Anonym bruker Skrevet 12. oktober #1 Skrevet 12. oktober Dette er ment som et tips. Jeg har ryggskade og slitt med kroniske smerter i mange år. Brukt tusenvis på behandling men det er bare kortvarig glede. Mitt hovedproblem er at muskulaturen og bløtvevet rundt skadested stivner og så blir smerten dobbel på en måte. Jeg tar i perioder mye smertestillende. Jeg har nå gått til akupunktur og hun behandler også med strøm. Jeg har aldri brukt strøm tidligere. Dette har hjulpet veldig. Så sier hun, denne her kan du jo kjøpe og bruke selv. F.eks. Clas Ohlson har en billig maskin som fungerer supert. Så jeg kjøpte den da. Og vet du, jeg har ikke brukt en eneste sterk smertestillende siden dette apparatet kom i hus. Rotårsaken til smerten er jo der, men alle følgeplagene som stiv og betent muskulatur og sener holdes i sjakk med denne. For litt over 600,- så er det verdt et forsøk altså. Jeg ante ikke om denne type behandling, eller at den var så effektiv er vel mer riktig å si. Om denne kan hjelpe bare én person så er det verdt å tipse. https://www.clasohlson.com/no/Beurer-EM49,-TENS-,-EMS--og-massasjeapparat-/p/44-2647?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_Exceptions_SEM_Google_Shopping_Generic_CatchAll&utm_id=20481083177&gad_source=1&gad_campaignid=20481083177&gbraid=0AAAAADv8oxpN5SapUWxAHcjBq5fpzDzqJ&gclid=EAIaIQobChMIg6j0r7qekAMVd0-RBR3j0C_REAQYAiABEgKHY_D_BwE Anonymkode: d07d9...df4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #2 Skrevet 12. oktober Så bra du har funnet noe som hjelper Akupunktur, spesielt IMS-teknikk som gir rykning i muskelen (får muskelspenning til å slippe der og da) er kjempeeffektivt! Om det er ekstremt stivt så kan behandler sette på elektrostimulering først (uten eller på nålene), da slipper det enda lettere. Men et slikt apparat hjemme kan hjelpe mange. Husk å følge bruksanvisningen på apparatene! Veldig bra at du har fått redusert smertenivåene så mye at du slipper å gå på sterke smertestillende! (Husk også tilpasset trening og tøyninger for å bli sterkere og hindre mer smerter igjen.) Anonymkode: 0d473...246
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #3 Skrevet 12. oktober Oi, spennende. Takk for tips. Mye betennelser, stive skuldre og menssmerter her, hvis det kan hjelpe bare litt, er det absolutt verdt et forsøk. Anonymkode: e5c47...998
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #4 Skrevet 12. oktober Dette er tull og tøys. Tror deg ikke. Har du dokumentasjon? Anonymkode: 8b031...ff5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #5 Skrevet 12. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er tull og tøys. Tror deg ikke. Har du dokumentasjon? Anonymkode: 8b031...ff5 Dokumentasjon? På at jeg har mye mindre smerter? Hvordan mener du jeg skal dokumentere det? Dette var ment som et tips, dette er et billig apparat, jeg tjener null på om noen kjøper et slikt. Men som kronisk så ble jeg overrasket over hvor effektivt strøm er. Og at jeg kan slippe å smertestillende med trekant er en bonus. Jeg vet hvor lammende konstante smerter er og om du velger å tro meg eller ikke, denne saken har gjort min hverdag enklere. Anonymkode: d07d9...df4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #6 Skrevet 12. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Oi, spennende. Takk for tips. Mye betennelser, stive skuldre og menssmerter her, hvis det kan hjelpe bare litt, er det absolutt verdt et forsøk. Anonymkode: e5c47...998 Vet ikke på menssmerter men stivhet i betent muskulatur tar den hos meg. Selvsagt ikke en vidunderkur men det holder smerten på et akseptabelt nivå. Jeg er noen ganger så stiv at mannen nesten må løfte meg opp i stående stilling på morgenen. Jeg går med elektroder og ledninger på kroppen hele tiden de verste dagene og så kobler jeg bare på maskinen når det drar seg til. Jeg kjenner umiddelbart at noe løsner. Anonymkode: d07d9...df4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #7 Skrevet 12. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så bra du har funnet noe som hjelper Akupunktur, spesielt IMS-teknikk som gir rykning i muskelen (får muskelspenning til å slippe der og da) er kjempeeffektivt! Om det er ekstremt stivt så kan behandler sette på elektrostimulering først (uten eller på nålene), da slipper det enda lettere. Men et slikt apparat hjemme kan hjelpe mange. Husk å følge bruksanvisningen på apparatene! Veldig bra at du har fått redusert smertenivåene så mye at du slipper å gå på sterke smertestillende! (Husk også tilpasset trening og tøyninger for å bli sterkere og hindre mer smerter igjen.) Anonymkode: 0d473...246 Umulig å hindre smerter for meg, men trening er viktig selvsagt. Men trening og tøyning hindrer ikke smerte, da er det akupunktur og strøm som funker. Jeg synes det er rart ingen har nevnt dette for meg som et alternativ til behandling hjemme, for det funker helt fantastisk på meg. Anonymkode: d07d9...df4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober #8 Skrevet 12. oktober Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dette er tull og tøys. Tror deg ikke. Har du dokumentasjon? Anonymkode: 8b031...ff5 Det er ikke tull og tøys. de bruker dette apparatet på både sykehus og hos fysioterapeuter. Anonymkode: d3540...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå