Gå til innhold

Lyve, fortelle og introdusere (ny partner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en mann, vi har hatt kontakt siden i sommer. Jeg har fortalt at jeg møter en mann nå, fordi de er vant til en viss væremåte fra meg. Delvis har det endret seg, og jeg orker ikke lyve om hvor jeg skal lengre. Jeg trykker ikke noe ned over dem, men om de spør svarer jeg.

Nå spør jeg ikke hva dere mener om mitt tilfelle. Jeg har valgt, barna mine er forøvrig over 18 år. Er ikke på tale å møtes enda. Men om det skjer, er det bedre for barna at de vet at vi har møttes over tid, og at dette ikke er noe "i hasta". Mitt ene barns kommentar: "så lenge han er snill" (ref. Deres fars oppførsel mot meg).

Men i følge det jeg leser her så skal man ha vært sammen i "årevis" før man i det hele tatt kan fotelle om for barn. Her spiller selvsagt barnas alder inn. Og mest relevante aldersgruppe er unger som er oppmerksomme nok til merke endringer, noe som er veldig individuelt.

Løgnere kommer sjeldent godt ut av det. Hvor lenge er det riktig å lyve for barna? Ja, man kan til en viss grad skjule mye, men barn er observante. De ser at en smiler om en leser en melding, de merker humørendringer, andre vaner, generelle endringer. 

Vil ikke slike relevante løgner være et like stort svik for barna?

Anonymkode: 23efc...6ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Alle som sier en skal vente flere år er moralister som enten ser ned på alle som ikke klarer å holde sammen, eller de er bitre fordi de skulle ønske de hadde mot til å bryte ut.

Jeg kjenner flere som har introdusert barna for nye både etter veldig kort tid og veldig tett på bruddet mellom barnets foreldre. Vi snakker uker liksom. For noen har fødet gått strålende, for andre gjorde det bare barnas liv enda mer kaotisk. 

Et vennepar ble sammen ganske kort tid etter at hun som hadde små barn gikk fra barnas far. Han hadde vært singel i noen år og barna var på slutten av barneskolen. De store barna ble introdusert for den nye lenge før de små. De ville nok sett på det som et svik å være de siste som fikk vite om fars nye kjæreste. De små barna hadde mer behov for å finne ro i den nye situasjonen. 

Anonymkode: b4525...b11

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har møtt en mann, vi har hatt kontakt siden i sommer. Jeg har fortalt at jeg møter en mann nå, fordi de er vant til en viss væremåte fra meg. Delvis har det endret seg, og jeg orker ikke lyve om hvor jeg skal lengre. Jeg trykker ikke noe ned over dem, men om de spør svarer jeg.

Nå spør jeg ikke hva dere mener om mitt tilfelle. Jeg har valgt, barna mine er forøvrig over 18 år. Er ikke på tale å møtes enda. Men om det skjer, er det bedre for barna at de vet at vi har møttes over tid, og at dette ikke er noe "i hasta". Mitt ene barns kommentar: "så lenge han er snill" (ref. Deres fars oppførsel mot meg).

Men i følge det jeg leser her så skal man ha vært sammen i "årevis" før man i det hele tatt kan fotelle om for barn. Her spiller selvsagt barnas alder inn. Og mest relevante aldersgruppe er unger som er oppmerksomme nok til merke endringer, noe som er veldig individuelt.

Løgnere kommer sjeldent godt ut av det. Hvor lenge er det riktig å lyve for barna? Ja, man kan til en viss grad skjule mye, men barn er observante. De ser at en smiler om en leser en melding, de merker humørendringer, andre vaner, generelle endringer. 

Vil ikke slike relevante løgner være et like stort svik for barna?

Du kan fortelle på dagen du, at du har møtt noen. Men du trenger ikke intodrusere dem for hverandre før nærmere ett år.

Anonymkode: 55d79...6ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig. Alle som sier en skal vente flere år er moralister som enten ser ned på alle som ikke klarer å holde sammen, eller de er bitre fordi de skulle ønske de hadde mot til å bryte ut.

Jeg kjenner flere som har introdusert barna for nye både etter veldig kort tid og veldig tett på bruddet mellom barnets foreldre. Vi snakker uker liksom. For noen har fødet gått strålende, for andre gjorde det bare barnas liv enda mer kaotisk. 

Et vennepar ble sammen ganske kort tid etter at hun som hadde små barn gikk fra barnas far. Han hadde vært singel i noen år og barna var på slutten av barneskolen. De store barna ble introdusert for den nye lenge før de små. De ville nok sett på det som et svik å være de siste som fikk vite om fars nye kjæreste. De små barna hadde mer behov for å finne ro i den nye situasjonen. 

Anonymkode: b4525...b11

ELLER fordi vår egen forelder prakka på oss nye kjærester for tidlig. Det glemte du å skrive.

Anonymkode: 55d79...6ce

Skrevet

Min sønn senser alle endringer i stemningen rundt seg, så når jeg har blitt betatt av noen (type sende meldinger, snap o.l), merker han det på væremåten min. Så jeg er ærlig med han, men har sjeldent introdusert ham for noen. Han møtte en date/kjæreste for første gang i for, som 11-åring (vært alene siden han var baby). 

Nå har jeg en del mannlige venner og har en lett flørtende fremtoning, men nå som sønnen har blitt så stor, skjønner han at mine mannlige venner ikke blir noe mer selv om jeg klemmer og kaller dem for kjekken eller kjære. 

Akkurat nå har jeg ingen date, kun en elsker som sønnen ikke får vite om. Om det én dag blir aktuelt med noe mer, tar vi det rolig med introduksjonen når den tid evt kommer. 

Anonymkode: e1e55...8aa

Skrevet

"Barna" er over 18 år.

Kanskje vente til de har fylt 20 da 🙄

Anonymkode: b3519...ddd

Skrevet

18 år? De er jo voksne 😂 Jeg tror det er snakk om barn-barn når de «reglene» diskuteres. 

De kan møte ham når du er klar for det, typ ta en brus eller kaffe på café. Kanskje hadde det vært fint å sjekke med dem hva slags vibber de får. De er også mentalt i stand til å forstå at det kanskje ikke varer for alltid, og at forhold ikke alltid er rett frem i linje. Mye verre å plutselig introdusere en for-alltid-mann for store barn. Gjør det instinktene dine sier.

Anonymkode: ae295...452

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

18 år? De er jo voksne 😂 Jeg tror det er snakk om barn-barn når de «reglene» diskuteres. 

De kan møte ham når du er klar for det, typ ta en brus eller kaffe på café. Kanskje hadde det vært fint å sjekke med dem hva slags vibber de får. De er også mentalt i stand til å forstå at det kanskje ikke varer for alltid, og at forhold ikke alltid er rett frem i linje. Mye verre å plutselig introdusere en for-alltid-mann for store barn. Gjør det instinktene dine sier.

Jeg skrev at mine er over 18 og angår ikke meg. Greide dere ikke lese den biten. Jeg presiserte hva jeg mente, og brukte min situasjon som utgangspunkt for innlegget. 

Det er imponerende hvor håpløse enkelte her inne er på å lese.

Skrevet

Dine barn er jo over 18 og synes sikkert det er helt ok at  mamma dater. Om du sier det nå eller om du venter spiller ingen rolle, du har jo voksne barn og dere har sikkert en grei dialog. Dette hadde jeg ikke ofret en tanke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg skrev at mine er over 18 og angår ikke meg. Greide dere ikke lese den biten. Jeg presiserte hva jeg mente, og brukte min situasjon som utgangspunkt for innlegget. 

Jeg valgte å ikke kommentere på at innlegget var forferdelig usammenhengende, dårlig skrevet og vanskelig å lese, fordi jeg synes det er dårlig stil å angripe noen som spør om hjelp,  Men siden du tar det opp - da vet jeg fortsatt ikke hva dette dreier seg om. Det gjelder ikke din situasjon og dine barn? Hvem gjelder det? Prøv å skrive både riktig og godt språk slik at folk forstår.
Og det er for øvrig tilsvarende dårlig stil å angripe noen som prøver å gi råd. 

Skrevet

Men da dropper vi det da😊 hvis heg ikje geeide få frem poenget er det ingen vits å diskutere der.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Får ikke fjernet dette.

Skrevet

Hvis jeg ikke greide få frem poenget legger vi ballen død😊 Beklager, både for hovedinnlegg og skrivefeil ovenfor her.

Skrevet

Mine barn er ungdommer og jeg er ærlig med dem og at jeg dater og hva han heter osv. Med en gang forholdet er offisielt tenker jeg at de kan møtes. Ser ikke noe galt i det. 

Anonymkode: 7971d...1e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du skriver jo at barna dine er over 18 og det er ikke på tale å møtes enda.

Du får vente til de er over 20 da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du skriver jo at barna dine er over 18 og det er ikke på tale å møtes enda.

Du får vente til de er over 20 da. 

Slapp av. Jeg fikk ikke frem poenget, og da er det ingen hensikt å fortsette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...