Gå til innhold

Trener sårt råd asap. Snart ivf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart på egginnsett. Har noen på frys. Jeg er godt voksen, så for hver måned som går, jo mindre aktuelt blir det. ( 40 år)

Jeg har ett barn fra før. 

Saken er den. Jeg har på en måte ikke lyst. Jeg har lyst på konseptet. Jeg har lyst på 2 barn som finner glede og støtte i hverandre da jeg tror det er en mening og tilfredshet kun i det å vite at man ikke er den eneste når foreldrene er gamle. Jeg tror oppveksten med søsken er bedre fordi det kan gi større grad av robusthet, mindre ensomhet og bedre sosiale antenner ( kanskje). Barnet har spurt om hun også får søsken snart, slik de andre får eller har. 

Mannen min og jeg har ikke spesielt lyst noen av oss, men begge vokste opp med søsken selv. Grunnen er at barnet vi har hadde mange komplikasjoner. Jeg fikk aldri oppleve en normal fødsel, amming, barseltid. Jeg var så frarøvet søvn at jeg kunne blitt overkjørt av en buss og kjent på en befrielse. Det var det verste jeg til dags dato har gjennomgått. Dette farger dømmekraften veldig. Det blir som å si til en som er småtorturert om de ikke vil tilbake i torturkammeret. 

Selv om barnet i dag er større, er det fortsatt mange dårlige netter, også på grunn av søvnvansker hos meg. 

Timen er rett rundt hjørnet. Jeg lurer på om jeg skal avlyse. Samtidig ser jeg for meg hvor fint det er å gå gravid, vente. Jeg ser for meg barnet mitt lyse opp når jeg henter i barnehagen med en baby. Jeg håper på at de kunne ha underholdt seg selv litt, for slik vi har det nå, er jeg fulltids lekebuddy. Jeg får knapt smurt niste fordi hun henger på hele tiden og maser om oppmerksomhet.

Å få en til føles rett og slett som en plikt. Jeg bør på grunn av barnet mitt. Jeg bør fordi alle har søsken. Jeg bør fordi hun hverken har fettere, kusiner eller besteforeldre. Jeg bør fordi det forventes. Jeg bør fordi jeg ikke føler vi har en komplett familie nå. Jeg bør i tilfelle det gir henne økt lykke.

Men jeg vil ikke fordi jeg er livredd og har vært utbrent allerede på grunn av ett barn. Det var like før vi gikk fra hverandre da det stod på som verst.

Samtidig kan jeg ikke vente, for har ikke mer betenkningstid. 

Anonymkode: 074f7...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...