Gå til innhold

Traumer som har sett seg fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stått i et traume i over 2 år. Ting som er helt utenfor min kontroll. Jeg har heldigvis fått hjelp gjennom denne tiden, men det er likevel vanskelig å roe ned kroppen når jeg fortsatt står i det. 
jeg jobber gradert og jeg er så sliten etter jobb at det føles som kroppen har 30% å gå på ila dagen. Jeg har vært gjennom dødsfall i nær familie, alvorleg sykdom, rettssaker (som jeg vant) jeg prøver å finne tilbake til normalen, men kroppen vil ikke 

Anonymkode: 5a363...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar måneder, og du kan regne med 3-5 år før du føler deg «normalt» etter veldig store påkjenninger og traumer. Du må aktivt jobbe i den perioden selv om du føler deg sliten, det løser seg ikke bare med nok hvile - lag en plan med behandlende lege.

Trening og dans er ganske effektive, men igjen - du må ha profesjonell oppfølging med fysioterapeut, personlig coach ol. Melde seg litt tilfeldig i sats her og der vil ikke hjelpe..

Av egen erfaring, det ordner seg og du vil føle deg bedre❤️Ikke ha mål «å ha det som før», men heller «å ha god energi til ditt og datt, leve drømmen om ditt og datt» osv. Har det vært store påkjenninger, så er du som person også blitt endret, ha fokus framover, ikke bakover. 

Anonymkode: 9df70...65b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det tar måneder, og du kan regne med 3-5 år før du føler deg «normalt» etter veldig store påkjenninger og traumer. Du må aktivt jobbe i den perioden selv om du føler deg sliten, det løser seg ikke bare med nok hvile - lag en plan med behandlende lege.

Trening og dans er ganske effektive, men igjen - du må ha profesjonell oppfølging med fysioterapeut, personlig coach ol. Melde seg litt tilfeldig i sats her og der vil ikke hjelpe..

Av egen erfaring, det ordner seg og du vil føle deg bedre❤️Ikke ha mål «å ha det som før», men heller «å ha god energi til ditt og datt, leve drømmen om ditt og datt» osv. Har det vært store påkjenninger, så er du som person også blitt endret, ha fokus framover, ikke bakover. 

Anonymkode: 9df70...65b

Tusen takk ❤️ jeg har opplevd påkjenninger etter påkjenninger. Jeg har ikke fått bearbeidet og jobbet gjennom det ene før det andre har slått ned. Jeg står jo fortsatt i en vanskelig situasjon. Jeg har vært mye redd og sint, frustrert og følt det håpløst. Å jobbe 3 dager i uka er maks for meg nå. Kan ikke presse til mer. Jeg er vel på en måte både utbrent og i høyt beredskap. Jeg vant rettsaken og det gir rettferdighet. I tillegg har jeg sendt inn både klager og erstatning. Ikke fordi penger betyr alt, men for å få en avslutning og en kompensasjon til å kunne gå videre. Hukommelsen og konsentrasjon er svekket, og tillitt til systemet er svekket. Jeg må få kontrollen tilbake og kjenne trygghet 

Skrevet

Mange fine tips i den nye boka om vagusnerven. Enkle øvelser for å roe ned fight/ flight. Jeg har begynt å søke på youtube. Feks healing trauma meditasjon. Funker veldig på meg. 

20 år siden alvorlig trafikkulykke, pluss flere traumer senere. 

Anonymkode: 142cb...a57

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Mange fine tips i den nye boka om vagusnerven. Enkle øvelser for å roe ned fight/ flight. Jeg har begynt å søke på youtube. Feks healing trauma meditasjon. Funker veldig på meg. 

Men dette er tilbakelagt? Eller står de i traumer nå? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Kan tenke meg alvorlig trafikkulykke setter dype spor ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...