Anonym bruker Skrevet 22. oktober #1 Skrevet 22. oktober Skal kjøpe en slik til min datter til konfirmasjon til våren. Tenkte å kjøpe brukt, men…. Slik jeg har forstått det er det kun Broderiservice som er forhandler av originalt stoff/mønster. Har en som kan sy hele bunaden til ca samme pris som de brukte ligger på. Hun kjøper stoff og tilbehør på «Stoff og stil». Hun tegner og syr på mønster selv. Bare lurer på hvor mange det er som har den originale bunaden, stoffet/tilbehøret koster mye mer hos Broderiservice, og det er bestillingstid på 3-4 mnd. Vil man se forskjellen? Hva ville du gjort? Anonymkode: 2c3f2...6e6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #2 Skrevet 22. oktober Jeg har en bekjent som broderer bunader. Å tegne på mønster og kjøpe broderigarn hadde jeg ikke bekymret meg for, de tegner med en mal/sjablong med en tusj som vaskes av etterpå. Men stoffet ville jeg kjent på før jeg bestilte noe. Vi har ikke bergebsbunad her jeg bor, men bunadene er gjerne laget av et vevet ullstoff. Hun jeg kjenner bestiller stoffet fra samme sted som husfliden bestiller fra. Anonymkode: 6eae5...789
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #3 Skrevet 22. oktober Jeg tror ikke jeg ville gått for stoff fra stoff og stil. Eller Selfmade som det heter nå. Til et så dyrt og spesielt plagg ville jeg hatt noe hvor jeg hadde en garanti for kvaliteten på stoffet. Jeg har ikke sett noe der jeg ville brukt til en ordentlig bunad. Anonymkode: 1ac58...004
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #4 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skal kjøpe en slik til min datter til konfirmasjon til våren. Tenkte å kjøpe brukt, men…. Slik jeg har forstått det er det kun Broderiservice som er forhandler av originalt stoff/mønster. Har en som kan sy hele bunaden til ca samme pris som de brukte ligger på. Hun kjøper stoff og tilbehør på «Stoff og stil». Hun tegner og syr på mønster selv. Bare lurer på hvor mange det er som har den originale bunaden, stoffet/tilbehøret koster mye mer hos Broderiservice, og det er bestillingstid på 3-4 mnd. Vil man se forskjellen? Hva ville du gjort? Anonymkode: 2c3f2...6e6 Stoff og Stil er ikke en bunadstoffleverandør. Man tuller ikke til en bunad. Anonymkode: 0f336...1e6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober #5 Skrevet 22. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Stoff og Stil er ikke en bunadstoffleverandør. Man tuller ikke til en bunad. Anonymkode: 0f336...1e6 Dette. Jeg ville faktisk nesten vært skeptisk til en som syr bunader og mener stoff derfra er ok. Jeg ville vært veldig nøye med referanser før jeg avtalte noe. HI, du må se på tidligere bunader hun har sydd. Bergensbunaden kan være veldig fin, men det er mange Bergensbunader rundt omkring som er dårlig sydd, dårlig tilpasset og som ser slaskete ut. Ikke la datteren bli bærer av en sånn en. Anonymkode: 1ac58...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå