Gå til innhold

Følelsen av å ha null kontroll på økonomien og livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste mnd hatt vesentlig mindre utbetalt pga stort trekk I mnd. Jeg måtte utsette regningene til mobilen som da endte med sperring. Skulle få nytt si kort og starte på ny med nytt sim kort ettersom jeg ikke får betalt det utestående. Så funker d ikke laste inn det nye sim kortet og jeg er fullstendig utslitt av meg selv. Når jeg får for mye over meg blir jeg stresset og koker innvendig. 

Noen som skjønner hva jeg mener? Mister fullstendig kontroll på meg selv og har så mye hengende over meg. Tips til ei i 30årene ? 

Anonymkode: f5478...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomisk rådgivning hos NAV.

Snakk med banken din?

Anonymkode: 9efb6...0a5

Skrevet

Slutt med dårlige vaner som røyk, snus, Pepsi Max osv (hvis du har noen av de da). Gi deg selv shoppestopp. Lag handlelister før du går i butikken. Sett opp budsjett hver måned, samt hver uke. Snakk med NAV om du mener trekket er urimelig høyt og du ikke har nok til livsopphold. Forhandle med kreditorer.

Anonymkode: 779e5...2c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Slutt med dårlige vaner som røyk, snus, Pepsi Max osv (hvis du har noen av de da). Gi deg selv shoppestopp. Lag handlelister før du går i butikken. Sett opp budsjett hver måned, samt hver uke. Snakk med NAV om du mener trekket er urimelig høyt og du ikke har nok til livsopphold. Forhandle med kreditorer.

Anonymkode: 779e5...2c3

Er jo ikke snakk om shoppestopp når hun har lønnstrekk og ikke har råd til å betale regningene sine. 

Skriv en liste over hva du får inn, og lag deg et budsjett. Snakk med bank/ nav om trekkene blir for høy. Ikke skam deg over å ha kommet i den situasjonen. Dette kan skje alle. 

Anonymkode: cd9ea...e1c

Skrevet

Søk økonomisk rådgiving hos Nav. Du kan starte med å få gode råd på gjeldstelefonen 5555 3339. 

Anonymkode: 51b1e...3d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har de siste mnd hatt vesentlig mindre utbetalt pga stort trekk I mnd. Jeg måtte utsette regningene til mobilen som da endte med sperring. Skulle få nytt si kort og starte på ny med nytt sim kort ettersom jeg ikke får betalt det utestående. Så funker d ikke laste inn det nye sim kortet og jeg er fullstendig utslitt av meg selv. Når jeg får for mye over meg blir jeg stresset og koker innvendig. 

Noen som skjønner hva jeg mener? Mister fullstendig kontroll på meg selv og har så mye hengende over meg. Tips til ei i 30årene ? 

Anonymkode: f5478...283

Sendte du inn utgifter før de satte trekket? De skal ikke trekke så mye at du ikke har nok igjen. 

Anonymkode: 52b35...cd1

Skrevet

Få hjelp hos NAV. Da kan du slippe panikken.

Anonymkode: 77aaf...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...