Gå til innhold

Hvor gammel var deres barn når de fikk lov til å være på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser diskusjonen om å øke aldersgrensen på sosiale medier som en del av det å bekjempe ungdomskriminalitet. 
Det forklares med av at mange av barna blir vervet via sosiale medier.

Aldersgrensen er per i dag 13 år, men jeg husker at de første barna i klassetrinnene til barna allerede fikk det allerede i 9-10 års alderen.
De aller fleste hadde det før de ble 12. Vi anses som strenge og barna våres fikk ikke lov til å få det før det var 12, og da sjekket vi aktiviteten deres ofte.
Jeg personlig er ikke sikker på om det å øke denne aldersgrensen vil ha noe å si nå det per i dag ikke overholdes.

Hvor gammel var deres barn når de fikk lov til å være på sosiale medier?

Anonymkode: 47d52...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 og 12,5 år.

Hun som fikk før hun fylte 13 er født i desember, så hun fikk da alle venninnene hennes hadde fått.

I dag ville jeg valgt annerledes, de er altfor unge når de er 13. Overhodet ikke modne til å håndtere sosiale medier 🙈

De er 16 og18 år nå.

Anonymkode: 8026a...4cc

Skrevet

Følger aldersgrenser i Some slavisk. Takk og lov er alle foreldre i klassen enige her. Nå blir yngste 13 om ett år. Hun har sent på året så kan være jeg gir litt etter på noen måneder. Eldste har i januar og fikk some april/mai det året. Ingen av vennene var på der. 

Anonymkode: d9b56...816

Skrevet

Vår 12 åring fikk snap i sommer.  Men han er kun venner med søsken og foreldre.  Sjekker jevnlig og er i tillegg et barn man kan stole på. 

Anonymkode: 6cd3a...23c

Skrevet

Eldste er 12 år og får ikke før han blir 13. 

Yngste er 9 år, og der har de fleste foreldrene skrevet kontrakt på å ikke gi barna SOME før aldersgrensen slår inn. 

Håper den blir 15 år før neste år.

Anonymkode: f6253...00b

Skrevet

De fikk Snap da de var 11 og 12 år. 

Anonymkode: d31a0...28a

Skrevet

Min fylte 12 år nå og det er fortsatt uaktuelt med some. Innen han blir 13, så er nok aldersgrensen hevet og da må han vente. Han ser både serier og filmer og spiller spill over sin aldersgrense, men some er jeg streng på. 

Anonymkode: 45c25...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...