Gå til innhold

Er det ikke lov å bli litt irritert når jeg er den eneste som faktisk klarer å komme på tid hver morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en gjeng på 7-8 kollegaer med samme starttid hver dag. Jeg er den eneste som er her da. Samtlige kommer sent, noen opptil 45-60 minutter. I dag var jeg litt irritert på dette og sa ifra, og tror dere ikke at de nå er sure på meg?! Jeg blir helt matt. Dette har pågått i alle år og jeg er sliten og lei av å alltid måtte starte uten de samme folka. De kommer til dekket bord, for noen må jo gjøre jobben. Dette har jeg adressert hundre ganger til ledere, dem direkte og fagforeninger, men ingenting skjer. Det må da være lov å bli litt sur nå etter 6 år med dette? Men neida, nå er det jeg som er dum?? Ah. 

Anonymkode: 689fd...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke ledelsen bryr seg om det hvorfor gjør du det?

Anonymkode: a90bf...5ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi har kunder. Det kan jo ikke være sånn at ingen er her. Ledelsen sier de bryr seg, men det er ingen konsekvenser for de som driter i det. Tvert imot fikk flere av de lønnsøkning i fjor, mens jeg fikk ingenting. 

Skrevet

Arbeidsmoral er ikke så viktig lenger. Likevel skal vi romantisere arbeiderbevegelsen, de stakkarene som blir utnyttet av de rike. Det er ofte en grunn til at enkelt er på gølvet, og andre ikke. Mange trenger noen som sier i fra. Jeg heier på deg ts.

Anonymkode: 1b20f...b6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Sånn er det blitt, ingen har eller tar ansvar, for lønna kommer uansett

Anonymkode: 1b20f...b6e

Skrevet

Jo, det er lov å bli irritert! Hvis dere ikke har fleksitid så betyr det jo at de skulker deler av arbeidsdagen hver eneste dag! Ikke greit! 

Anonymkode: c1dfd...a83

Skrevet

I og med du har tatt dette opp gjentatte ganger uten bedring, bytt jobb hvis det er mulig. 

Anonymkode: 39269...b8f

Skrevet

Hvis ikke leder gjør noe så hjelper det lite å kjefte. 
Forstår 100% din irritasjon. 
Har sjefen en sjef da? Si fra der?

Begynne å komme for sent du også. Hvorfor skal du bry deg når ingen andre gjør det? Da blir det et synlig problem i det minste. Starttid er åpenbart bare veiledende. 

Anonymkode: b4159...3bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har kunder. Det kan jo ikke være sånn at ingen er her. Ledelsen sier de bryr seg, men det er ingen konsekvenser for de som driter i det. Tvert imot fikk flere av de lønnsøkning i fjor, mens jeg fikk ingenting. 

Hva skjer hvis du er syk en dag? Er det ingen som åpner da?

Anonymkode: d7480...df5

Skrevet

Sørg for å komme for sent du også. Begynn med en time og se hva som skjer.

Anonymkode: e09e6...49b

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Sørg for å komme for sent du også. Begynn med en time og se hva som skjer.

Dette☝️

Skrevet

Jeg hadde vurdert å ta med en advokat i møte med ledelsen, all den tid du, siden du ikke fikk lønnsøkning i fjor, mens de som i realiteten skulker 3,5 - 5 timer i uken (!) fikkr lønnsøkning. Ville så krevd en durabelig lønnsøkning nå og etterbetaling for "åpningsansvar" så langt tilbake i tid som du kan iflg. loven.

Men trolig uansett søkt meg jobb andre steder uansett, for en så elendig ledelse fører sjelden noe godt med seg.

Alternativet er selvfølgelig at du også begynner å komme sent. Men da risikerer du at det blir du som får refs, og du som får dårlig referanse. Så spørs om det er verdt det.

Anonymkode: 5ebe3...64b

Skrevet

Sykemeld deg. 

Anonymkode: 9e631...f3e

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Sykemeld deg. 

Så samfunnet skal betale for dette mener du? Å sykemelde seg hvis man ikke er syk er aldri greit, dette kommer til å ødelegge den gode sykelønnsordningen vi har

Anonymkode: 33ab8...616

Skrevet

Hadde helt klart begynt å komme senere jeg også, quiet quitting er en fin ting. Jeg forutsetter at det ikke er flexing der de jobber tilsvarende lenger (har selv flex 7-9, men da går jeg jo 15/17).

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så samfunnet skal betale for dette mener du? Å sykemelde seg hvis man ikke er syk er aldri greit, dette kommer til å ødelegge den gode sykelønnsordningen vi har

I alle andre tilfeller er jeg helt enig med deg. Men på denne bedriften fungerer ikke staben eller ledelsen. Det er en arbeidsplass som er grusom å jobbe på, så her det faktisk helt på sin plass. Hun møter veggen hvert øyeblikk om dette fortsetter. 

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

I alle andre tilfeller er jeg helt enig med deg. Men på denne bedriften fungerer ikke staben eller ledelsen. Det er en arbeidsplass som er grusom å jobbe på, så her det faktisk helt på sin plass. Hun møter veggen hvert øyeblikk om dette fortsetter. 

Nå får man heldigiv ikke bare sykmelding fordi man selv vil ha det

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde vurdert å ta med en advokat i møte med ledelsen, all den tid du, siden du ikke fikk lønnsøkning i fjor, mens de som i realiteten skulker 3,5 - 5 timer i uken (!) fikkr lønnsøkning. Ville så krevd en durabelig lønnsøkning nå og etterbetaling for "åpningsansvar" så langt tilbake i tid som du kan iflg. loven.

Men trolig uansett søkt meg jobb andre steder uansett, for en så elendig ledelse fører sjelden noe godt med seg.

Alternativet er selvfølgelig at du også begynner å komme sent. Men da risikerer du at det blir du som får refs, og du som får dårlig referanse. Så spørs om det er verdt det.

Anonymkode: 5ebe3...64b

Enig med deg. 

Jeg har sett sure sjefer utfolde seg, det er ikke gøy. Da skal du være «up for it» i så fall. 

Anonymkode: 39269...b8f

Skrevet

Stemplingsur er en sabla bra oppfinnelse, det burde tas i bruk flere steder.

Anonymkode: b1b2b...f7e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva er det du prater om? Hi skriver at hun blir «irritert», og du begynne rå overdramatisere med sykemelding og å «møte veggen»… 

Skrevet

Litt samme problem her, men motsatt. Alle kommer samtidig på jobb, men de siste timene gjemmer de seg i bøttekott og lagerrom og gjør ikke noe. 

Vi er renholdere og de løper og vasker og prøver å gjøre jobben sin for å kunne sitte å drikke kaffe og prate i ett par timer hver dag. Har fått advarsel fra leder om at renholdet ikke er tilfredsstillende gjort. Men de bryr seg ikke. Jobben er godt nok utført sier de bare 

Anonymkode: 5b1b1...c9f

Skrevet

Her er det jo skrekkelig mye inkompetent ledelse.

Anonymkode: ad899...5b5

Skrevet

Har dere fleksitid?

Anonymkode: 407d2...f9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.10.2025 den 23.33):

Da slutter man i stedet og finner seg en ny arbeidsplass hvis det er så grusomt. Sykemelding blir hvert fall feil og løser ingenting.

Anonymkode: 4821f...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...