Gå til innhold

Mannen sin gale eks..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har vært sammen i 4 år. Vi har 1 barn hver fra før av, ingen felles. Jeg har et barn på 10 år, han har et barn på 6 år.

I går dro jeg og mannen en kjapp tur til butikken på ettermiddagen. Butikken er ca 200 m unna huset, og vi var tilbake etter ca 15-20 min. Barna var hjemme alene mens vi var i butikken, begge satt å så på TV i hvert sitt rom. Yngste har GPS klokke på seg, eldste har telefon. Mens vi var borte i de 15/20 minuttene,så snakket Yngste med moren sin på telefonen.

I dag får jeg beskjed om at moren til barnet har ringt barnevernet. Hun mener at vi ikke kan la barna våre være hjemme alene sammen, da det er stor fare for at det eldste barnet utfører overgrep mot det Yngste. 

Jeg er tom for ord...! Hun er jo riv ruskende gal! Hva skal jeg gjøre/si med dette.. (hvis det er av relevans så har mor tidligere hatt liknende anklager mot både barnehageansatt og far)..

Anonymkode: 50c4e...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bv har nok skjønt hvor mye de skal høre på denne moren. Stakkars barn

Anonymkode: 7415e...ea8

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg og mannen har vært sammen i 4 år. Vi har 1 barn hver fra før av, ingen felles. Jeg har et barn på 10 år, han har et barn på 6 år.

I går dro jeg og mannen en kjapp tur til butikken på ettermiddagen. Butikken er ca 200 m unna huset, og vi var tilbake etter ca 15-20 min. Barna var hjemme alene mens vi var i butikken, begge satt å så på TV i hvert sitt rom. Yngste har GPS klokke på seg, eldste har telefon. Mens vi var borte i de 15/20 minuttene,så snakket Yngste med moren sin på telefonen.

I dag får jeg beskjed om at moren til barnet har ringt barnevernet. Hun mener at vi ikke kan la barna våre være hjemme alene sammen, da det er stor fare for at det eldste barnet utfører overgrep mot det Yngste. 

Jeg er tom for ord...! Hun er jo riv ruskende gal! Hva skal jeg gjøre/si med dette.. (hvis det er av relevans så har mor tidligere hatt liknende anklager mot både barnehageansatt og far)..

Pust med magen. Dette gjennomskuer barnevernet, dette blir bare en liten samtale, så er saken løst.

Men at damen er hakke rape gal, er vel det ingen tvil om. 

Skrevet

For en frustrerende situasjon. Det høres ut som om det er hun som burde vært anmeldt for ubegrunnet melding til barnevernet, håper barnevernet ser det. Overfører hun denne frykten og skepsisen for omverdenen til barnet? Høres ut som hun har opplevd noe selv siden hun er så redd for at det skal skje barnet. 

Anonymkode: 0734d...35c

Skrevet

Vi har opplevd mange episoder ja. Det siste nå var at barnet hadde sagt at hun var redd for skogen som var ved huset hos pappa. Mor valgte å lage en stor sak ut av dette med barnet til stede. "Stakkars, hun er redd for skogen, dere må gjøre noe!" Resultatet har vært at barnet har våknet gråtenes hver natt og ingen har fått søvn. Fordi skogen er skummel... ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Vi har opplevd mange episoder ja. Det siste nå var at barnet hadde sagt at hun var redd for skogen som var ved huset hos pappa. Mor valgte å lage en stor sak ut av dette med barnet til stede. "Stakkars, hun er redd for skogen, dere må gjøre noe!" Resultatet har vært at barnet har våknet gråtenes hver natt og ingen har fått søvn. Fordi skogen er skummel... ts

Å gud, du har virkelig fått med deg en nøtt  der 😳 

Ingen andre råd enn å være den stabile og voksne her. Du har ingen kontroll på hennes handlinger og utsagt, heller ingen ansvar for det hun gjør, du har kun kontroll på hvordan du selv reagerer. For barnet trenger ikke flere løse kanoner, men rolige voksne med hodet på riktig sted. Selv om det er en utakknemlig jobb du fikk der. Håper du har noen gode venner du kan trygt blåse ut til innimellom når det blir for ille. 

Anonymkode: ca43f...7be

Skrevet

Hva sier far da? Det er jo hans eks.

Anonymkode: 7cb0d...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...