Gå til innhold

Kunne du ha trivdes i dette huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at jeg er alene, ikke er glad i masse folk rundt meg, så nei. Hadde ikke holdt med kjøpesummen heller, massiv oppussing hadde vært påkrevet om jeg hadde villet, kunnet og vært interessert. Fin hage og uteområde da.

Anonymkode: 86ba0...438

Skrevet

Huset er kjempefint, og hadde jeg hatt råd til kjøpesummen hadde jeg nok hatt råd til oppussing og vaskehjelp også....

Men jeg hadde ikke valgt det, for jeg er 50 år og ungene er i ferd med å flytte ut, så mest sannsynlig hadde jeg i et sånt hus valgt meg ut et par favorittrom også hadde resten stått ubrukt.

Anonymkode: ede8e...465

Skrevet

Det ser ut som Villa Villakulla (tror ikke mange vet hva det er men?). Nei, det er for tett i tett for min smak. Jeg liker usjenert. Jeg vil kunne bo og leve som jeg vil uten at folk stirrer inn.

Anonymkode: 9cfa9...2c9

Skrevet

Nei. For tett på andre. 

Anonymkode: a4957...0f6

Skrevet

Det kunne jeg! Hadde elsket det, og regner med at om jeg hadde hatt mulighet til å bruke så mye penger på hus så kunne jeg også ha pusset opp litt og hatt en vaktmester. I akkurat dette huset er nemlig min farfar født, men det har vært ute av familien i mange år.

Anonymkode: 89259...969

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det kunne jeg! Hadde elsket det, og regner med at om jeg hadde hatt mulighet til å bruke så mye penger på hus så kunne jeg også ha pusset opp litt og hatt en vaktmester. I akkurat dette huset er nemlig min farfar født, men det har vært ute av familien i mange år.

Men man ser jo at de som bor der nå ikke trives i huset. Er vel derfor de vil selge det også. Selv synes jeg det er merkelig å forsøke å selge det for kr 20 millioner i 2014 og nå for kr 45 millioner. Samme møbler og samme skit. Kråkeslott.

Anonymkode: 7585b...353

Skrevet

45 millioner for et hus som må totalrenoveres, nei takk.

Det var skikkelig stygt og jeg hadde hatet å bo der noe lengre enn en ferie.

Anonymkode: ae69a...18a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Men man ser jo at de som bor der nå ikke trives i huset. Er vel derfor de vil selge det også. Selv synes jeg det er merkelig å forsøke å selge det for kr 20 millioner i 2014 og nå for kr 45 millioner. Samme møbler og samme skit. Kråkeslott.

Hvordan ser du at de ikke trives?

Skrevet

Regner nesten med at det er i god teknisk stand, så ja. Nydelig håndverk, vakkert listverk, velholdte dører og vinduer. Hadde nok muligens gjort noe med kjøkkenet, med det er helst for jeg ikke liker den blåfargen. Og selvsagt fjernet teppene i trapp og hall. Blir så glad av massive tregulv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Hvordan ser du at de ikke trives? Og det står da at det er betydelig oppusset i senere tid. Og hvordan vet du at det er samme møbler? Og skit? 

Jøyemeg så mange spørsmål jeg har nå. 

Og ja, der kunne jeg absolutt bodd, det var et vakkert hus. 

Anonymkode: 06dd5...0e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.10.2025 den 19.39):

Hvordan ser du at de ikke trives? Og det står da at det er betydelig oppusset i senere tid. Og hvordan vet du at det er samme møbler? Og skit? 

Jøyemeg så mange spørsmål jeg har nå. 

Og ja, der kunne jeg absolutt bodd, det var et vakkert hus. 

Anonymkode: 06dd5...0e2

Men ser at de ikke trives, fordi ingening passer sammen. De har totalt feilmøblert huset. De prøvde å selge huset for kr 20 millioner  i 2014, uten hell. I 2015 solgte de en tomt og nå vi de ha kr 45 millioner for huset. Jeg skal følge med på dette salget. Eierne tror at denne eiendommen er sykt spesiell fordi Alexander Kielland har vært i det hust. Hvor mange hus har han vær i på de tiden? Der står ingenting om at hun som fikk bygget huset gikk konkurs og at flere familier som har eid huset har gått konkurs. Det huset er jo veien til konkurs. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...