Gå til innhold

Spør meg ang barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som sliter med barna sine på ulik vis? Da mtp på barnehage / skole? Jeg er ekspert mtp egne barn, og jobber med det samme. Spør i vei så kan jeg svare 

Anonymkode: c7324...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe

Anonymkode: 4ff05...e59

Skrevet

Det var jo fryktelig optimistisk? 

Jeg har et barn med ufrivillig skolefravær, fire nevrodiagnoser, PDA-profil og mye utagering. Spesialisthelsetjenesten sier vi gjør "alt riktig" og vi har et godt samarbeid med skolen. Tryll gjerne frem løsningen for at vi kan ha antydninger til et liv igjen. 

Jeg tror store vansker hos/med barn sjelden kan fikses med enkle løsninger på et forum som dette. Utover de generelle rådene "snakk med skole/helsesykepleier/BUP/PPT e.l."

Anonymkode: 5f595...bab

Skrevet

Hilsen Trude 45 som har jobbet 10 år som barnehageassistent og som vikar på SFO.

Anonymkode: 83827...1fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var jo fryktelig optimistisk? 

Jeg har et barn med ufrivillig skolefravær, fire nevrodiagnoser, PDA-profil og mye utagering. Spesialisthelsetjenesten sier vi gjør "alt riktig" og vi har et godt samarbeid med skolen. Tryll gjerne frem løsningen for at vi kan ha antydninger til et liv igjen. 

Jeg tror store vansker hos/med barn sjelden kan fikses med enkle løsninger på et forum som dette. Utover de generelle rådene "snakk med skole/helsesykepleier/BUP/PPT e.l."

Anonymkode: 5f595...bab

Er han ikke på skole under hele tatt? Eller har han noen form for undervisning? Hvis dere får høre at dere gjør alt rett gjør dere det ❤️ det er bare at slike vansker ikke blir borte over natten selv om dere gjør alt riktig. Dere kan ha krav på pleiepenger, slik at dere får være hjemme sammen med han. Det kan hjelpe stort. 
Hva gjør skolen? Har han venner? Stiller de andre barna/ foreldregruppen opp? Ofte når en har slike utfordringer isolerer de seg. Aldrer? Dette er skikkelig vanskelig. Har selv hatt barn med skolevegring, og jeg følte det likt som deg. Følte også at vi ikke hadde normalitet i livet vårt. Kluet er å skape ting han mestrer, samme hvor lite og enkelt det er. Klart det blir utagering og frustrasjon når han ikke får til det alle andre får til, og som han også har lyst å få til. Ofte føler man seg så maktesløs og fortvilt som foreldre, og det er både vondt og ensomt. Men ikke skam deg, det er ikke din feil at han / hun sliter. Er dere fornøyd med den hjelpen dere får? Er det nok hjelp og klarer han å nyttiggjøre seg det? Og får dere hjelp til det dere står i? 
Det handler mye om å overleve disse årene, og gjøre det beste ut av det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hilsen Trude 45 som har jobbet 10 år som barnehageassistent og som vikar på SFO.

Anonymkode: 83827...1fb

Jeg har jobbet i barnehage i 15 år, og flere år på skole tidligere. Er barnehagelærer, og hatt utfordringer med egne barn. Har mye å bidra med hvis noen ønsker råd. Vi kan også hjelpe hverandre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...