Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:33 #1 Skrevet torsdag kl 14:33 Jeg ser diskusjonen om å øke aldersgrensen på sosiale medier som en del av det å bekjempe ungdomskriminalitet. Det forklares med av at mange av barna blir vervet via sosiale medier. Aldersgrensen er per i dag 13 år, men jeg husker at de første barna i klassetrinnene til barna allerede fikk det allerede i 9-10 års alderen. De aller fleste hadde det før de ble 12. Vi anses som strenge og barna våres fikk ikke lov til å få det før det var 12, og da sjekket vi aktiviteten deres ofte. Jeg personlig er ikke sikker på om det å øke denne aldersgrensen vil ha noe å si nå det per i dag ikke overholdes. Hvor gammel var deres barn når de fikk lov til å være på sosiale medier? Anonymkode: 47d52...ba7
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:14 #2 Skrevet torsdag kl 15:14 13 og 12,5 år. Hun som fikk før hun fylte 13 er født i desember, så hun fikk da alle venninnene hennes hadde fått. I dag ville jeg valgt annerledes, de er altfor unge når de er 13. Overhodet ikke modne til å håndtere sosiale medier 🙈 De er 16 og18 år nå. Anonymkode: 8026a...4cc
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:17 #3 Skrevet torsdag kl 15:17 Følger aldersgrenser i Some slavisk. Takk og lov er alle foreldre i klassen enige her. Nå blir yngste 13 om ett år. Hun har sent på året så kan være jeg gir litt etter på noen måneder. Eldste har i januar og fikk some april/mai det året. Ingen av vennene var på der. Anonymkode: d9b56...816
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 15:39 #4 Skrevet torsdag kl 15:39 Vår 12 åring fikk snap i sommer. Men han er kun venner med søsken og foreldre. Sjekker jevnlig og er i tillegg et barn man kan stole på. Anonymkode: 6cd3a...23c
Anonym bruker Skrevet i går, 17:50 #5 Skrevet i går, 17:50 Eldste er 12 år og får ikke før han blir 13. Yngste er 9 år, og der har de fleste foreldrene skrevet kontrakt på å ikke gi barna SOME før aldersgrensen slår inn. Håper den blir 15 år før neste år. Anonymkode: f6253...00b
Anonym bruker Skrevet i går, 20:02 #6 Skrevet i går, 20:02 De fikk Snap da de var 11 og 12 år. Anonymkode: d31a0...28a
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Min fylte 12 år nå og det er fortsatt uaktuelt med some. Innen han blir 13, så er nok aldersgrensen hevet og da må han vente. Han ser både serier og filmer og spiller spill over sin aldersgrense, men some er jeg streng på. Anonymkode: 45c25...314
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Så lenge de har en smart tlf kan de laste ned snap. De kan krysse av på at de er 13 år og da har de det. Det er umulig å sette en aldersgrense så lenge det er mulig å laste det ned for alle. Våre barn fikk snap når de var 12 år. Heldigvis var det ikke mange som hadde snap den gangen, det var da det nettopp kom. En 14 åring er ikke nødvendigvis mer moden enn en 10 åring når det gjelder some. Anonymkode: 7e6e6...282
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så lenge de har en smart tlf kan de laste ned snap. De kan krysse av på at de er 13 år og da har de det. Det er umulig å sette en aldersgrense så lenge det er mulig å laste det ned for alle. Våre barn fikk snap når de var 12 år. Heldigvis var det ikke mange som hadde snap den gangen, det var da det nettopp kom. En 14 åring er ikke nødvendigvis mer moden enn en 10 åring når det gjelder some. Anonymkode: 7e6e6...282 Det er opp til foreldrene. Foreldrene kan sjekke telefonen til sine barn, og man kan ha foreldrekontroll. Dersom vår 13 åring laster ned en app får vi som foreldre en e-post med varsel om hvilken app som er lastet ned, er det en vi mener hun ikke skal ha får vi den fjernet. Dersom 10 åringen ønsker en app må vi fysisk på telefonen for å godkjenne. Anonymkode: 47d52...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå