Anonym bruker Skrevet 13. oktober #1 Skrevet 13. oktober Jeg synes sjelden kjøpte fiskekaker er gode, så jeg har tenkt å prøve å lage selv, med laks. Er det noen som har gjort det og har en fin oppskrift? En oppskrift for idioter? Anonymkode: 70e58...bde
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #2 Skrevet 14. oktober Bestemor lager gjeddekaker,vil tro du kan bruke andre typer fisk også https://norsktradisjonsmat.no/oppskrift/gjeddekaker-2/ Men rød fisk i farseprodukter er vel ikke så vanlig? Anonymkode: 6038d...0e7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #3 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Bestemor lager gjeddekaker,vil tro du kan bruke andre typer fisk også https://norsktradisjonsmat.no/oppskrift/gjeddekaker-2/ Men rød fisk i farseprodukter er vel ikke så vanlig? Anonymkode: 6038d...0e7 Er det ikke? Huff, der ser du hvor lite jeg vet! Hvorfor, vet du det? Jeg tenkte liksom at det var en fin måte å få spist laks... Anonymkode: 70e58...bde
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #4 Skrevet 14. oktober Stemmer det, tror aldri at jeg har brukt rød fisk til det. Da må det evt ha vært en liten rest. stort sett har jeg brukt torsk, lange, pale eller hyse i mine fiskekaker. Kanskje litt makrell hvis jeg har fått det. Ikke bruk frossen fisk fra butikken, det blir bare en bløt masse og når jeg har endt opp med å prøve det så har det resultert i at jeg må koke fiskepudding i stedefor. Har ikke noen spesiell oppskrift, tar den fisken jeg har (for det meste selvfisket fisk) Anonymkode: 04a3c...b8e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #5 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Stemmer det, tror aldri at jeg har brukt rød fisk til det. Da må det evt ha vært en liten rest. stort sett har jeg brukt torsk, lange, pale eller hyse i mine fiskekaker. Kanskje litt makrell hvis jeg har fått det. Ikke bruk frossen fisk fra butikken, det blir bare en bløt masse og når jeg har endt opp med å prøve det så har det resultert i at jeg må koke fiskepudding i stedefor. Har ikke noen spesiell oppskrift, tar den fisken jeg har (for det meste selvfisket fisk) Anonymkode: 04a3c...b8e Koke fiskepudding , sånn ca oppskrift!? Eller generell framgangsmåte? Tips? Vil fiskepudding fungere med rød fisk, da, eller er det like vanskelig som? Visste ikke at man kokte det? På forhånd tusen takk fra en som nettopp har starta med annen fisk enn fiskepinner. Anonymkode: 70e58...bde
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #6 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Koke fiskepudding , sånn ca oppskrift!? Eller generell framgangsmåte? Tips? Vil fiskepudding fungere med rød fisk, da, eller er det like vanskelig som? Visste ikke at man kokte det? På forhånd tusen takk fra en som nettopp har starta med annen fisk enn fiskepinner. Anonymkode: 70e58...bde Er ikke hjemme så kan ikke finne oppskriften, men det er vel fisk, melk, fløte, potetmel og noe krydder om jeg ikke husker feil. Tar det i en brødform og kokes i ett vannbad i stekeovnen. ikke prøvd med rød fisk Google så finner du sikkert en oppskrift du kan ta utgangspunkt i. Anonymkode: 04a3c...b8e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #7 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Er ikke hjemme så kan ikke finne oppskriften, men det er vel fisk, melk, fløte, potetmel og noe krydder om jeg ikke husker feil. Tar det i en brødform og kokes i ett vannbad i stekeovnen. ikke prøvd med rød fisk Google så finner du sikkert en oppskrift du kan ta utgangspunkt i. Anonymkode: 04a3c...b8e Tusen takk for tålmodigheten din ante ikke at man brukte vannbad til det. Anonymkode: 70e58...bde
prekæs Skrevet 15. oktober #8 Skrevet 15. oktober Har laget det i foodprosessor. En blokk sei fra frysedisken tines og kjøres i maskinen med egg, salt og krydder, muligens litt mel/potetmel. Ble i hvert fall gode. Kan jo prøve deg fram med annen fisk som laks og. Er jo veldig artig å lage fullstendig fra bunnen da. Da føler man seg skikkelig husmor
amandine Skrevet 15. oktober #9 Skrevet 15. oktober Hva er grunnen til at du vil bruke laks? Som prekæs sier, du får skikkelig gode fiskekaker av de firkantede frosne (tinet, selvfølgelig, inkl vannet de slipper) seifiletpakker. Jeg er sikker på at sei er et bedre valg for både helse og miljø, også. Og for lommeboken.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober #10 Skrevet 15. oktober Jeg ser ingen grunn til at laks ikke vil fungere. Det lages jo feks fiskeburgere med laks - hvorfor ikke fiskekaker? Anonymkode: c4c2e...3fe
gale damen Skrevet 15. oktober #11 Skrevet 15. oktober Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg ser ingen grunn til at laks ikke vil fungere. Det lages jo feks fiskeburgere med laks - hvorfor ikke fiskekaker? Anonymkode: c4c2e...3fe Fordi laks er mager fisk. Oppdrettslaks er naturligvis feitere enn villaks, men det er likevel ikke en fisk du helst vil bruke i fiskekaker. Gud alene vet hva som er blandet i industriproduserte lakseburgere, men det er neppe det resultatet hi er ute etter. jeg bruker hyse, potetmel, løk, melk, salt og muskat i mine.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober #12 Skrevet 15. oktober gale damen skrev (50 minutter siden): Fordi laks er mager fisk. Oppdrettslaks er naturligvis feitere enn villaks, men det er likevel ikke en fisk du helst vil bruke i fiskekaker. Gud alene vet hva som er blandet i industriproduserte lakseburgere, men det er neppe det resultatet hi er ute etter. jeg bruker hyse, potetmel, løk, melk, salt og muskat i mine. Det stemmer jo ikke. Laks er regnet som en fet fisk, mens feks hyse er en mager fisk. Anonymkode: c4c2e...3fe
gale damen Skrevet 15. oktober #13 Skrevet 15. oktober Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det stemmer jo ikke. Laks er regnet som en fet fisk, mens feks hyse er en mager fisk. Anonymkode: c4c2e...3fe Ja, det har du selvsagt rett i - det har jeg tøva det til. Takk for korreks😊 Det skal naturligvis stå at laks er en fet fisk, og oppdrettsfisk er langt feitere enn villfisk. Det er stadig ikke en fisk du vil bruke i fiskekakene dine, og lakseburgere er fremdeles ikke mat du ønsker å spise.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober #14 Skrevet 16. oktober gale damen skrev (15 timer siden): Ja, det har du selvsagt rett i - det har jeg tøva det til. Takk for korreks😊 Det skal naturligvis stå at laks er en fet fisk, og oppdrettsfisk er langt feitere enn villfisk. Det er stadig ikke en fisk du vil bruke i fiskekakene dine, og lakseburgere er fremdeles ikke mat du ønsker å spise. Ser ikke helt problemet med dette: https://www.godt.no/oppskrifter/burger/6775/enkel-fiskeburger Eller disse fiskekakene: https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/asiatiske-laksekaker Anonymkode: c4c2e...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå