Gå til innhold

Har dere barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 0a049...0bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 0ed96...39d

Skrevet

Ja

Anonymkode: 875ce...313

Skrevet

Ja! Hvis man ikke får det før barnet får noe fysisk eller psykisk skrevet ned i journalen sin så får de det brukt mot seg resten av livet om man ikke har barneforsikring (fra 26år blir den gjort om til en voksenforsikring automatisk uten ny helseerklæring). 

Anonymkode: 49462...f7b

Skrevet

Ja, det er viktig for å kunne få voksenforsikring om noe (ulykke eller sykdom) skjer i barne eller ungdomsår. 

Venninnen min hadde en rytmeforstyrrelser på hjertet i tenårene. Den ble grundig undersøkt og konklusjonen var at det var helt ufarlig. Men hun ble nektet all form for forsikring som voksen, ingen forsikringsselskap ville gi henne forsikring 

Så mine barn har også barneforsikring som automatisk blir en voksen ufør og livsforsikring uten ny helseattest når de blir 26 år.

Anonymkode: 504f9...a97

Skrevet

Nei.

Anonymkode: b33fb...0e0

Skrevet

Nei. Vi har økonomi til å dekke alle behov ved sykdom/skade. 

Anonymkode: 3d51c...564

Skrevet

Ja. Det ene barnet kommer med 99% sannsynlighet til å bli uføretrygdet ved myndighetsalder, så det er en god ting at vi har. 

Anonymkode: 016d8...870

Skrevet

Nei, og nå angrer vi. Forsøkte nemlig å skaffe det nå nylig, pga en idrett han driver med. Men nå fikk vi avslag pga andre ting som har oppstått i løpet av barndommen.

Anonymkode: ea521...4c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det handler jo like mye om barnets selvstendighet som voksen. Om det skulle skje noe som fører til ufør. 

Anonymkode: 60d85...9eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Dårlig holdning, dette er for barnet sin del, for resten av livet

Anonymkode: 815db...996

Skrevet

Vi har forsikring på begge, men uføreforsikring tegnet vi «for sent». Yngste barn fikk i mellomtiden en diagnose, og etter mye om og men fikk vi uføreforsikring på henne, men som ikke gjelder dersom hun blir ufør grunnet denne diagnosen. 
Men skjer det for eksempel en ulykke vil forsikringen gjelde. 

Anonymkode: 04abe...f9a

Skrevet

Ja det har jeg. Tegnet ved fødsel til begge to. Har brukt den på begge også, en ved en tannskade og en ved en brannskade. 

Anonymkode: 2bba8...504

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Dårlig holdning, dette er for barnet sin del, for resten av livet

Anonymkode: 815db...996

Barna er økonomisk sikret for resten av livet uansett hva som skjer. 

Skrevet

På to av 3, ja. Jeg var så ung da jeg fikk eldste at jeg ikke tenkte på det, eller hadde råd til det (som jeg skjønte da). 

Anonymkode: abcbd...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...