Anonym bruker Skrevet 12. oktober #1 Skrevet 12. oktober Hei, håper noen har noen forslag til hva dette kan være? Har en ungdom på 20 år, som ofte blir kvalm og vond i mage og kan ende med diare eller oppkast, når han spiser middagsmat/varm mat. Skjer ikke med vanlig brødmat/frokost. Har ikke allergier ( som vi vet om), og spiser normalt. Kan det være problem med spalting av mat? Viss han kaster opp, er det bare den maten han hadde spist som kommer opp og er ikke lenge etter måltid. Skal ta det til lege, vil bare lufte om noen andre og har/har hatt det slik. Anonymkode: d2d03...76b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #2 Skrevet 12. oktober Tøys ! Har du dokumentasjon? Anonymkode: 5eb45...44d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #4 Skrevet 12. oktober I min familie er vi flere som sliter med det samme. IBS sier legene, men diettene for dette har ingen funksjon, vi ligger unna pølser, sauekjøtt, mat stekt i smør/olje og enkelte sauser med mye smør/fett. Noen av oss kan ikke spise kjøtt omtrent i det hele tatt. Startet i alder 15-22 for alle bortsett fra sønnen min hvor det startet da han var 7-8 år Anonymkode: 2ba0b...ac3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #5 Skrevet 12. oktober Hos ungdommen her var det betennelse i tarmen Anonymkode: 08e86...935
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #6 Skrevet 13. oktober Takk for svar, kan godt være noe i dette. Så ba han føre opp hva han spiser når dette skjer og hvor ofte. Merker at det er ofte når det er kjøtt…. Så får vi ta oss en tur til lege å prøve å sjekke ut/ avkrefte ting. Anonymkode: d2d03...76b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #7 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (6 timer siden): Gallestein? Anonymkode: 1c240...8ee Tror ikke det, da er ofte avføring annen farge og. Men takk for svar, greit å sjekke opp og ha noe å se på . Anonymkode: d2d03...76b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #8 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tror ikke det, da er ofte avføring annen farge og. Men takk for svar, greit å sjekke opp og ha noe å se på . Anonymkode: d2d03...76b God bedring. Anonymkode: 1c240...8ee
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #9 Skrevet 13. oktober Høres veldig ut som meg før jeg fikk cøliaki-diagnosen. Jeg kastet ikke ofte opp etter brødmat, fordi det tok noen timer før kroppen reagerte, så jeg kastet ofte opp etter middag. Men da var jeg kvalm før middag, og veldig kvalm etter at jeg spiste. Kastet også opp på morgenen, siden jeg ofte spiste glutenholdig mat før jeg la meg. Kan jo være verdt å ta en blodprøve? Anonymkode: ea427...66c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #10 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (10 timer siden): God bedring. Anonymkode: 1c240...8ee Takk Anonymkode: d2d03...76b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #11 Skrevet 13. oktober Anonym bruker skrev (9 timer siden): Høres veldig ut som meg før jeg fikk cøliaki-diagnosen. Jeg kastet ikke ofte opp etter brødmat, fordi det tok noen timer før kroppen reagerte, så jeg kastet ofte opp etter middag. Men da var jeg kvalm før middag, og veldig kvalm etter at jeg spiste. Kastet også opp på morgenen, siden jeg ofte spiste glutenholdig mat før jeg la meg. Kan jo være verdt å ta en blodprøve? Anonymkode: ea427...66c Takk for svar, ja det er verdt å ta de prøvene han kan for å sjekke det opp. Godt å få litt tips jeg kan lufte til legen 👍🏻 Anonymkode: d2d03...76b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober #12 Skrevet 13. oktober Samme symptomer med cøliaki her også. Tok altfor lang tid før diagnose... så sett i gang. God bedring! Anonymkode: caa68...6c8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober #13 Skrevet 14. oktober Anonym bruker skrev (8 timer siden): Samme symptomer med cøliaki her også. Tok altfor lang tid før diagnose... så sett i gang. God bedring! Anonymkode: caa68...6c8 Takk for svar Anonymkode: d2d03...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå