Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2025 #1 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg har lyst til å si nei, men sliter litt med å begrunne det. Hun sier de ikke kommer til å ha sex, hun er ikke klar. Og hvis de ville gjort det, kunne de gjort det på dagtid. Og det er jo sant. Bør jeg si ja? Eller kan noen gi meg en god grunn til å si nei? Anonymkode: 81eaa...e4b
MissSaigon Skrevet 21. oktober 2025 #2 Skrevet 21. oktober 2025 Det kommer an på så mye. Hvor lenge har de vært sammen, er kjæresten en kjekk gutt, er hun nettopp blitt 15 år eller nærmer hun seg 16.... Jeg er ikke tilhenger av å si nei kun av prinsipp, så her trenger jeg mer informasjon for å si hva jeg hadde gjort.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2025 #3 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg hadde sagt nei. Ikke før de er 16. men jeg ville tatt en prat om samtykke og om prevensjon. Anonymkode: ab4da...c50
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2025 #4 Skrevet 21. oktober 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde sagt nei. Ikke før de er 16. men jeg ville tatt en prat om samtykke og om prevensjon. Anonymkode: ab4da...c50 Akkurat hvilken magi skjer når ungdommene fyller 16 år, hvis de er sammen med jevnaldrende og jevnbyrdige partnere? Den seksuelle lavalder er satt for å forhindre at ungdom blir seksuelt misbrukt, det er ikke for å forhindre at jevnbyrdige har sex. Anonymkode: f50d2...2e9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2025 #5 Skrevet 21. oktober 2025 Men siden det viser seg at såpass mange eksperimenterer seksuelt med en venninne i ungdomstiden så bør vi si nei til overnatting med venninner også da? Anonymkode: 5a817...2be
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2025 #6 Skrevet 21. oktober 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Akkurat hvilken magi skjer når ungdommene fyller 16 år, hvis de er sammen med jevnaldrende og jevnbyrdige partnere? Den seksuelle lavalder er satt for å forhindre at ungdom blir seksuelt misbrukt, det er ikke for å forhindre at jevnbyrdige har sex. Anonymkode: f50d2...2e9 Ingen magi skjer, men jeg og vi( altså min mann og jeg) tenker det er greit å forholde seg til. Det blir som med alkohol, vi vet kanskje at de drikker før de er 18 men vi kjøper ikke til dem. Det er ikke opp til meg å legge til rette. Her sier også HI at datteren ikke er klar for sex så da er det helt greit å vente. Det kommer kanskje litt an på h or lenge de har vært kjærester og hvor gammel kjæresten er, men jeg ser ingen problemer med å sette 16 som grense. Anonymkode: ab4da...c50
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2025 #7 Skrevet 21. oktober 2025 Jeg sa ja påskeferien da sønnen min ble 16 i mai, altså en drøy måned før han fylte 16. Jenta hadde gått ut klassen hans i mange år og de hadde vært kjærester siden juleballet året før. Hun fylte ikke 16 før i august, men mammaen hennes synes det var greit. De var jevnbyrdige på alle vis og vi visste de hadde sex... Om din datter ikke vil ha sex enda hadde jeg faktisk sagt nei. Jeg skjønner at det er koselig å sove på armen når man er forelsket, men presset blir et helt annet når man kommer lettkledd under dyna altså. Jeg hadde ikke lagt til rette for det når hun ikke er klar for det. Anonymkode: eecb2...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå