Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner over 40 + og klesstil. 
Jeg er nok av den som fortsatt synes det er digg med joggebukse hjemme. Jeans når jeg er ute. En fin genser, joggesko eller finere sko. Jeg er ikke en typisk jåledame, og sfærer meg som en voksen i fjortis klær. Jeg klarer bare ikke gå med kjerrigklær. Jeg synes det er ufattelig fint på andre, men føler meg som en boms selv. Ser flere gå i store jeans 80 talls preg. Jeg har prøvd de buksene selv men føler meg som en boms. Har ikke kjøpt da jeg vet de blir liggende i et skap. Flere som føler de står litt fast i klesstilen ? 

Anonymkode: f706a...a08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tvert om. Jeg har de siste fem årene virkelig funnet meg selv klesmessig. Jeg får mange hyggelige kommentarer på klærne jeg bruker, jeg føler meg veldig fin, og ikke minst har den gitt meg følelsen av økt profesjonalitet. 

Anonymkode: efd56...0b1

Skrevet

Du kaller det kjerringklær men synes andre kler det? Litt nedlatende?

Anonymkode: cd778...2ea

Skrevet

Hva anser du som kjærringklær da? Og hvordan kan klær du betegner som dette være ufattelig fint på andre??

Det finnes også en middelvei mellom hettegenser og armforkle. 

Skrevet

Jeg er 51 år, så en del eldre enn deg, og jeg synes det er lite "kjærringklær" å se på min generasjon...

Min bestemor gikk vel i det vi kaller forlke-kjole fra omtrent den dagen hun giftet seg og så ut som en gammel dame siste halvdelen av livet sitt, sånn er det jo ikke lenger. Nå går mor og datter gjerne i ganske like klær, låner av hverandre osv.

Jeg kan nok tenke at noen klær er litt "tantete", men det har lite med alderen til brukeren å gjøre synes jeg. Jeg kan like gjerne se en 30 åring i en tantete bluse som en 70 åring i en hettegenser med logoen til et rockeband føler jeg 😅

Du går i de klærne du føler deg vel i, å kle seg etter alder er det flere generasjoner siden vi sluttet med. 

Jeg synes nok at crop-top og trang hvit bukse kan se litt desperat ut på en godt voksen dame, men ellers er det lite jeg reagerer på i klesveien til folk altså.

Anonymkode: 00e7d...5a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du kaller det kjerringklær men synes andre kler det? Litt nedlatende?

Anonymkode: cd778...2ea

Det er vel mer klær etter alder. Jeg synes jeg selv ser ut som en boms i slike klær, og føler meg som ei kjerring. Jeg er ikke veldig komfortabel med kjole, føler meg som en boms men synes likevel andre er fin i kjole. Jeg er slank osv. men har en kroppsholdning som ikke samsvarer med å kle seg pent 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.10.2025 den 0.32):

Kvinner over 40 + og klesstil. 
Jeg er nok av den som fortsatt synes det er digg med joggebukse hjemme. Jeans når jeg er ute. En fin genser, joggesko eller finere sko. Jeg er ikke en typisk jåledame, og sfærer meg som en voksen i fjortis klær. Jeg klarer bare ikke gå med kjerrigklær. Jeg synes det er ufattelig fint på andre, men føler meg som en boms selv. Ser flere gå i store jeans 80 talls preg. Jeg har prøvd de buksene selv men føler meg som en boms. Har ikke kjøpt da jeg vet de blir liggende i et skap. Flere som føler de står litt fast i klesstilen ? 

Det er som om du skriver om meg )) jeg ble til slutt litt mer komfortabel når jeg har prøvd ulike merker. Jeg hadde tro at det finns klær til sånne som oss også )) min liste per i dag er Marc o polo, haust, COS. Jeg skyll sikkert gått i utallige varianter fra UNiQLO men de er ikke i Norge foreløpig. Eller så har en venninne lært meg å se etter hele outfit, og kjøpe hel outfit. Se pa suserisivet.no, for eksempel, de har egen fane pa nettside med outfit av det de selger

Anonymkode: 6f976...cfb

Skrevet

Er skikkelig "jeansjente" som er godt over 40. Bruker en del bootcut jeans men også veldig ofte skinny jeans spesielt om jeg skal være litt formel eller pyntet

Anonymkode: 2583b...2b5

Skrevet

Ah - Jeg kjenner meg igjen. For et par år siden syntes jeg det var fullstendig håpløst. Alt var desperat 45+ eller sykehjem neste.

For min del var det egentlig kroppen min jeg var så ukomfortabel med. Mange kg hadde sneket seg på. Jeg tok ordentlig tak og gikk ned 10kg, begynte å trene og snakke pent til meg selv i speilet. Kroppsholdningen ble bedre og selvtilliten ble bedre. Fortsatt kan jeg mislike speilbildet, men ikke hver dag. 

Jeg handler ikke nye klær hver mnd, men tenker litt på hva jeg faktisk trenger. Faktisk har jeg nylig kjøpt sånne jens med vide, rette bein. Med litt ettersittende topp er de så fine!(det hjalp selvsagt med kompliment fra venninne).

Jeg ser mye på damer rundt meg og merker meg hva jeg synes er fint. Så går jeg i klesbutikk når jeg er mest mulig uthvilt, passe mett og ikke stressa 😜 Det har virkelig hjulpet!

Håper du finner klær du liker 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...