Anonym bruker Skrevet fredag kl 13:57 #1 Skrevet fredag kl 13:57 Jeg bor i NO2, og i min kommune har under halvparten valgt Norgespris. det samme gjelder flere av nabokommunene. Er folk fremdeles skeptiske, synes de det er en dårlig avtale, bryr folk seg bare ikke, eller er de som meg som skal selge og ikke ønsker å binde boligen til Norgespris tro? https://www.nettavisen.no/okonomi/over-halvparten-har-valgt-norgespris-men-ikke-her/s/5-95-2670666 Anonymkode: 204ef...60c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:43 #2 Skrevet fredag kl 15:43 Jeg sitter på gjerdet, ser an hvordan vinteren utvikler seg. Foreløpig er fasit at jeg hadde tapt på Norgespris (bor i midt-Norge). Det kan endre seg, men siden strømstøtte fremdeles gjelder, så spørs det uansett om det vil lønne seg for meg å ha Norgespris, all den tid strømmen normalt sett er så billig i sommerhalvåret her også. Men, jeg bor lite og bruker lite strøm. Hadde jeg bodd større og brukt en god del mer i strøm, da måtte jeg regnet mer på det, ville trolig da ha valgt Norgespris for forutsigbarheten. Anonymkode: 7f3e2...84b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 16:03 #3 Skrevet fredag kl 16:03 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg sitter på gjerdet, ser an hvordan vinteren utvikler seg. Foreløpig er fasit at jeg hadde tapt på Norgespris (bor i midt-Norge). Det kan endre seg, men siden strømstøtte fremdeles gjelder, så spørs det uansett om det vil lønne seg for meg å ha Norgespris, all den tid strømmen normalt sett er så billig i sommerhalvåret her også. Men, jeg bor lite og bruker lite strøm. Hadde jeg bodd større og brukt en god del mer i strøm, da måtte jeg regnet mer på det, ville trolig da ha valgt Norgespris for forutsigbarheten. Anonymkode: 7f3e2...84b I Midt-Norge er det jo forståelig. Der er det lurt å vente. I No2 (sørøstlandet) derimot er det mye å spare på å ha Norgespris. Anonymkode: 4c089...874
Anonym bruker Skrevet fredag kl 16:22 #4 Skrevet fredag kl 16:22 Man må jo velge av to onder. Men det er også mange som ikke er opplyst. Anonymkode: 48f24...8df
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:26 #5 Skrevet fredag kl 19:26 Anonym bruker skrev (3 timer siden): I Midt-Norge er det jo forståelig. Der er det lurt å vente. I No2 (sørøstlandet) derimot er det mye å spare på å ha Norgespris. Anonymkode: 4c089...874 Jeg bor i sør, men i en bolig hvor vi ikke bruker enormt mye strøm. Siste året ville jeg tjent 2.000 kr om jeg hadde norgespris, altså 166 kr i måneden. Det er småpenger.... Så jeg sitter på gjerdet og venter, det er ikke sånn at jeg må binde meg nå. Jeg ser hvordan prisen utvikler seg utover vinteren også kan jeg evt binde meg senere om jeg ønsker. Anonymkode: ca19c...82f
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:50 #6 Skrevet fredag kl 19:50 Bor sør vest landet, og her er ofte strømmen over 1 krone hver dag, så her tjenes det på å ha norgespris. Men er mange som ikke følger med, ser nyheter eller bryr seg. Snakket nettopp med noen som ikke hadde fått med seg dette og 🙈 Anonymkode: f2a80...d8c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 19:54 #7 Skrevet fredag kl 19:54 Strømpriser er drepende kjedelig. Anonymkode: 9da34...437
Anonym bruker Skrevet fredag kl 20:09 #8 Skrevet fredag kl 20:09 Men det er jo ikke strømmen i seg selv som koster? Bruker maks 500kr på strøm per mnd, og det er på kaldeste vinteren. Kostnadene er jo den forbanna nettleia, og den kommer man jo uansett ikke utenom. Så det er uaktuelt med norgespris her ja😄 Anonymkode: 80ed9...b5b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:54 #9 Skrevet fredag kl 22:54 Jeg venter til statsbudsjettet er endelig vedtatt, så dårlig tid har vi ikke. Anonymkode: 0349d...757
Anonym bruker Skrevet fredag kl 23:03 #10 Skrevet fredag kl 23:03 9 hours ago, Anonym bruker said: Jeg bor i NO2, og i min kommune har under halvparten valgt Norgespris. det samme gjelder flere av nabokommunene. Er folk fremdeles skeptiske, synes de det er en dårlig avtale, bryr folk seg bare ikke, eller er de som meg som skal selge og ikke ønsker å binde boligen til Norgespris tro? https://www.nettavisen.no/okonomi/over-halvparten-har-valgt-norgespris-men-ikke-her/s/5-95-2670666 Anonymkode: 204ef...60c Orker liksom ikke bry meg, i følge min strømleverandør så hadde jeg spart under 1000 kr siste året hvis det hadde vært Norgespris da Anonymkode: b9445...bd9
Anonym bruker Skrevet i går, 06:00 #11 Skrevet i går, 06:00 Bor i No2 og er skeptisk til denne norgesprisen. Fordi, min teori er at denne formen for støtte er der for en grunn. Snart setter de ned prisen og vi betaler for mye. Når det er sagt så har mannen bestemt at vi skal ha norgespris. Sist han avgjorde noe rundt det (ikke ha fastpris) betalte vi 10.000 i strøm hver mnd. blir spennende å se om han valgte rett nå Anonymkode: effb4...866
Anonym bruker Skrevet i går, 06:54 #12 Skrevet i går, 06:54 Vi hadde spart 79,- på et år. Så derfor gidder vi ikke. Anonymkode: 498b7...7ee
TheWitch Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden Wow jeg har spart 45 kroner i oktober....innen jul har jeg råd til en øl på byen og jeg bor i Oslo. 😂
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden Jeg tror ikke på det. All denne hypen i mediene om hvor fantastisk Norgespris er, minner meg om da vi ble lurt til å kjøpe dieselbil for å spare miljøet og koronavaksinene. Dieselprisen gikk i taket, den var så langt fra miljøvennlig man kom, og koronavaksinen gjorde at jeg blødde kronisk i tre måneder. Anonymkode: 65349...9a7
prekæs Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Mulig det er for folk ikke kan regne Jeg vil spare mange tusen, hvis strømprisen blir som i fjor. Bare vent til kulda kommer og prisene ligger på 4-5 kr pr kw. Egen utregning sa ca 7000 sammenlignet med fjorårets priser. Strømleverandør noe mindre, fordi de regnet siste år. I år var prisene på sommeren overraskende høye på sommeren, i fjor var det kun rimeligere enn noregespris en måneds tid på høsten. Strøm er dørgende kjedelig, men de 7000 kan jeg tross alt ha mye mer moro en strømregning for. Har vanlig størrelse hus og elbil. Elbil hadde jeg ikke i fjor, så sparer enda mer. Uansett. Forutsigbart og skulle det ikke lønne seg, så går avtalen ut om et drøyt år.
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden prekæs skrev (12 minutter siden): Mulig det er for folk ikke kan regne Jeg vil spare mange tusen, hvis strømprisen blir som i fjor. Bare vent til kulda kommer og prisene ligger på 4-5 kr pr kw. Egen utregning sa ca 7000 sammenlignet med fjorårets priser. Strømleverandør noe mindre, fordi de regnet siste år. I år var prisene på sommeren overraskende høye på sommeren, i fjor var det kun rimeligere enn noregespris en måneds tid på høsten. Strøm er dørgende kjedelig, men de 7000 kan jeg tross alt ha mye mer moro en strømregning for. Har vanlig størrelse hus og elbil. Elbil hadde jeg ikke i fjor, så sparer enda mer. Uansett. Forutsigbart og skulle det ikke lønne seg, så går avtalen ut om et drøyt år. Men tror du på det? Du har ikke en liten snikende følelse av at det er for godt til å være sant? Eller at det er noe med bitteliten skrift som gjør at regjeringen kan sette opp prisen slik at det plutselig blir dyrere enn de lovte? Anonymkode: 65349...9a7
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden TheWitch skrev (20 timer siden): Wow jeg har spart 45 kroner i oktober....innen jul har jeg råd til en øl på byen og jeg bor i Oslo. 😂 😂😂🍻 Anonymkode: 0349d...757
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden prekæs skrev (15 minutter siden): Mulig det er for folk ikke kan regne Jeg vil spare mange tusen, hvis strømprisen blir som i fjor. Bare vent til kulda kommer og prisene ligger på 4-5 kr pr kw. Egen utregning sa ca 7000 sammenlignet med fjorårets priser. Strømleverandør noe mindre, fordi de regnet siste år. I år var prisene på sommeren overraskende høye på sommeren, i fjor var det kun rimeligere enn noregespris en måneds tid på høsten. Strøm er dørgende kjedelig, men de 7000 kan jeg tross alt ha mye mer moro en strømregning for. Har vanlig størrelse hus og elbil. Elbil hadde jeg ikke i fjor, så sparer enda mer. Uansett. Forutsigbart og skulle det ikke lønne seg, så går avtalen ut om et drøyt år. Men du kan fint se an til kulda kommer, det er ikke som at du nektes norgespris om du inngår avtalen i november i stedet for oktober. Hvor mange av dere har lest vilkårene før dere skrev under avtalen, som binder deg et år? Langt utover normal avtalepraksis rundt oppsigelsestid forøvrig. Anonymkode: 0349d...757
prekæs Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men tror du på det? Du har ikke en liten snikende følelse av at det er for godt til å være sant? Eller at det er noe med bitteliten skrift som gjør at regjeringen kan sette opp prisen slik at det plutselig blir dyrere enn de lovte? Anonymkode: 65349...9a7 Det må jeg faktisk bare tro på. Jeg trodde på den andre strømstøtten og, Den ga også betydelige avslag på reell pris. Den har alle som ikke velger Norgespris uansett. Vi har vel alle mulighet til å gå inn å sammenligne prisen vi har betalt via strømselskapet vi har. Så det er sagt. Jeg bifaller ikke grunnen til at strømprisen har blitt som den er, men søren heller. Blir vi kastet en levbar støtteordning etter, tar jeg den.
prekæs Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men du kan fint se an til kulda kommer, det er ikke som at du nektes norgespris om du inngår avtalen i november i stedet for oktober. Hvor mange av dere har lest vilkårene før dere skrev under avtalen, som binder deg et år? Langt utover normal avtalepraksis rundt oppsigelsestid forøvrig. Anonymkode: 0349d...757 Neida, du nektes ikke uansett når du skriver under. Men binder deg ut 26. Blir jo som å binde renta. Har aldri gjort det selv, men leste nylig om en som hadde tjent grovt på det og. Har selvfølgelig lest avtalen.
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #21 Skrevet 1 time siden prekæs skrev (2 minutter siden): Neida, du nektes ikke uansett når du skriver under. Men binder deg ut 26. Blir jo som å binde renta. Har aldri gjort det selv, men leste nylig om en som hadde tjent grovt på det og. Har selvfølgelig lest avtalen. Veldig mange gjør ikke det, leser vilkår og avtaler, så det er ingen selvfølge. Jeg forstår ikke hvorfor dette stresses så opp. Du kan når som helst inngå avtalen, men ikke trekke deg. Hvilket betyr at det overhodet ikke eksisterer en eneste god grunn til å forte seg, med mindre det er mye å spare akkurat i dag. Denne avtalen inngår ikke som forbrukerkjøp og vilkårene i avtalen kan overkjøres av lov og forskrift. Jeg kan absolutt regne, selv om jeg har valgt å avvente litt. Anonymkode: 0349d...757
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #22 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Veldig mange gjør ikke det, leser vilkår og avtaler, så det er ingen selvfølge. Jeg forstår ikke hvorfor dette stresses så opp. Du kan når som helst inngå avtalen, men ikke trekke deg. Hvilket betyr at det overhodet ikke eksisterer en eneste god grunn til å forte seg, med mindre det er mye å spare akkurat i dag. Denne avtalen inngår ikke som forbrukerkjøp og vilkårene i avtalen kan overkjøres av lov og forskrift. Jeg kan absolutt regne, selv om jeg har valgt å avvente litt. Anonymkode: 0349d...757 Og dette tar ikke jeg sjansen på. Etter dieselbil-maset for noen år siden, etter koronavaksinen (som gjorde at jeg blødde konstant i månedsvis), og nå elbil-saken der regjeringen nå har ‘tvunget’ oss over på miljøvennlig bil for så å øke både strømpriser og avgiftene, tror jeg vi igjen blir lurt. Jeg har en snikende følelse av at denne saken vil føye seg inn i rekkene, og at det en eller annen gang kommer en joker nord-tvist ingen kunne forutse, og vips så tvinges man til å betale enda mer på en avtale man ikke kommer ut av. Anonymkode: 65349...9a7
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #23 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Men du kan fint se an til kulda kommer, det er ikke som at du nektes norgespris om du inngår avtalen i november i stedet for oktober. Hvor mange av dere har lest vilkårene før dere skrev under avtalen, som binder deg et år? Langt utover normal avtalepraksis rundt oppsigelsestid forøvrig. Anonymkode: 0349d...757 Jeg lurer på hvorfor så lang bindingstid, pg hvorfor i alle dager følger den bolig og ikke person, noe som aldri før har skjedd. De to tingene her gjør meg litt skeptisk kjenner jeg, Hi Anonymkode: 204ef...60c
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #24 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor så lang bindingstid, pg hvorfor i alle dager følger den bolig og ikke person, noe som aldri før har skjedd. De to tingene her gjør meg litt skeptisk kjenner jeg, Hi Anonymkode: 204ef...60c Ja, enig. Og hvis denne ordningen er så gull, hvorfor får vi den ikke bare da? Hvorfor må vi signere en avtale med vilkår og liten skrift? Hvorfor kunne ikke bare alle fått det? Anonymkode: 65349...9a7
prekæs Skrevet 1 time siden #25 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor så lang bindingstid, pg hvorfor i alle dager følger den bolig og ikke person, noe som aldri før har skjedd. De to tingene her gjør meg litt skeptisk kjenner jeg, Hi Anonymkode: 204ef...60c Bindingstiden er vel ikke lang? Et drøyt år bare. Tenk om de hadde hatt lenger bindingstid og det hadde blitt orden på strømprisene (noe jeg ikke tror) Det er svært lenge siden vi betalte 50 øre for kw vinterstid altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå