Gå til innhold

Hvem har rett her? Hatt en diskusjon med min svigerinne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna din har helt rett. Små barn, små problemer. Store barn, store problemer.

Anonymkode: 0f562...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til så ender det vel opp med at HI sier at hun er svigerinnen og bare snudde situasjonen på hodet. 

Anonymkode: 07a31...687

Skrevet

Jeg har mange barn. Da eldste kom i tenårene angret jeg litt på det valget. 🙈

Det var til tider slitsomt med små barn, men det kan ikke sammenlignes med å ha ungdommer. Det er så mye bekymringer. 

Mye kjøring og sene natterstimer. Man skulle jo også tro at drama mellom venner var over når de blir store, men nei så absolutt ikke.  Det har altså vært så mye styr med det herre russefaenskapet.

Så, tenker nok at din svigerinne vet hva hun snakker om.  

Anonymkode: 49689...c70

Skrevet

Nei, hva svarer man folk som har rett? For det er så klart svigerinnen din som har har rett her. Barneårene er slitsomme, men ungdomsårene er fullstendig utmattende.

Anonymkode: ae67b...2ca

Skrevet

Jeg er også helt enig med svigerinnen din og kunne fint sagt det samme. Jeg har 2 englebarn, men vi har en veldig travel hverdag. Jeg vet at jeg kanskje er i overkant tett på, men jeg ønsker å legge til rette for at de skal lykkes på sine arenaer. Og i den grad det er utfordringer er de av en helt annen klasse enn da de var små. 

Anonymkode: 922e3...094

Skrevet

Spent på hva HI vil svare. Vil hun innrømme feil...? Kanskje vi aldri vil få noe svar da alle her inne sier at svigerinnen har rett... 

Anonymkode: 36a17...a02

Skrevet

Din svigerinne har helt rett. Jeg har 2 barn på 17,5 og 19,5 år og ingen har hatt noen spesielle utfordringer. Men det er mentalt hektisk og utfordrende på en helt annet måte. Sene kvelder, fester, sitte oppe og vente, hente på natta etc.. men man samtidig er litt bekymret. De lærer seg å kjøre bil, får lappen og kjører ute på kvelden, natta. Mentalt har man aldri helt ro for barna er aldri hjemme hver kveld. I tillegg er det større krav på skolen som gjør ungdommen mer stressa, så sabler man på hormoner på toppen. Nei, denne tiden her er ikke lett. 

Anonymkode: f9e5f...045

Skrevet

Når en 5 åring har vært i en konflikt i barnehagen kan du trøste, kose i sofaen og dytte dyna rundt dem før kl 20 på kvelden.

Det kan du ikke med en 16 åring som har vært i en konflikt 🙈 

Du kan liksom ikke hjelpe de på samme måte lenger, du kan ikke blåse på så går det over....

De skal stå på egne ben, men ting er veldig altoppslukende, og de har Internett og sosiale medier 24/7 så de får aldri fri.

Du har heller ikke kontroll på dem på samme måte lenger. Jeg personlig synes det var mindre slitsomt med nattevakt nåt ungene var små enn når de ble tenåringer.

Anonymkode: 91cb6...031

Skrevet

Svigerinne din har helt rett. Ikke nødvendigvis fordi dine barn garantert kommer til å bli opprørske i tenårene, men fordi prøvelsene er helt annerledes.  Presset er værre, fristelsene mange og konsekvensene store. Fallgruvene er store. Hva hjelper det om ditt barn kjører rolig, om de sitter på med noen som kjører for fort? 

Man kan ikke verne de og beskytte de mot alt. Man må la de utforske. Man får bare håpe at de tar gode valg. Og at de tør å si nei når presset blir for stort. 

Men jeg er på team svigerinne her. Du aner virkelig ikke hva du snakker om enda. 

Anonymkode: cb98e...807

Skrevet

Er og enig med alle de andre her. 
Viss folk med småbarn påstår slikt til meg, og ikke vil høre hva det gjelder( kan gjelde), så sier jeg bare at de må vente å se. 
Sure blir noen, men en kan ikke påstå slik før det er utprøvd selv.

Anonymkode: b293b...bcb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.10.2025 den 9.02):

Jeg har barn på 9 og 12 år. 

I går hadde vi bursdags-selskap for min minste, og jeg nevnte at jeg var så glad for at ungene var blitt så store. Greit nok det. Men så sa jeg at den verste tida var over nå

Haha! Nei, den verste tida er ikke engang begynt ;) 

Din svigerinne har rett.

Anonymkode: 3e180...7d5

Skrevet

Så lenge man har "normale" barn med "normale" utfordringer, så er småbarnstiden mye mindre krevende og bekymringsfylt enn ungdoms-/ tenåringstiden.  Småbarnstiden er ofte tidvis mer slitsom, fordi man må være "på plass" hele tiden, men bekymringene er helt annerledes og mer bekymrende når de blir tenåringer / ungdommer og kanskje unge- voksne også. 

Anonymkode: 7d270...0ae

Skrevet

Din svigerinne har rett. Å ha ungdommer er utmattende. 14-15 år er den værste tiden.

Anonymkode: 87d7a...45b

Skrevet

Jeg synes små barn var mer slitsomt enn ungdommer. Endelig ferdig med å gjøre ALT for de og kjøre til alle aktiviteter. 

Nå står de opp selv, pakker gymbag, lager frokost og niste og kommer seg avgårde selv. Ser de nesten ikke. Drar selv på trening og får besøk og går på besøk. 

Ingen problemer her i hus, iallefall enn så lenge. 18 og 16 år gamle gutter 

Anonymkode: ee474...d10

Skrevet

Hun har så utrolig rett. Men hun hadde jo ikke trengt å flire hånlig av deg. Og så virker det som om du ikke er særlig åpen for råd fra folk med mer erfaring

Anonymkode: 27e56...551

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes små barn var mer slitsomt enn ungdommer. Endelig ferdig med å gjøre ALT for de og kjøre til alle aktiviteter. 

Nå står de opp selv, pakker gymbag, lager frokost og niste og kommer seg avgårde selv. Ser de nesten ikke. Drar selv på trening og får besøk og går på besøk. 

Ingen problemer her i hus, iallefall enn så lenge. 18 og 16 år gamle gutter 

Anonymkode: ee474...d10

Slik er det hos oss også. Livet går på skinner med store unger. Har ingen problemer med å se at utfordringene som eventuelt måtte dukke opp blir tøffere å løse enn de i småbarnsalder, men det er på ingen måte slik at det MÅ bli verre.

Småbarnsalderen er lenge siden, og for egen del gjør det at mye at det slitsomme er glemt. Kanskje det er slik for din svigerinne også, til en viss grad?

Anonymkode: a6e44...67c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Slik er det hos oss også. Livet går på skinner med store unger. Har ingen problemer med å se at utfordringene som eventuelt måtte dukke opp blir tøffere å løse enn de i småbarnsalder, men det er på ingen måte slik at det MÅ bli verre.

Småbarnsalderen er lenge siden, og for egen del gjør det at mye at det slitsomme er glemt. Kanskje det er slik for din svigerinne også, til en viss grad?

Anonymkode: a6e44...67c

Men det er jo rart å være så bestemt om noe hun ikke har opplevd enda, som det hi er. Svigerinnen hennes har i det minste opplevd begge deler.

Anonymkode: 22dff...a9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...