Anonym bruker Skrevet 16. oktober #1 Skrevet 16. oktober Hva slags kommunikasjon har dere rundt sex. jeg synes det er kjempevanskelig. Jeg har 3 barn litt mer enn 50/50. Vi har vært sammen noen år. Og han prater så veldig mye om det synes jeg. Hver dag. Og det skal så veldig planlegges. Jeg kommer ikke på flere måter å respondere på det. Jeg er ikke keen så ofte. og klarer ikke planlegge når jeg har lyst og ikke. Overgangsalder? vil gjerne at vi kommuniserer mindre om det og tar det litt som det kommer. Anonymkode: 935f8...7d9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober #2 Skrevet 16. oktober Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva slags kommunikasjon har dere rundt sex. jeg synes det er kjempevanskelig. Jeg har 3 barn litt mer enn 50/50. Vi har vært sammen noen år. Og han prater så veldig mye om det synes jeg. Hver dag. Og det skal så veldig planlegges. Jeg kommer ikke på flere måter å respondere på det. Jeg er ikke keen så ofte. og klarer ikke planlegge når jeg har lyst og ikke. Overgangsalder? vil gjerne at vi kommuniserer mindre om det og tar det litt som det kommer. Anonymkode: 935f8...7d9 Snakker lite om det, det bare skjer når vi er sammen. Har tre barn hver på hver vår kant. Anonymkode: bba1b...828
Anonym bruker Skrevet 16. oktober #3 Skrevet 16. oktober Kanskje han føler at det må planlegges siden du har barna 50/50 og at du ikke ønsker å ha det så ofte? Hva med å snakke med han om det? Man må kunne snakke om sex med den man er sammen med. Hvis du synest at det blir mye mas og klare ikke at det planlegges men liker det best når det bare plutselig skjer, så må du si ifra om dette. Og kanskje ta litt mer initiativ selv for å komme mer på banen. Å si at du ikke har lyst på så mye sex lengre pga overgangsalderen evt, kan ikke være en unnskyldning for å ikke ha sex. Da må du jo prøve å gjør noe med det. Og av egen erfaring så vet jeg at med lite sex i livet gjør at man ikke akkurat har lyst på mer. For å holde ting ved like så må man bruke den også. Anonymkode: 97bc7...27f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober #4 Skrevet 16. oktober Kanskje få i han en masse kalorier (øl, massive kaker, alt mulig med sukker og så videre) så han blir tjukk og impotent. For menn som er impotente mister lysten. Det er derfor unge menn er ivrige på det med sex og gamle menn er tafatte. Da er problemet løst! Anonymkode: ba725...9c9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober #5 Skrevet 16. oktober Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kanskje han føler at det må planlegges siden du har barna 50/50 og at du ikke ønsker å ha det så ofte? Hva med å snakke med han om det? Man må kunne snakke om sex med den man er sammen med. Hvis du synest at det blir mye mas og klare ikke at det planlegges men liker det best når det bare plutselig skjer, så må du si ifra om dette. Og kanskje ta litt mer initiativ selv for å komme mer på banen. Å si at du ikke har lyst på så mye sex lengre pga overgangsalderen evt, kan ikke være en unnskyldning for å ikke ha sex. Da må du jo prøve å gjør noe med det. Og av egen erfaring så vet jeg at med lite sex i livet gjør at man ikke akkurat har lyst på mer. For å holde ting ved like så må man bruke den også. Anonymkode: 97bc7...27f Man trenger da ingen «unnskyldning» for å ikke ha sex, det holder lenge at man ikke har lyst på sex. Å presse partneren gjennom å planlegge når man skal ha sex hjelper i hvert fall ikke på lysten, man kan jo ikke tidsforplikte seg til sexlyst. Hi, hvordan prater han om sex da? Du spør hvordan vi kommuniserer rundt sex, men kommunikasjon innebærer jo at to parter kommuniserer sammen. Han er vel ikke så løk at hans kommunikasjon rundt sex begrenser seg til «klokka 20 skal Trine på trening, da kan vi ha sex klokka 20.05»? Anonymkode: 48be9...22c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober #6 Skrevet 17. oktober Det er like problematisk for dere begge, så dere må løse dette sammen. For han er det ubehagelig å vente i det uvisse hele tiden, for deg er det ubehagelig å vente i angst på at temaet skal komme opp. Du må tenke gjennom hva han kan bidra med for at din lyst skal øke, slik at du får mer glede av det. Og du må tenke hva du kan gjøre for å kunne møte hans lyst bedre. Noe kan alltids gjøres, for at det skal bli bedre. Slik dere har det nå er dere på feil kurs, fra hverandre. Når det over er gjort, da bør dere jobbe med kommunikasjonen. Du bør styre mer, og dele med han når du har lyst, på dine premisser. Det er ikke godt for menn heller å ha sex med ei som ikke har lyst. Det er ubehagelig, selv om han får utløsning og alt virker vel. Menn har veldig ofte lyst, og har de det ikke, da er det veldig lett å gi dem lyst. Så fokus må være på deg og din lyst. Anonymkode: a9357...fda
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #7 Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (På 17.10.2025 den 8.12): Det er like problematisk for dere begge, så dere må løse dette sammen. For han er det ubehagelig å vente i det uvisse hele tiden, for deg er det ubehagelig å vente i angst på at temaet skal komme opp. Du må tenke gjennom hva han kan bidra med for at din lyst skal øke, slik at du får mer glede av det. Og du må tenke hva du kan gjøre for å kunne møte hans lyst bedre. Noe kan alltids gjøres, for at det skal bli bedre. Slik dere har det nå er dere på feil kurs, fra hverandre. Når det over er gjort, da bør dere jobbe med kommunikasjonen. Du bør styre mer, og dele med han når du har lyst, på dine premisser. Det er ikke godt for menn heller å ha sex med ei som ikke har lyst. Det er ubehagelig, selv om han får utløsning og alt virker vel. Menn har veldig ofte lyst, og har de det ikke, da er det veldig lett å gi dem lyst. Så fokus må være på deg og din lyst. Anonymkode: a9357...fda Eventuelt kan hun kommunisere til kjæresten at hun ikke liker at han prater så veldig mye om sex, og at hun ikke liker å detaljplanlegge tid og sted for sex. Hvis han kutter ut det og blir mer spontan, så føler hi trolig mindre på sexpress og får mer lyst. Anonymkode: 48be9...22c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #8 Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Eventuelt kan hun kommunisere til kjæresten at hun ikke liker at han prater så veldig mye om sex, og at hun ikke liker å detaljplanlegge tid og sted for sex. Hvis han kutter ut det og blir mer spontan, så føler hi trolig mindre på sexpress og får mer lyst. Anonymkode: 48be9...22c Et veldig godt råd! Hvis han stadig prater om det vil bare motviljen vokse, det blir et press for ts, og mannen blir bare mer og mer skuffet hver gang hun ikke vil. Det blir en ond sirkel. Anonymkode: a9357...fda
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #9 Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (På 16.10.2025 den 20.38): Kanskje få i han en masse kalorier (øl, massive kaker, alt mulig med sukker og så videre) så han blir tjukk og impotent. For menn som er impotente mister lysten. Det er derfor unge menn er ivrige på det med sex og gamle menn er tafatte. Da er problemet løst! Anonymkode: ba725...9c9 Nettopp ! Derfor har jeg skaffet meg en ung elsker. Anonymkode: 0fb4a...2c7
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #10 Skrevet 18. oktober Etter samtykkeloven er kommunikasjon svært viktig, spesielt før og under hver seksuelle handling. Han er forpliktet av loven til å gjøre det som er nødvendig av avklaringer for å forsikre seg om at du har lyst. Dess mer dere snakker om dette, jo tryggere blir han på at han er innenfor de nye skjerpede lovkravene. Anonymkode: 3f570...76d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #11 Skrevet 18. oktober Sånn er det her også, jeg mister fullstendig lysten av at det skal prates om og planlegges hele tiden. Frister å bare være alene Anonymkode: 3c5e6...a76
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #12 Skrevet 18. oktober For et mas. Du kan si til han at det pratet om når dere skal ha sex gjør bare at du opplever det masete og som et press. Be han slappe av og vent til du tar initiativ. Anonymkode: 47102...121
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #13 Skrevet 19. oktober Jeg har kjent på motvilje siden 20-årene hvis det blir mas og forventet, tror ikke det er knyttet til overgangen. Full forståelse hvis det er ukesvis mellom, at den ene kjenner på manglende nærhet i så fall. Men daglig mas og forventning dreper all lyst. Det er så lite sjarmerende at det i seg selv fungerer som prevensjonsmiddel, synes jeg. Anonymkode: f0ea0...c8e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #14 Skrevet 19. oktober Anonym bruker skrev (22 timer siden): Nettopp ! Derfor har jeg skaffet meg en ung elsker. Anonymkode: 0fb4a...2c7 Slikt hender også, at kvinner gjør som mange menn. Det er trist at det skal være nødvendig. Anonymkode: a9357...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå