Anonym bruker Skrevet i går, 19:14 #1 Skrevet i går, 19:14 Ei jeg kjenner er rødt. Hun mener skattekutt for de rike, formuesskatt osv. Selv fikk hun millioner av arv, men det var etter arveavgiften ble fjernet. Disse pengene niholder hun på og sparer til bolig til barna. Men mener ingen andre i landet skal få fordeler andre ikke har. alt er urettferdig. Men hun ser ikke selv at hun har fordeler andre ikke har. Anonymkode: 08267...9c4
Anonym bruker Skrevet i går, 20:06 #3 Skrevet i går, 20:06 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Ja mange er slik Anonymkode: 94952...308 Ja og det er irriterende. Nesten som det er litt status å stemme Rødt, For da er man sosialist og tenker på fellesskapet. Men de gjør jo ikke det selv. Anonymkode: 08267...9c4
Anonym bruker Skrevet i går, 20:30 #4 Skrevet i går, 20:30 Alle er for det som er fordelaktig for dem selv. Er du fattig da stemmer du for å få hjelp, er du rik stemmer du for å få fred. Anonymkode: bd5a3...697
Anonym bruker Skrevet i går, 20:47 #5 Skrevet i går, 20:47 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Alle er for det som er fordelaktig for dem selv. Er du fattig da stemmer du for å få hjelp, er du rik stemmer du for å få fred. Anonymkode: bd5a3...697 Jeg stemmer FrP. Ikke fordi jeg er rik, men vil bestemme over egne penger og eget liv. Få hjelp når jeg trenger det, ikke når helsekøene bestemmer det. Anonymkode: 08267...9c4
Anonym bruker Skrevet i går, 20:57 #6 Skrevet i går, 20:57 Dobbel moral? Har man da dobbelt så mye moral som andre? Anonymkode: 0859a...022
Anonym bruker Skrevet i går, 21:06 #7 Skrevet i går, 21:06 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg stemmer FrP. Ikke fordi jeg er rik, men vil bestemme over egne penger og eget liv. Få hjelp når jeg trenger det, ikke når helsekøene bestemmer det. Anonymkode: 08267...9c4 Så du vil heller at lommeboka skal bestemmer når en får hjelp. Anonymkode: da5e7...e4d
Anonym bruker Skrevet i går, 21:27 #8 Skrevet i går, 21:27 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Så du vil heller at lommeboka skal bestemmer når en får hjelp. Anonymkode: da5e7...e4d Er FrP for at folk skal betale for helsehjelp selv? Anonymkode: 9b888...fe3
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er FrP for at folk skal betale for helsehjelp selv? Anonymkode: 9b888...fe3 Nei, overhode ikke. Men FrP ønsker å slippe til flere private for å få ned køene slik at alle skal få hjelp når de trenger det. Slippe helsekøer. Staten går fortsatt inn å dekker. De vil gi folk bedre råd, mindre skatt, ned med avgifter på mat og strøm. Vi ser hva Rødt vil ha. Økte avgifter over hele linja, lengre helsekøer, mer innvandring, og brutte løfter. Eller løgner da. Anonymkode: 08267...9c4
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Nei, overhode ikke. Men FrP ønsker å slippe til flere private for å få ned køene slik at alle skal få hjelp når de trenger det. Slippe helsekøer. Staten går fortsatt inn å dekker. De vil gi folk bedre råd, mindre skatt, ned med avgifter på mat og strøm. Vi ser hva Rødt vil ha. Økte avgifter over hele linja, lengre helsekøer, mer innvandring, og brutte løfter. Eller løgner da. Anonymkode: 08267...9c4 Jeg vet egentlig det. Jeg er bare fascinert over at noen faktisk fremdeles tror på skremselspropagandaen om at FrP mener folk skal betale for helsehjelp selv, og at derfor de rike vil få all verdens hjelp mens de uten penger blir nekta helsehjelp fordi de ikke kan betale. Ærlighet og redelighet er det visst ikke alltid så nøye med. Anonymkode: 9b888...fe3
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg vet egentlig det. Jeg er bare fascinert over at noen faktisk fremdeles tror på skremselspropagandaen om at FrP mener folk skal betale for helsehjelp selv, og at derfor de rike vil få all verdens hjelp mens de uten penger blir nekta helsehjelp fordi de ikke kan betale. Ærlighet og redelighet er det visst ikke alltid så nøye med. Anonymkode: 9b888...fe3 Det vil jo bli slik at det offentlige får mye mindre penger hvis Frp skal bestemme. Det har jo Frp selv sagt. Du får ikke til massiv skattelette uten å kutte i tjenester til fellesskapet. Det regnestykket går ikke opp. Frp roper høyt om valgfrihet, men hvor er valgfriheten for de som ikke har råd til å betale for privat helsehjelp? De vil ikke bli "nektet et behandlingstilbud" (hvem påstår det, egentlig?), men bli stående med et dårligere behandlingstilbud, og de vil måtte vente lengre på operasjoner fordi det offentlige blir utarmet. Samtidig må de kanskje være sykemeldte mens de står i kø, og med Frps politikk vil de da også få dårligere råd fordi Frp vil kutte i sykelønna. Det vil også bli en kompetanseflukt fordi leger og sykepleiere som kunne ha jobbet i det offentlige vil bli hentet til det private. Vi vet at Margaret Thatcher er et av Listhaugs store politiske idealer. Ikke vær så naiv at du tror at helsevesenet blir bedre hvis Frp får bestemme. Anonymkode: 5b02f...606
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden For noen år siden ble det innført en ordning hvor man kan betale inn frivillig skatt. 154 000 fikk de inn første året, meste av dette kom vel fra Lalum. Svinnende få benytter denne. Selv ikke Stoltenberg, som over en periode på 10 år har hatt 3,8 millioner årlig inntekt. Ikke en krone av de 38 millionene har han valgt å betale inn frivillig. Det er dobbeltmoral! Samtidig leker han med andres penger. I stedet for å stå inne for lovnadene om sletting av studiegjeld i distriktene, fjerner de stor del av denne, samtidig innfører de skattelotteri. Dette ansvarlige partiet spiller lotto med andres penger og har sørget for at skatt nå er uforutsigbart. Det strider mot prinsippene i skatteretten. De aller fleste viser kun interesse for sin skattemelding når det er snakk om hvor de kan spare. Skatt etter moral er tøys og naivt. Skatt og avgift må være rasjonelt. Det skal være likhet i loven. Den skal vøre forutsigbar og beregnes etter evne. Stordalen sa en gang at det er bedre med dobbeltmoral enn ingen moral. Jeg er helt uenig, foretrekker ingen moral, for da vet jeg hva jeg må forholde meg til. Anonymkode: 5b681...b3e
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det vil jo bli slik at det offentlige får mye mindre penger hvis Frp skal bestemme. Det har jo Frp selv sagt. Du får ikke til massiv skattelette uten å kutte i tjenester til fellesskapet. Det regnestykket går ikke opp. Frp roper høyt om valgfrihet, men hvor er valgfriheten for de som ikke har råd til å betale for privat helsehjelp? De vil ikke bli "nektet et behandlingstilbud" (hvem påstår det, egentlig?), men bli stående med et dårligere behandlingstilbud, og de vil måtte vente lengre på operasjoner fordi det offentlige blir utarmet. Samtidig må de kanskje være sykemeldte mens de står i kø, og med Frps politikk vil de da også få dårligere råd fordi Frp vil kutte i sykelønna. Det vil også bli en kompetanseflukt fordi leger og sykepleiere som kunne ha jobbet i det offentlige vil bli hentet til det private. Vi vet at Margaret Thatcher er et av Listhaugs store politiske idealer. Ikke vær så naiv at du tror at helsevesenet blir bedre hvis Frp får bestemme. Anonymkode: 5b02f...606 Litt sånn som i dag da, egentlig… Anonymkode: 9b888...fe3
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg vet egentlig det. Jeg er bare fascinert over at noen faktisk fremdeles tror på skremselspropagandaen om at FrP mener folk skal betale for helsehjelp selv, og at derfor de rike vil få all verdens hjelp mens de uten penger blir nekta helsehjelp fordi de ikke kan betale. Ærlighet og redelighet er det visst ikke alltid så nøye med. Anonymkode: 9b888...fe3 For noe vas..Les svaret til ano..606 under her. Foreslår at du leser deg bedre opp på hva frp står for. Men er vel vanskelig for livets harde skole-velgerne deres å forstå, staten skal dekke alt må vite. Anonymkode: b8e6b...11b
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (26 minutter siden): For noe vas..Les svaret til ano..606 under her. Foreslår at du leser deg bedre opp på hva frp står for. Men er vel vanskelig for livets harde skole-velgerne deres å forstå, staten skal dekke alt må vite. Anonymkode: b8e6b...11b Og her har vi klassisk nedlatende sinnarødtvelger som går helt i lås. Jeg vet utmerket godt hva FrP står for, og de mener ikke at den enkelte selv skal betale for helsetjenester. Det vet du også. Så hva er vas med det jeg skriver? PS: Jeg har ikke stemt på FrP, noen gang, i hele mitt liv. Man kan helt fint IKKE stemme på et parti og likevel mene at man bør holde en kunnskapsbasert debatt. Anonymkode: 9b888...fe3
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Men men Jensemann har kommet med et bra kutt for å stoppe trygdesvindel blandt somaler og det er at man stopper mye av støtten til enslige forsørgere. (Mulig man fortsatt får en ekstra barnetrygd) Anonymkode: 35562...c2f
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Og her har vi klassisk nedlatende sinnarødtvelger som går helt i lås. Jeg vet utmerket godt hva FrP står for, og de mener ikke at den enkelte selv skal betale for helsetjenester. Det vet du også. Så hva er vas med det jeg skriver? PS: Jeg har ikke stemt på FrP, noen gang, i hele mitt liv. Man kan helt fint IKKE stemme på et parti og likevel mene at man bør holde en kunnskapsbasert debatt. Anonymkode: 9b888...fe3 Men hvis ikke den enkelte skal betale, hvem skal? Staten kommer jo ikke til å ha råd når den ikke får inn nok skattepenger? Regnestykket til Frp går rett og slett ikke opp. Anonymkode: 5b02f...606
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Skjønner ikke helt premisset for HI? Hvorfor er det galt at Rødtvelgeren har arvet penger og sparer dem til barna sine? Anonymkode: 98ff1...27d
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men hvis ikke den enkelte skal betale, hvem skal? Staten kommer jo ikke til å ha råd når den ikke får inn nok skattepenger? Regnestykket til Frp går rett og slett ikke opp. Anonymkode: 5b02f...606 Det er fult mulig å redusere kostnader andre steder enn på helsetilbudet. Færre ledere innen helsesektoren. Stoppe videre utbygging av regjeringenskvartalet, redusere noe på bistand til FN intill vi får kontroll på hva pengene går til. Redusere bistanden til Kina og EU-land(gjennom EØS avtalen betaler vi vel nesten hele sosialbudsjettet til Polen.) Her er landene som Norge betaler til og selv om vi er 3 land i denne avtalen så betaler Norge ca 96% https://no.wikipedia.org/wiki/EØS-midlene Anonymkode: 35562...c2f
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg vet egentlig det. Jeg er bare fascinert over at noen faktisk fremdeles tror på skremselspropagandaen om at FrP mener folk skal betale for helsehjelp selv, og at derfor de rike vil få all verdens hjelp mens de uten penger blir nekta helsehjelp fordi de ikke kan betale. Ærlighet og redelighet er det visst ikke alltid så nøye med. Anonymkode: 9b888...fe3 Ikke så nøye med redelighet og ærlighet du heller ser jeg, for jeg skrev ikke noen av det du kommer med her. Anonymkode: da5e7...e4d
Schrødingerkatta Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og her har vi klassisk nedlatende sinnarødtvelger som går helt i lås. Jeg vet utmerket godt hva FrP står for, og de mener ikke at den enkelte selv skal betale for helsetjenester. Det vet du også. Så hva er vas med det jeg skriver? PS: Jeg har ikke stemt på FrP, noen gang, i hele mitt liv. Man kan helt fint IKKE stemme på et parti og likevel mene at man bør holde en kunnskapsbasert debatt. Anonymkode: 9b888...fe3 Frp mener jo at folk helst skal betale selv, syke og uføre får klare seg med det lille de har, og helst bare stues bort. Unntatt de rike syke da, de må få skattelettelser og slik at de kan gå til private helsetjenester. Dersom frp skal styre har vi skyhøy inflasjon med påfølgende høye renter og prisvekst. Det nytter ikke å pøse ut med penger som fulle sjømenn, lurer på når dette skal gå opp for frp velgerne..
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #22 Skrevet 6 timer siden Ingen vil betale mer enn de må, samtidig er Rødt partiet som vil gi oss mest avgifter. Greit nok. Partiet er av og for kvinner. I programmet deres står det at Rødt er et feministisk parti. Partileder, 1. nestleder og 2. nestleder er alle kvinner. De driver enveis kvinnesak og kjønnskamp, men misbruker ordet likestilling. Altså skyhøy moral, men det mangler samsvar mellom teori og praksis på en rekke områder i partiet. Anonymkode: 15050...207
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #23 Skrevet 5 timer siden Schrødingerkatta skrev (2 timer siden): Frp mener jo at folk helst skal betale selv, syke og uføre får klare seg med det lille de har, og helst bare stues bort. Unntatt de rike syke da, de må få skattelettelser og slik at de kan gå til private helsetjenester. Dersom frp skal styre har vi skyhøy inflasjon med påfølgende høye renter og prisvekst. Det nytter ikke å pøse ut med penger som fulle sjømenn, lurer på når dette skal gå opp for frp velgerne.. Her er du på villspor, vis meg en eneste plass i partiprogrammet til Frp hvor dette står? De ønsker bruk av private levrandører slik at om vi blir syke så kan vi velge og slippe kø. Anonymkode: 35562...c2f
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #25 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Her er du på villspor, vis meg en eneste plass i partiprogrammet til Frp hvor dette står? De ønsker bruk av private levrandører slik at om vi blir syke så kan vi velge og slippe kø. Anonymkode: 35562...c2f Men hvem skal betale for disse private leverandørene? Og hvor skal de private leverandørene hente sine fagfolk? Hvem utdanner helsearbeidere, hvem gir dem læreplass? Anonymkode: 0859a...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå