Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:44 #26 Skrevet søndag kl 06:44 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor så lang bindingstid, pg hvorfor i alle dager følger den bolig og ikke person, noe som aldri før har skjedd. De to tingene her gjør meg litt skeptisk kjenner jeg, Hi Anonymkode: 204ef...60c Jeg er enig i at det er litt pussig. Så lurer jeg jo veldig på hvordan dette vil praktiseres rettslig, for det er ikke helt ukjent at det innføres forskrifter her i landet som plutselig viser seg å være i strid med en paragraf et annet sted. Vilkårene ser jo ut som de er copy/paste fra chat-gpt, den er klin lik det den vanligvis spytter ut når du ber om en oppsummering. Så hvor gjennomtenkt er det her? Når det er sagt, jeg tror ikke dette er med hensikt å lure folk. Tror ikke intensjonen er der. Anonymkode: 0349d...757
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:49 #27 Skrevet søndag kl 06:49 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Og dette tar ikke jeg sjansen på. Etter dieselbil-maset for noen år siden, etter koronavaksinen (som gjorde at jeg blødde konstant i månedsvis), og nå elbil-saken der regjeringen nå har ‘tvunget’ oss over på miljøvennlig bil for så å øke både strømpriser og avgiftene, tror jeg vi igjen blir lurt. Jeg har en snikende følelse av at denne saken vil føye seg inn i rekkene, og at det en eller annen gang kommer en joker nord-tvist ingen kunne forutse, og vips så tvinges man til å betale enda mer på en avtale man ikke kommer ut av. Anonymkode: 65349...9a7 Jeg er enig, oppleves som veldig masete at det jazzes opp som om vi må forte oss. Det er ikke helt ukjent at politikere innfører noe de må gå tilbake på. Plutselig er det i strid med EØS-regelverk eller noe annet. Ops. Selv om de har brukt 4 år på å hoste opp denne løsningen, bærer den slik jeg kan se, preg av å være like amatørmessig om ikke mer, som forslagene de selv stemte ned i 2021. Anonymkode: 0349d...757
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:22 #28 Skrevet søndag kl 08:22 Anonym bruker skrev (1 time siden): Veldig mange gjør ikke det, leser vilkår og avtaler, så det er ingen selvfølge. Jeg forstår ikke hvorfor dette stresses så opp. Du kan når som helst inngå avtalen, men ikke trekke deg. Hvilket betyr at det overhodet ikke eksisterer en eneste god grunn til å forte seg, med mindre det er mye å spare akkurat i dag. Denne avtalen inngår ikke som forbrukerkjøp og vilkårene i avtalen kan overkjøres av lov og forskrift. Jeg kan absolutt regne, selv om jeg har valgt å avvente litt. Anonymkode: 0349d...757 Vi har norgespris, og ca 2 av 17 dager har hatt 50 øre eller under, i et par dager til nå. Hadde vi ikke hatt norgespris , hadde vi i 15 dager da betalt over 90 øre pr kwatt time , og oppå der 90% av alt som går over …… Så er ikke redd for å binde strømmen her! Vi vil rett og slett ikke kunne tape noe på det, om vi bare går 50kr i pluss en mnd( som noen sier). Alt påslaget må jo betales uansett hva en velger. I fjor gikk strømmen opp til over 10kr flere dager, som oftes på 7-8 kr over lang tid. Anonymkode: f2a80...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå