Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere år har venstresiden snakka om Frp og Listhaug, som like Trump, og at vi derfor må passe oss for dem.

Men etter å ha blitt tipset om youtube søket "Støre løgn", så er det jo vitterlig Støre som minner om Trump. Lyger så han tror på det selv. 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kathrine. skrev (3 minutter siden):

I flere år har venstresiden snakka om Frp og Listhaug, som like Trump, og at vi derfor må passe oss for dem.

Men etter å ha blitt tipset om youtube søket "Støre løgn", så er det jo vitterlig Støre som minner om Trump. Lyger så han tror på det selv. 😄

For Listhaug juger ikke?!🤣🤣🤣🤣

Skrevet

Enig: Støre blir tatt i løgn om at Trine Skei Grande ikke hadde tatt opp saken om 'asylbarna'. Hans svar på å bli tatt i løgn: Min oppfatning var at hun ikke tok dette opp. Så enten hørte han ikke etter eller så løy han. 

Så om Hamas løgnen når han ber om at opptaket må gjøres på nytt. 

Nå i etterkant av valgkampen så har det dukket opp så mange løgner at jeg mister tellingen. En ting er å love å se på noe en annen ting er å si at dette har vi innført og skal videreføre (selv om det var Sp), da sitter du å lyver folk rett opp i ansiktet. Til og med Ap folk er forbannet på Støre, Jens og Vestre. 

Når Støre står på Hellestylt og sier: "Vi vil videreføre gratis ferge og nedskriving av studielån siden vi har en ansvarlig skattepoiltikk og ikke slik som høyresiden" (se tv2 nyheter 21:00 i dag) 

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

For Listhaug juger ikke?!🤣🤣🤣🤣

Jeg vet hun har snakket litt for rett frem noen ganger, men jeg finner ikke hva hun skal ha løyet om, så kom gjerne med eksempler. 

Skrevet

En syk ting som Stoltenberg, Vestre og Støre klarte nå var å få Trond Giske til å se ut som den voksne i rommet. Han sa i går eller i dag at om de lovet at de alt hadde gjort  dette i valgkampen så måtte de bare innføre det. 

Skrevet (endret)
TheWitch skrev (9 timer siden):

Jeg vet hun har snakket litt for rett frem noen ganger, men jeg finner ikke hva hun skal ha løyet om, så kom gjerne med eksempler. 

Skulle vel fjerne bompenger da de satt ved makt. Realiteten var den motsatte. Understreker at jeg mener løgnen denne gangen er helt reell og vanskelig å snakke seg unna.

Endret av prekæs
Skrevet (endret)
TheWitch skrev (8 timer siden):

FRP (med Listhaug) var med i regjeringen og hadde Energiministeren (Sylvi var en av dem), de innførte EUs tredje energimarkedspakke, førte Norge inn i EUs energibyrå ACER og sto på TV og løy så det rant om at strømprisene ikke skulle øke og at Norge ikke skulle miste kontroll over kraften. I etterkant har hun kritisert Ap for det valget Frp selv var med å ta. 

Når hun gikk fra Firsthouse til regjeringen, kom det krav om at hun måtte offentliggjøre kundelistene sine, for å vise hvem hun hadde jobbet for (og som kunne gjøre henne partisk i saker). Dette løy hun om at ikke var mulig, noe det absolutt ikke var og listene kom ut likevel. 

Når hun var Landbruksminister, kom hun med klare løgner i forhold til antibiotikabruk i norsk landbruk og ikke minst inntekten til bøndene. Løgnene om antibiotikabruken måtte hun faktisk gå ut å beklage.

Hun lovte å strupe utgifter til "grønne industriprosjekter", likevel stemte Sylvi for Hywind Tampen, den eneste flytende havvindparken, samt langskip-prosjektet. Selvfølgelig benytter hun senere å legge skylden på Støreregjeringen for sløseri hun selv har stemt igjennom. 

Hun lovte å kutte støtte til "bilbatterifabrikker", men stemte selv FOR 190 millioner i støtte til produsenten Frey.

For å ikke nevne bompenger, som Prekæs også nevner: Sylvi lovte at bompenger skulle ned, mens den økte med 97 (!) prosent med Frp i regjering.

Hun lovte å de skulle kutte ned antall kvoteflyktninger, men så lenge de satt i regjering var tallet MYE høyere enn før de kom inn. 

AND THE LIST GOES ON...

Endret av Østerdølen
Skrevet
prekæs skrev (18 minutter siden):

Skulle vel fjerne bompenger da de satt ved makt. Realiteten var den motsatte. Understreker at jeg mener løgnen denne gangen er helt reell og vanskelig å nakke seg unna.

Det er forskjell på valgløfter som ikke blir noe av og de direkte løgnene som Støre og Vestre kom med nå + Støre sin klare løgn om hva Grande hadde sagt og om kontakt med Hamas sin leder. Alle politkere lover gull og grønne skoger det vet jo alle, men uten over 50% av stemmene så vil det være vasnkelig å innføre alt de lover. 

Skrevet
TheWitch skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på valgløfter som ikke blir noe av og de direkte løgnene som Støre og Vestre kom med nå + Støre sin klare løgn om hva Grande hadde sagt og om kontakt med Hamas sin leder. Alle politkere lover gull og grønne skoger det vet jo alle, men uten over 50% av stemmene så vil det være vasnkelig å innføre alt de lover. 

Nå lovde hun vel å fjerne bompenger? Syns samtidig at løgnen denne gangen kan bli vanskelig å komme i vater på.

Skrevet
prekæs skrev (1 minutt siden):

Nå lovde hun vel å fjerne bompenger? Syns samtidig at løgnen denne gangen kan bli vanskelig å komme i vater på.

Ja hun LOVTE, likevel stemte hun for en 97 (!) % økning i bompenger! Er ikke det ren og skjær løgn, så vet ikke jeg! 

Skrevet
Østerdølen skrev (15 minutter siden):

FRP (med Listhaug) var med i regjeringen og hadde Energiministeren (Sylvi var en av dem), de innførte EUs tredje energimarkedspakke, førte Norge inn i EUs energibyrå ACER og sto på TV og løy så det rant om at strømprisene ikke skulle øke og at Norge ikke skulle miste kontroll over kraften. I etterkant har hun kritisert Ap for det valget Frp selv var med å ta. 

Når hun gikk fra Firsthouse til regjeringen, kom det krav om at hun måtte offentliggjøre kundelistene sine, for å vise hvem hun hadde jobbet for (og som kunne gjøre henne partisk i saker). Dette løy hun om at ikke var mulig, noe det absolutt ikke var og listene kom ut likevel. 

Når hun var Landbruksminister, kom hun med klare løgner i forhold til antibiotikabruk i norsk landbruk og ikke minst inntekten til bøndene. Løgnene om antibiotikabruken måtte hun faktisk gå ut å beklage.

AND THE LIST GOES ON...

Når det gjelder listen fra First House så var det de som selskap som nektet kundelisten å komme ut, og først etter en lovendring ble slike lister offentligjort. 

Selv synes jeg nå slike lobbyistselskap ikke burde vært lov. Det er jo nå samme ståen med hun som er personlig rådgiver til Stoltenberg og lekker som en sil til faren eller ektemannen som eier/er medeier i et lobyistfirma. 

Når det gjelder ACER så er Frp det eneste partiet som sier de anger og som ønsker Norge ut igjen. Men det er KUN Frp man gir skylden for dette selv om desse partiene stemte for: 

Arbeiderpartiet
Høyre
Fremskrittspartiet
Venstre
Miljøpartiet De Grønne

Når det gjelder antibiotikabruken så var det helt greit å måtte unskylde. 

Skrevet
Østerdølen skrev (11 minutter siden):

Ja hun LOVTE, likevel stemte hun for en 97 (!) % økning i bompenger! Er ikke det ren og skjær løgn, så vet ikke jeg! 

Alle partier lover ting før valget, se på SV, islam.net og oljefondet. 

Men de løgnene som Støre og Vestre er tatt i var ekstremt grove. Og Støre begynte å lyve første dag som partileder:

https://www.tv2.no/video/nyheter/store-i-vaffelrore/20207008

Skrevet
TheWitch skrev (1 minutt siden):

Alle partier lover ting før valget, se på SV, islam.net og oljefondet. 

Men de løgnene som Støre og Vestre er tatt i var ekstremt grove. Og Støre begynte å lyve første dag som partileder:

https://www.tv2.no/video/nyheter/store-i-vaffelrore/20207008

Ja, jeg er helt enig om at Støre har løyet, og at dette må få følger. Men som jeg påpeker, han er ikke noe verre enn andre politikere, tydeligvis. 

Skrevet

Støre og Stoltenberg, med drahjelp av Vestre og Aasland, har økt min politikerforrakt betydelig. 

De er oppegående menn, jeg kjøper ingen sted at de ikke vet. Stoltenberg bruker bevisst begrepet nullskatteytere som skremsel, vel vitende at de fleste nullskatteytere er kvinnelige pensjonister med lav inntekt. Han selv dro ikke sin del av fellesskapet da han hevet 38 millioner i lønn uten å betale en krone i inntektsskatt. Han stod bak samordningfellen, som han også var med å sørge for at politikere ikke rammes av.

I dette budsjettet, på tross partiet deres har likhet for alle som et grunnleggende prinsipp, velger de å fordele til skattelotteri og samtidig fjerne en allerede lovet ordning for sletting av studielån. Så unnskylder de med stramt budsjett og hevder de er ansvarlige, når denne fordelingen er alt annet enn ansvarlig. For ikke å snakke om formuesskatten. AP kontrer raskt med, hvor skal du ta det fra? Skole eller eldre? Kommunen har ansvar for grunnskolen og eldreomsorg. Kommunene får nå en langt lavere andel av formuesskatten. 2025 ble den redusert fra 70 % til 52,5 %. Fra 2026 får kommunene 35 %. Så AP har halvert kommunens inntekt fra formuesskatt uten å røre den ellers. 

For ikke å snakke om strøm. Her er den tyske jernbanen og google mer viktig enn den lokale slakteren, det er helt sikkert. Politikken ovenfor SMB er tragisk. 

Jeg føler meg lurt. 

Skrevet
thricane skrev (28 minutter siden):

Støre og Stoltenberg, med drahjelp av Vestre og Aasland, har økt min politikerforrakt betydelig. 

De er oppegående menn, jeg kjøper ingen sted at de ikke vet. Stoltenberg bruker bevisst begrepet nullskatteytere som skremsel, vel vitende at de fleste nullskatteytere er kvinnelige pensjonister med lav inntekt. Han selv dro ikke sin del av fellesskapet da han hevet 38 millioner i lønn uten å betale en krone i inntektsskatt. Han stod bak samordningfellen, som han også var med å sørge for at politikere ikke rammes av.

I dette budsjettet, på tross partiet deres har likhet for alle som et grunnleggende prinsipp, velger de å fordele til skattelotteri og samtidig fjerne en allerede lovet ordning for sletting av studielån. Så unnskylder de med stramt budsjett og hevder de er ansvarlige, når denne fordelingen er alt annet enn ansvarlig. For ikke å snakke om formuesskatten. AP kontrer raskt med, hvor skal du ta det fra? Skole eller eldre? Kommunen har ansvar for grunnskolen og eldreomsorg. Kommunene får nå en langt lavere andel av formuesskatten. 2025 ble den redusert fra 70 % til 52,5 %. Fra 2026 får kommunene 35 %. Så AP har halvert kommunens inntekt fra formuesskatt uten å røre den ellers. 

For ikke å snakke om strøm. Her er den tyske jernbanen og google mer viktig enn den lokale slakteren, det er helt sikkert. Politikken ovenfor SMB er tragisk. 

Jeg føler meg lurt. 

Jeg er helt enig med deg. Stoltenberg satt også på ferger når Støre fortalte at gratis ferge alt var innført. 😡 De kunne heller sagt at vi må se på dagens ordning, men så klart da hadde de ikke vunnet valget...

Legg gjerne på at i dette stramme budsjettet hvor det er så viktig med fokus på forsvar så ønsker de starte opp igjen byggingen av de to andre byggene til regjeringskavrtalet. 

Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på kommentarer når de redigeres... da er det bedre å heller legge ut et nytt svar.

Skrevet

Vi må skille mellom brutte valgløfter og direkte løgn. 
Jan Christian Vestre sto på tv med en flipover og forklarte hvordan Høyre kom til å fjerne goder når han VISSTE at dette var vedtatt av hans egne. 
Det er direkte løgn og manipulasjon, og etter min mening ganske grovt.

Skrevet
TheWitch skrev (6 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Stoltenberg satt også på ferger når Støre fortalte at gratis ferge alt var innført. 😡 De kunne heller sagt at vi må se på dagens ordning, men så klart da hadde de ikke vunnet valget...

Legg gjerne på at i dette stramme budsjettet hvor det er så viktig med fokus på forsvar så ønsker de starte opp igjen byggingen av de to andre byggene til regjeringskavrtalet. 

Jeg forstår godt at Vedum og SP er lynings akkurat nå. AP har bevisst brukt deres valgkampsaker, ført Vedum bak lyset, og har frekkhetens nådegave til å anta SP skal godta at det skal være en del av forhandlingene i etterkant. 

Eneste de er lei seg for her er at de ble avslørt. Unnskyldningen kom først etter massivt press. 

Skrevet

Regjeringen kan nå ta 23 mill til ferger siden det er dette de planlegger å gi i støtte til senter for desinformasjon.....

Skrevet

Er spent på om pengene de nå skal bruke på gratis ferge og sletting av gjeld i utkantnorge blir tatt fra skole eller sykebehandling. 🤔 Det er vel de eneste plassene de røde vet om som det går an å kutte penger fra for å få råd til noe annet. 😅

Er iallefall de valgene de mener frp må ta når de prioriterer det de ønsker å bruke pengene på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...