jeg heller samlet inn penger for å støtte lokale dyrevernorganisasjoner, for de finnes i alle verdens land. Da får man mye mer hjelp for pengene også Når det kommer til den ene lokale hunden så må da et å bli fraktet i bur på fly så langt, rett i karantene osv være mer skadelig for psyken dens enn å leve på gata der nedi der. Håper den blir sterilisert med en gang den kommer hit. Anonymkode: 3ab95...c76
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #9 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Å flytte hunder over halve kloden for å hjelpe de har jeg ingen tro på, og å få gatemiks-hunder fra utlandet inn i "genbanken" i Norge kan umulig være bra Da hadde jeg heller samlet inn penger for å støtte lokale dyrevernorganisasjoner, for de finnes i alle verdens land. Da får man mye mer hjelp for pengene også Når det kommer til den ene lokale hunden så må da et å bli fraktet i bur på fly så langt, rett i karantene osv være mer skadelig for psyken dens enn å leve på gata der nedi der. Håper den blir sterilisert med en gang den kommer hit. Anonymkode: 3ab95...c76 Det er liksom det, hvorfor bare hjelpe en når man kan hjelpe flere tenker jeg, det er bortkastet penger å ressurser og kvinnen har jo blitt vippset ca over 60000 kr for bare denne hunden og at hun kan oppholde sec der, synes litt galsksp men ok Anonymkode: c9126...cce
gale damen Skrevet 24. oktober #10 Skrevet 24. oktober Når jeg leser gjennom denne tråden undrer jeg meg mest over om det er utstrakt bruk av tik-tok som gjør at språket er så dårlig. Hele hundespørsmålet kommer i annen rekke. Det er idiotisk å importere gatehunder fra andre land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå