Anonym bruker Skrevet 22. oktober #1 Skrevet 22. oktober Ser jo ut som han som diktet opp en historie om rasistisk vold kan ende opp med å bli frifunnet fordi de har funnet en som mener det kan dreie seg om falske minner. Om så skjer så vil det her etter bli lett å få frifunnet folk for voldtek: 'Jeg oppfattet det som frivillig og hørte hun sa ja og mere!' og 'Nå hadde jeg slått hodet dagen før og drukket en del, så jeg er helt sikker på at dette var fivillig'. Saken for M. Høiby vil jo bli en dans på roser om han kan kjøre dette forvarer. https://www.nrk.no/vestland/ber-om-frifinnelse-i-rasismesak-i-nygardsparken_-_-kan-ha-lidd-av-falske-minner-1.17621777 Anonymkode: 8d4ed...a6b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #2 Skrevet 22. oktober Hvis det der holder i retten, mister jeg all tro på …alt. Anonymkode: 3fd0e...eea
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #3 Skrevet 22. oktober Når aktoratet frafaller siktelsen og går for frifinnelse får man gå ut fra at det er hold i teorien. Anonymkode: ad857...62b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #4 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når aktoratet frafaller siktelsen og går for frifinnelse får man gå ut fra at det er hold i teorien. Anonymkode: ad857...62b Herregud, det er det sykeste. Anonymkode: 9199d...f23
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #5 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Herregud, det er det sykeste. Anonymkode: 9199d...f23 Nei, det er ikke sykt. Falske minner er ganske utbrett, og det kan skje hver og en av oss. Jeg ble selv "beskylt" for noe for noe år siden, ingen alvorlige greier, det var bare at noen mente at jeg hadde vært med på et arrangement, og jeg sa at jeg ikke hadde vært på det. Det var jeg helt sikker på. Men etter hvert som flere påstod at jeg hadde vært med, gikk det plutselig et lys opp for meg at det hadde jeg jo. Og akkurat i det jeg skulle si at nå husket jeg det , brøt en venninne inn og sa at jeg var ikke det, for da hadde hun og jeg vært på noe helt annet. Og det stemte. Da ble jeg nesten skuffa, for jeg trodde oppriktig at jeg hadde vært der. Hjernen vår er ikke til å stole på. Det er derfor vitner bør isoleres og få forklare seg så fort som mulig etter en hendelse. Jeg leste også om en test som ble gjort i forbindelse med "vitneavgivelse". Halvparten ble spurt om de husket fargen på kniven , eller noe sånn og nesten alle kunne beskrive fargen (selv om ikke alle oppga samme farge). "Problemet" var bare at det aldri hadde vært noen kniv der. Anonymkode: def74...d22
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #6 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, det er ikke sykt. Falske minner er ganske utbrett, og det kan skje hver og en av oss. Jeg ble selv "beskylt" for noe for noe år siden, ingen alvorlige greier, det var bare at noen mente at jeg hadde vært med på et arrangement, og jeg sa at jeg ikke hadde vært på det. Det var jeg helt sikker på. Men etter hvert som flere påstod at jeg hadde vært med, gikk det plutselig et lys opp for meg at det hadde jeg jo. Og akkurat i det jeg skulle si at nå husket jeg det , brøt en venninne inn og sa at jeg var ikke det, for da hadde hun og jeg vært på noe helt annet. Og det stemte. Da ble jeg nesten skuffa, for jeg trodde oppriktig at jeg hadde vært der. Hjernen vår er ikke til å stole på. Det er derfor vitner bør isoleres og få forklare seg så fort som mulig etter en hendelse. Jeg leste også om en test som ble gjort i forbindelse med "vitneavgivelse". Halvparten ble spurt om de husket fargen på kniven , eller noe sånn og nesten alle kunne beskrive fargen (selv om ikke alle oppga samme farge). "Problemet" var bare at det aldri hadde vært noen kniv der. Anonymkode: def74...d22 Nå er det veldig stor forskjell på å kjøre i fylla og kræsje med en sparkesykkel og beskylde Bergen for å huse 6 nynazister som banket han opp. Det ville stått mye på spill om han skulle innrømte at han hadde kjørt i fylla på sparkesykkel. Anonymkode: 8d4ed...a6b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #7 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, det er ikke sykt. Falske minner er ganske utbrett, og det kan skje hver og en av oss. Jeg ble selv "beskylt" for noe for noe år siden, ingen alvorlige greier, det var bare at noen mente at jeg hadde vært med på et arrangement, og jeg sa at jeg ikke hadde vært på det. Det var jeg helt sikker på. Men etter hvert som flere påstod at jeg hadde vært med, gikk det plutselig et lys opp for meg at det hadde jeg jo. Og akkurat i det jeg skulle si at nå husket jeg det , brøt en venninne inn og sa at jeg var ikke det, for da hadde hun og jeg vært på noe helt annet. Og det stemte. Da ble jeg nesten skuffa, for jeg trodde oppriktig at jeg hadde vært der. Hjernen vår er ikke til å stole på. Det er derfor vitner bør isoleres og få forklare seg så fort som mulig etter en hendelse. Jeg leste også om en test som ble gjort i forbindelse med "vitneavgivelse". Halvparten ble spurt om de husket fargen på kniven , eller noe sånn og nesten alle kunne beskrive fargen (selv om ikke alle oppga samme farge). "Problemet" var bare at det aldri hadde vært noen kniv der. Anonymkode: def74...d22 Jeg synes det er sykt. Helt utrolig at de faller for det. Men det er klart, han jo mye å tape på å fortelle sannheten. Anonymkode: 9199d...f23
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #8 Skrevet 22. oktober Jeg tror nok heller st saken var det at han bløffet litt når han kom inn på legevakten og når han fikk spørmål om det rett etterpå, også var nok en av desse personene noen som synes dette var helt forferdelig og dro i gang med fakkeltog, spleis og politikere. Hvordan kan vi tro den neste som påstår rasistisk vold? Eller vold i det hele tatt? Anonymkode: 8d4ed...a6b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #9 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg tror nok heller st saken var det at han bløffet litt når han kom inn på legevakten og når han fikk spørmål om det rett etterpå, også var nok en av desse personene noen som synes dette var helt forferdelig og dro i gang med fakkeltog, spleis og politikere. Hvordan kan vi tro den neste som påstår rasistisk vold? Eller vold i det hele tatt? Anonymkode: 8d4ed...a6b Dette er selvsagt bare en desperat bløff som føyer seg godt inn i virkeligheten. Falske minner er en sykdom, opprinnelsen er en mental sykdom, og de som tror på det er syke. Samfunnet er sykt om falske minner skal tas med i beregningen. Tenk å oppklare voldtektssaker og samtidig ta hensyn til falske minner. Lykke til med det. Anonymkode: c010e...209
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #10 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (18 timer siden): Nå er det veldig stor forskjell på å kjøre i fylla og kræsje med en sparkesykkel og beskylde Bergen for å huse 6 nynazister som banket han opp. Det ville stått mye på spill om han skulle innrømte at han hadde kjørt i fylla på sparkesykkel. Anonymkode: 8d4ed...a6b Ja, selvfølgelig går det an (å prøve) å lyve seg ut av situasjoner. Så om hans minner er falske minner eller rein skjær løgn , kan ikke jeg uttale med om, men at falske minner finnes, er det ingen tvil om. Anonymkode: def74...d22
Anonym bruker Skrevet 23. oktober #11 Skrevet 23. oktober Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg tror nok heller st saken var det at han bløffet litt når han kom inn på legevakten og når han fikk spørmål om det rett etterpå, også var nok en av desse personene noen som synes dette var helt forferdelig og dro i gang med fakkeltog, spleis og politikere. Anonymkode: 8d4ed...a6b Du skal ikke se bort i fra det. Anonymkode: def74...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå