Anonym bruker Skrevet 12. oktober #1 Skrevet 12. oktober Hva er det verste et menneske har gjort mot deg eller dine? Anonymkode: 568f1...fe9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #2 Skrevet 12. oktober For meg er det en tidligere arbeidsgiver som var helt jævlig. Jeg utviklet både angst og depresjon. Ble sykmeldt. Kontaktet nav og ba om hjelp til å komme meg bort. Der fikk jeg hjelp til å fullføre en utdannelse og kom meg inn i en ny jobb. Evig takknemlig for nav. Første møte med nav, og de sto klar til å hjelpe meg ❤️ flere år etter ble sjefen jeg hadde nedgradert og fikk ikke lov å ha personal ansvar lengre. Jeg var ikke alene. Dette i kommunal sektor. Hadde ikke nav hjulpet meg hadde jeg vært stygt redd for å falle ut av arb livet Anonymkode: 568f1...fe9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #3 Skrevet 12. oktober Har endel traumer tidligere i livet. Men siden jeg har barn, så er det verste at lærer mobbet barnet mitt. I 4 år. Grusom periode. Barnet hadde krav på ekstra hjelp, men ble ignorert, bevisst ikke fulgt opp. Ingen ansatte på skolen eller andre instanser forsto hvordan dette menneske kunne være så avvisende og j..... mot et stille og pliktoppfyllende barn. De slo ring om sin egen kollega, fikk unnskyldning når samtlige slutett på skolen. Anonymkode: a1759...986
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #4 Skrevet 12. oktober Jeg har en far som er narsissistisk, så jeg kunne skrevet en bok med alt jeg og søsknene mine har opplevd. Vi er skadet av oppveksten vår alle fire, men to av oss lever normale liv med jobb og familie mens yngste av oss er ufør og enslig pga psykiske problemer. Anonymkode: 7aae1...71f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #5 Skrevet 12. oktober Det verste er at barna mine sin eks-stemor behandlet de dårlig. Mine barn måtte være ute hele dagen uansett årstid. De fikk kun komme inn og spise. De fikk ikke godteri, men hennes barn fikk være oppe lenger og spise godteri og se film sammen med de voksne. De fikk ikke lov å ha en mening om noe, de fikk ikke komme inn og skifte om de var gjennomvåte av regnet og de måtte vaske leiligheten mens de andre satt og så på. Hadde barnet hennes vært eldre enn mine, så hadde det vært greit nok om det fikk være lenger oppe, men det barnet var et år yngre enn ene barnet mitt og et år eldre enn det andre. 10-åringen måtte legge seg 19.00, 8-åringen 18.30. Så hørte de jo at de andre hadde det hyggelig rett utenfor soveromsdøra. Barnet hennes måtte forresten ikke være ute hele dagen. Det slo seg vrang og fikk «husarrest». Mine forsøkte samme taktikk uten funksjon. Heldigvis flyttet far, stemor og stemora barn til nord, og da endret vi samværsavtalen til hver 6, helg fra torsdag til søndag. Dette fulgte ikke far opp. Etter 3 år brøt han med henne og flyttet ned igjen. Anonymkode: 1bfa3...ad0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #6 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det verste er at barna mine sin eks-stemor behandlet de dårlig. Mine barn måtte være ute hele dagen uansett årstid. De fikk kun komme inn og spise. De fikk ikke godteri, men hennes barn fikk være oppe lenger og spise godteri og se film sammen med de voksne. De fikk ikke lov å ha en mening om noe, de fikk ikke komme inn og skifte om de var gjennomvåte av regnet og de måtte vaske leiligheten mens de andre satt og så på. Hadde barnet hennes vært eldre enn mine, så hadde det vært greit nok om det fikk være lenger oppe, men det barnet var et år yngre enn ene barnet mitt og et år eldre enn det andre. 10-åringen måtte legge seg 19.00, 8-åringen 18.30. Så hørte de jo at de andre hadde det hyggelig rett utenfor soveromsdøra. Barnet hennes måtte forresten ikke være ute hele dagen. Det slo seg vrang og fikk «husarrest». Mine forsøkte samme taktikk uten funksjon. Heldigvis flyttet far, stemor og stemora barn til nord, og da endret vi samværsavtalen til hver 6, helg fra torsdag til søndag. Dette fulgte ikke far opp. Etter 3 år brøt han med henne og flyttet ned igjen. Anonymkode: 1bfa3...ad0 Vil si at barnas far var den som var verst i denne historien. Hvordan får lar noen holde på sånn med sine barn. Anonymkode: dd578...c34
MissSaigon Skrevet 13. oktober #7 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det verste er at barna mine sin eks-stemor behandlet de dårlig. Mine barn måtte være ute hele dagen uansett årstid. De fikk kun komme inn og spise. De fikk ikke godteri, men hennes barn fikk være oppe lenger og spise godteri og se film sammen med de voksne. De fikk ikke lov å ha en mening om noe, de fikk ikke komme inn og skifte om de var gjennomvåte av regnet og de måtte vaske leiligheten mens de andre satt og så på. Hadde barnet hennes vært eldre enn mine, så hadde det vært greit nok om det fikk være lenger oppe, men det barnet var et år yngre enn ene barnet mitt og et år eldre enn det andre. 10-åringen måtte legge seg 19.00, 8-åringen 18.30. Så hørte de jo at de andre hadde det hyggelig rett utenfor soveromsdøra. Barnet hennes måtte forresten ikke være ute hele dagen. Det slo seg vrang og fikk «husarrest». Mine forsøkte samme taktikk uten funksjon. Heldigvis flyttet far, stemor og stemora barn til nord, og da endret vi samværsavtalen til hver 6, helg fra torsdag til søndag. Dette fulgte ikke far opp. Etter 3 år brøt han med henne og flyttet ned igjen. Anonymkode: 1bfa3...ad0 Hvor var far??
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #8 Skrevet 13. oktober Min tidligere samboer var utro og gjorde det slutt 4 uker før vi skulle gifte oss. Bryllupet ble avlyst og jeg var helt knust. Så angret han og kom krypende tilbake. Jeg tok han tilbake igjen og vi startet jobben med å stable forholdet på beina igjen. Da startet helvetet for meg. Hun han hadde vært utro med viste seg å ikke være helt stabil. Hun fikk det for seg at jeg hadde tvunget han tilbake og hun truet meg på livet. Hun skrev brev om at hun skulle skyte meg. Hun jobbet i forsvaret og hadde derfor enkel tilgang på våpen. Jeg ville politianmelde, men samboeren min mente at det bare ville gjøre vondt verre fordi hun da ville miste jobben og antagelig tilte enda mer. Han var mer opptatt av å beskytte henne enn meg. Jeg var livredd hver gang jeg var utendørs i flere uker og beveget meg bare på steder der jeg ikke var alene. Via felles venner fikk vi vite at hun hadde roet seg og at hun hadde funnet en ny mann å være besatt av. Jeg hadde fått åpnet øynene for hvem han egentlig var, han jeg bodde sammen med og det endte med at vi flyttet fra hverandre. Anonymkode: e2cb1...cc0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #9 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (23 timer siden): For meg er det en tidligere arbeidsgiver som var helt jævlig. Jeg utviklet både angst og depresjon. Ble sykmeldt. Kontaktet nav og ba om hjelp til å komme meg bort. Der fikk jeg hjelp til å fullføre en utdannelse og kom meg inn i en ny jobb. Evig takknemlig for nav. Første møte med nav, og de sto klar til å hjelpe meg ❤️ flere år etter ble sjefen jeg hadde nedgradert og fikk ikke lov å ha personal ansvar lengre. Jeg var ikke alene. Dette i kommunal sektor. Hadde ikke nav hjulpet meg hadde jeg vært stygt redd for å falle ut av arb livet Anonymkode: 568f1...fe9 Selv om arbeidsgiver ikke er like dramatisk som foreldre/partner, kan de gjøre mye skade. Jeg er heldig som har et godt nettverk i ryggen, da jeg kom utfor en arbeidsgiver som må ha en eller annen alvorlig forstyrret hjerne, kom jeg helskinnet ut av det. Maken til manipulerende og hevngjerrig menneske har jeg aldri møtt og håper jeg aldri møter på igjen. Så mye løgner, spredning av rykter og trakassering av ansatte. Du skal liksom ut på et jobbmarked med en leder som sprer falske rykter om deg, uten attest eller noe. Det kan virkelig lage trøbbel for folk. Anonymkode: e8975...03e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #10 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (20 timer siden): Vil si at barnas far var den som var verst i denne historien. Hvordan får lar noen holde på sånn med sine barn. Anonymkode: dd578...c34 MissSaigon skrev (20 timer siden): Hvor var far?? Nå skal vi ikke skylde på far for stemors handlinger. Hun er ikke unnskyldt selv om far ikke grep inn nok. Man kan jo også spørre «hvor var jeg». Men hun alene er skyldig i det hun har gjort. Far var manipulert til å tro de utroligste ting. Spesielt om meg. Det var min feil at de ikke var vant til å være ute, så måtte øve på det osv. han ble hjernevasket rett og slett. Heldigvis har han forstått det og hatt gode samtaler med barna om det Anonymkode: 1bfa3...ad0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #11 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nå skal vi ikke skylde på far for stemors handlinger. Hun er ikke unnskyldt selv om far ikke grep inn nok. Man kan jo også spørre «hvor var jeg». Men hun alene er skyldig i det hun har gjort. Far var manipulert til å tro de utroligste ting. Spesielt om meg. Det var min feil at de ikke var vant til å være ute, så måtte øve på det osv. han ble hjernevasket rett og slett. Heldigvis har han forstått det og hatt gode samtaler med barna om det Anonymkode: 1bfa3...ad0 Man skal jo skylde på far for å ikke ta vare på barna sine. Å bli "hjernevasket" er selvsagt ingen akseptabel grunn til å tillatte grov omsorgssvikt. Han er minst like skyldig som stemor. Men bra at han har blitt tilgitt da, det er stort av barna deres! Anonymkode: 1c12c...72e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #12 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (6 timer siden): Man skal jo skylde på far for å ikke ta vare på barna sine. Å bli "hjernevasket" er selvsagt ingen akseptabel grunn til å tillatte grov omsorgssvikt. Han er minst like skyldig som stemor. Men bra at han har blitt tilgitt da, det er stort av barna deres! Anonymkode: 1c12c...72e Man skal heller ikke unnskylde stemor fordi far ikke fikk til å gjøre noe på 3 år annet enn å begrense samværene. Det er hun som har utført mishandlingen, det er hun som er skyld i det hun har gjort. Anonymkode: 1bfa3...ad0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #13 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Man skal heller ikke unnskylde stemor fordi far ikke fikk til å gjøre noe på 3 år annet enn å begrense samværene. Det er hun som har utført mishandlingen, det er hun som er skyld i det hun har gjort. Anonymkode: 1bfa3...ad0 Ingen unnskylder stemor, men barnas ve og vel er 100 % fars ansvar. Her har han sviktet barna sine på det grøvste, og at du unnskylder han er intet mindre enn skremmende! Stakkars barn som ikke har noe som står opp for dem. Hva om det var seksuelle overgrep eller fysisk vold, hadde ikke far hatt plikt til å forhindre det heller? Anonymkode: 1c12c...72e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #14 Skrevet 14. oktober Legevaktslegen som nektet meg bedøvelse når jeg komme så et kutt. Kanskje det er noe jeg burde tåle den gang, men han var i tillegg sur og det virket som om jeg kun var til bry. Anonymkode: 3f228...26d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #15 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen unnskylder stemor, men barnas ve og vel er 100 % fars ansvar. Her har han sviktet barna sine på det grøvste, og at du unnskylder han er intet mindre enn skremmende! Stakkars barn som ikke har noe som står opp for dem. Hva om det var seksuelle overgrep eller fysisk vold, hadde ikke far hatt plikt til å forhindre det heller? Anonymkode: 1c12c...72e Jeg har skyldt på far også jeg. Men det verste er det stemor har gjort. Det var det som var spørsmålet. Anonymkode: 1bfa3...ad0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #16 Skrevet 14. oktober Jeg vil ta fram det verste mange mennesker har gjort mot meg, og mange andre. Det tror jeg må være å stemme fram en regjering som ødelegger nasjonen for både oss og alle våre etterkommere. Det er ikke bare det verste, men sikkert noe av det dummeste også.. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/stavrums-spadom-jens-stoltenberg-gir-seg-nar-budsjettet-er-vedtatt-for-jul/s/5-95-2671128 Anonymkode: a05e4...17b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #17 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg vil ta fram det verste mange mennesker har gjort mot meg, og mange andre. Det tror jeg må være å stemme fram en regjering som ødelegger nasjonen for både oss og alle våre etterkommere. Det er ikke bare det verste, men sikkert noe av det dummeste også.. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/stavrums-spadom-jens-stoltenberg-gir-seg-nar-budsjettet-er-vedtatt-for-jul/s/5-95-2671128 Anonymkode: a05e4...17b Da vil jeg si at det verste noen har gjort mot meg er å stemme frem Sylvi og Simen så FrP har for mye makt på Stortinget. Og takk til alle som stemte til venstre! Anonymkode: 047eb...8dc
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #18 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nå skal vi ikke skylde på far for stemors handlinger. Hun er ikke unnskyldt selv om far ikke grep inn nok. Man kan jo også spørre «hvor var jeg». Men hun alene er skyldig i det hun har gjort. Far var manipulert til å tro de utroligste ting. Spesielt om meg. Det var min feil at de ikke var vant til å være ute, så måtte øve på det osv. han ble hjernevasket rett og slett. Heldigvis har han forstått det og hatt gode samtaler med barna om det Anonymkode: 1bfa3...ad0 Altså… en far som tillater at barna må være ute hele dagen mens stebarna får være inne, som aksepterer at egne barn måtte legge seg tidlig mens stebarn får sitte oppe og spise godteri, som godtok at egne barn ikke fikk skifte til tørre klær… altså, hvorfor ble han ikke meldt til barnevernet? Barna var HANS ansvar! En stemor er en stemor og har ikke noe formelt ansvar ovenfor ungene. En far derimot skal beskytte dem og ta vare på dem, og for Guds skyld IKKE akseptere at de blir behandlet dårlig!!! At du kunne tilgi denne «mannen» er jammen meg helt utrolig. «Ble hjernevasket»… snakk om å lete med lupe etter elendige unnskyldninger for far. Klarer du å forestille deg at du flytter sammen med en ny mann og han forteller deg at barna ikke er vant til å være ute, så de må være ute hele dagen, kan kun komme inn når de skal spise, og må legge seg tidligere enn hans barn… ser du virkelig for deg at du bare «ååååå ja… er det sånn det er… vi får gjøre som du sier da!»?? Dette er UTELUKKENDE fars slyld og ansvar. Det er hans barn, og det er hans fordømte plikt å påse at de har det bra!!! Anonymkode: 660b4...c9e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #19 Skrevet 14. oktober Det er mange mennesker som påfører andre dyp smerte. Tro om de evner å se dette selv? Anonymkode: 568f1...fe9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #20 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da vil jeg si at det verste noen har gjort mot meg er å stemme frem Sylvi og Simen så FrP har for mye makt på Stortinget. Og takk til alle som stemte til venstre! Anonymkode: 047eb...8dc Jeg tenker først og fremst på ungene og neste generasjon jeg da. Det er fryktelig trist at et så fredfullt og trygt land skulle ødelegges både sosialt og økonomisk av politikere som ikke tenker på egen befolkning. Anonymkode: a05e4...17b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #21 Skrevet 14. oktober Jeg har opplevd mye rus i min barndom. Mamma ble utsatt for vold. Jeg ble seksuelt misbrukt. Men det verste var da det eldste barnet mitt tok en del dårlige valg, ekskremente med rus, kjørte uten lappen, havnet i bråk, politiet kom på døren. Den følelsen av maktesløsheten under denne perioden er noe av det j..... jeg var opplevd. Å se sitt eget (myndige) barn ha kurs rett mot fjellveggen uten at man får til å stoppe det, var helt grusomt. Heldigvis så endret kursen seg, og valgene i dag er helt annerledes! Anonymkode: 269db...633
Anonym bruker Skrevet 15. oktober #22 Skrevet 15. oktober Frp/ høyresiden hadde ikke gjort landet tryggere eller bedre stilt økonomisk. Vi som befolkning hadde blitt fattigere og hadde hatt mindre rettigheter med slik politikk. Du er hjernevasket til å tro noe annet, og bør virkelig løse opp i algoritmene som fôrer seg med informasjon i sosiale medier. Ingen nekter for at vi har problemer, og at globale uroligheter påvirker oss i stor grad. Det nytter ikke med lettvinte panikk løsninger. Vi må være rolige og ta voksne veloverveide valg for å jobbe sammen mot en bedre fremtid for alle nordmenn. Anonymkode: 21a9e...15e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober #23 Skrevet 15. oktober Jeg har opplevd overgrep og vold, men jeg tror det verste var en kollega som startet en svertekampanje mot meg. Hun diktet opp historier og fortalte til andre kolleger for å aktivt få folk til å mislike meg. Jeg har jo hele tiden visst at ikke alle mennesker vil andres beste, men måten folk frydet seg og gladelig deltok i baksnakking, ga meg virkelig en knekk. Det gjorde meg ganske paranoid i møte med andre. Jeg har brukt lang tid på å bygge meg selv opp igjen, for det er ikke slik jeg vil være. Anonymkode: 21a9e...15e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober #24 Skrevet 15. oktober Anonym bruker skrev (15 timer siden): Frp/ høyresiden hadde ikke gjort landet tryggere eller bedre stilt økonomisk. Vi som befolkning hadde blitt fattigere og hadde hatt mindre rettigheter med slik politikk. Du er hjernevasket til å tro noe annet, og bør virkelig løse opp i algoritmene som fôrer seg med informasjon i sosiale medier. Ingen nekter for at vi har problemer, og at globale uroligheter påvirker oss i stor grad. Det nytter ikke med lettvinte panikk løsninger. Vi må være rolige og ta voksne veloverveide valg for å jobbe sammen mot en bedre fremtid for alle nordmenn. Anonymkode: 21a9e...15e Unnskyld meg, hjernevask og bløff, det er venstresidens metoder. Jeg klarer bare ikke den selvsikre klysete framtoningen til Stoltenberg. Se bare på det budsjettet han skal redde oss med, og skape trygghet. Eneste trygghet er at det er veldig forutsigbart, masse skatter og avgifter i ulike varianter. Klatting her og der, og massevis som rammer de aller svakeste hardt. Heldigvis blir han ikke finansminister lenge, han skulle jo bare bløffe til seg en valgseier, og skape trygghet for hjelpeløse Støre. Anonymkode: a05e4...17b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober #25 Skrevet 16. oktober Anonym bruker skrev (På 15.10.2025 den 0.02): Det er mange mennesker som påfører andre dyp smerte. Tro om de evner å se dette selv? Anonymkode: 568f1...fe9 Usikker. Hvis en kommer utfor en narsissist eller sosiopat, tror de på noe vis rettferdiggjør det i sitt eget hode. På sitt eget, absurde vis. Det store spørsmålet er kanskje om de egentlig er skyld i det selv, eller om de bare fikk noen gener og oppvekst som gjorde de til det de er. Jeg blir mest frustrert over at vi som samfunn ikke evner å stoppe slikt. For de kan gjøre mye skade for enkeltmennesker. Anonymkode: e8975...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå