Gå til innhold

Blitz farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn sier han har vært på Blitz. Han er 17. Er det noe jeg bør nekte ham? 

Anonymkode: 22751...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekte han kan du dessverre ikke, men gjort alt jeg kunne for at han ikke skulle henge der. Et av de farligtse miljøene i Oslo å vanke i vil jeg si

Anonymkode: a5464...c0e

Skrevet

De røyker hasj der og går rundt og banker opp folk som er uenige med de. Så lenge sønnen din ikke sier i mot noen av de går det bra. Men den dagen han er uenig med de (er mot narkotika og sånn) så får han skikkelig juling. Jeg har ei venninne som hengte der som ungdom. Det er sånn jeg vet.

Anonymkode: b05f4...c6b

Skrevet

Jeg kan ikke huske sist jeg hørte om en blitzer som banket opp noen som helst. Hang på Blitz i min ungdom selv, og det var virkelig ikke farlig. Har vært der på noen konserter som voksen også. Og det er helt akseptabelt å være mot narkotika på Blitz altså.

Anonymkode: c4a25...b37

Skrevet

Nå må dere slutte å spre usannheter og tull om dagens blitzere. Det er et helt annet miljø der i dag enn på 80- og 90-tallet. 
Det er et ekstremt inkluderende og fint miljø der. Det er en haug med engasjerte ungdom, som ønsker å kjempe for like rettigheter, miljø og mot diktaturer som Trump.

Jeg hang der da jeg var ung og litt mer radikal enn den konservative Bærumsfruen jeg har blitt. Min datter henger der nå, og jeg har ikke en eneste bekymring rundt det. Bortsett fra at de røyker inne på konsertene på fredager. 
La sønnen din prøve litt forskjellige miljøer, den eneste skaden han tar er at han blir mer åpen for andre type mennesker enn han selv. 

Anonymkode: 2acef...00f

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Min sønn sier han har vært på Blitz. Han er 17. Er det noe jeg bør nekte ham? 

Anonymkode: 22751...243

I min tid var det et godt og inkluderende miljø. Det er andre mer A4 miljøer jeg hadde vært langt mer bekymret for 

Anonymkode: 569a9...c22

Skrevet

Min er 18, har vært der to ganger og ble begge gangene tilbudt narkotika. Så han har selv tatt avstand fra stedet. Han mener de rett og slett er tapere (sterke meninger om bruk av narkotika). Hadde han vært under 18 hadde han ikke fått lov (vi bor et stykke unna Oslo så ingen grunn til at ungene skal vanke der på kveldene). 

Anonymkode: 1fc17...10f

Skrevet

Det er narkotika i godt omløp der, å tenke noe annet er veldig naivt dessverre. Men det er jo mye i omløp på alle utesteder. Min 17-åring ville ikke blitt oppmuntret til å dra dit, men jeg vil helst at han holder seg unna utesteder i det hele tatt. Han er faktisk ikke gammel nok.

Anonymkode: 44d7a...750

Skrevet

Det er et godt samhold med bra og inkluderende mennesker i følge min datter 🤷🏼‍♀️ Det er ikke noe verre der enn andre steder. Jeg er mer bekymret når hun er på fest i området her hjemme.

Anonymkode: fc2e2...95f

Skrevet

Jeg hang der på 90 tallet og opplevde det som et raust og inkluderende miljø. Jeg brukte aldri narkotika.

I dag finnes narkotika overalt. Her selges hasj og kokain ganske åpenlyst på videregående. Man MÅ ikke takke ja selvom man blir tilbudt. 

Anonymkode: ed11d...e1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hang der på 90 tallet og opplevde det som et raust og inkluderende miljø. Jeg brukte aldri narkotika.

I dag finnes narkotika overalt. Her selges hasj og kokain ganske åpenlyst på videregående. Man MÅ ikke takke ja selvom man blir tilbudt. 

Anonymkode: ed11d...e1b

Nettopp😊 Jeg har også inntrykk av at det er veldig inkluderende og der folk kan være akkurat som de vil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Nettopp😊 Jeg har også inntrykk av at det er veldig inkluderende og der folk kan være akkurat som de vil. 

..så lenge de stemmer Rødt eller SV, hater kapitalisme, eier et Palestina-skjerf og er helt ok med at store grupper i samfunnet mottar uten å yte. 

Anonymkode: 62008...be1

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

..så lenge de stemmer Rødt eller SV, hater kapitalisme, eier et Palestina-skjerf og er helt ok med at store grupper i samfunnet mottar uten å yte. 

Haha, dette tenkte jeg og 🤣 Prøv å gå inn på Blitz og vær åpen om at du stemmer på FrP…

Anonymkode: 42ec7...0b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.10.2025 den 10.24):

Nå må dere slutte å spre usannheter og tull om dagens blitzere. Det er et helt annet miljø der i dag enn på 80- og 90-tallet. 
Det er et ekstremt inkluderende og fint miljø der. Det er en haug med engasjerte ungdom, som ønsker å kjempe for like rettigheter, miljø og mot diktaturer som Trump.

Jeg hang der da jeg var ung og litt mer radikal enn den konservative Bærumsfruen jeg har blitt. Min datter henger der nå, og jeg har ikke en eneste bekymring rundt det. Bortsett fra at de røyker inne på konsertene på fredager. 
La sønnen din prøve litt forskjellige miljøer, den eneste skaden han tar er at han blir mer åpen for andre type mennesker enn han selv. 

Anonymkode: 2acef...00f

Inkluderende bare så lenge man deler akkurat samme meninger er jo ikke så veldig inkluderende akkurat.

Anonymkode: b7843...bbd

Skrevet

Masse flotte folk der!  (- og noen idioter som alle andre steder) Med erfaring fra begge deler - jeg ville vært mye mer bekymret for blendahvit vestkant med pappas penger og mors medisinskap… 

Skrevet

Haha, dette tenkte jeg og 🤣 Prøv å gå inn på Blitz og vær åpen om at du stemmer på FrP…

Da jeg var ung hørte jeg en historie om en dresskledd fyr som forvillet seg inn på Blitz og ble møtt med Raga Rockers; du kommer ikke inn du er for streit :) 

Anonymkode: f1cd5...929

Skrevet

Inkluderende bare så lenge man deler akkurat samme meninger er jo ikke så veldig inkluderende akkurat.

Les det hun skriver da, det er jo rene «krig fred og politikk og sånt»-nivå.

Anonym bruker skrev (På 14.10.2025 den 10.24):

engasjerte ungdom, som ønsker å kjempe for like rettigheter, miljø og mot diktaturer som Trump

😑

Anonymkode: f1cd5...929

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Prøv å gå inn på fest på Vestkanten og vær åpen om at du henger på Blitz

Skrevet
oslofrk skrev (7 timer siden):

Masse flotte folk der!  (- og noen idioter som alle andre steder) Med erfaring fra begge deler - jeg ville vært mye mer bekymret for blendahvit vestkant med pappas penger og mors medisinskap… 

Nettopp…

Skrevet

Prøv å gå inn på fest på Vestkanten og vær åpen om at du henger på Blitz

Ingen har vel noensinne anklaget folk på Vestkanten for å være spesielt inkluderende heller…

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jepp, herlig inkluderende til alle som enkelt lar seg hjernevaske 

Anonymkode: 608cc...db0

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jepp, herlig inkluderende til alle som enkelt lar seg hjernevaske 

Anonymkode: 608cc...db0

Men selv er du fordomsfri og inkluderende som bare det? 

Anonymkode: 55aed...9d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Men selv er du fordomsfri og inkluderende som bare det? 

Anonymkode: 55aed...9d2

Har hun skrytt av at hun er inkluderende da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...