Gå til innhold

Er det riktig å straffe folk som gjør politiets jobb?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å ta loven i egne hender, derfor er det rett å straffe dem. Målet forherliger ikke midlet

Anonymkode: e8ce4...1dc

Skrevet

Ja, det er greit, Vi vil ikke ha halvgale sinte menn som får ut frustrasjonen ved å jakte på andre, rekendes rundt som et borgervern. De gjør det ikke fordi de vil verne om andre, men for å tøffe seg, være kule og få likes og oppmerksomhet på sosiale media, 

Anonymkode: 6c263...7d6

Skrevet

Hva vet vi om deres virkelige intensjoner? 

Om alle skulle tatt loven i egne hender, fordi politiet ikke strekker til, ville det blitt ganske kaos i samfunnet.  

Anonymkode: 394f5...6e7

Skrevet

Selvfølgelig skal de idiotene der straffes.

Det de gjør har ingenting med politiets jobb å gjøre. 

Anonymkode: e63cb...434

Skrevet

Selvsagt skal man straffe folk som bryter loven. Vi lever i en rettsstat og kan ikke tillate borgervern. 

Anonymkode: 6cee9...41d

Skrevet

Må du spørre??

Anonymkode: 77caf...8e3

Skrevet

Tenker du veien å gå mot urett er å begå en ny urett? Vi mister det siviliserte samfunnet på den veien. 

Men, jeg kan forstå at noe ønsker å sette en stopp for når samfunnet fremstår handlingslammet i møte med kriminalitet. Altfor mange saker henlegges, det tillitsbaserte samfunnet vi har hatt er i ferd med å forsvinne med mangel på mottiltak. Det er et problem det også. 

Anonymkode: 6684b...26b

Skrevet

Det hadde vært bedre om de brukte all den energi til å fremme økt bemidling til politiet. Til å protestere, engasjere, debbatere og jobbe for å rette det som er galt i samfunnet. I stedet oppfører de seg på en slik måte, at samfunnet må bruke mer penger på å håndtere dem i tillegg. Så hva tror du HI?? Er det akseptabelt at oppførselen deres følger til at flere kriminelle går fri, fordi politiet må bruke ressurser på dem også?

Anonymkode: 5e93b...e0d

Skrevet

Politiets jobb? Det er da ikke politiets jobb å yte vold mot noen som helst.

Disse pedojegerne er menn som elsker å slåss, og har funnet en måte å gjøre det på som får dem til å føle seg som helter og ikke bare slåsskjemper som blir sett på som avskum.

De bruker pedojakten som unnskyldning for å være voldelig.

Det er patetisk.

Vi bor i en rettsstat, og da er dette ulovlig, uansett hvor mye de rettferdiggjør det for seg selv.

Anonymkode: 54396...4e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.10.2025 den 19.44):

Når en gutt er 17 år. Må da både mamma og pappa bli med på kamp?

Wow!

Anonymkode: 41c26...6d9

Selvsagt stiller man på kamp uansett hvor gamle barna er. 

Jeg syns at du er urimelig som forventer at noen skal endre på egne planer for å komme i bursdag, men er enig i at det er kjipt å ikke gi gaven man har lovet. 

Skrevet

Pedogjegere gjør ikke politiets jobb. Hadde de vært interessert i å gjøre det hadde de f. eks. samlet info og overlevert det til politiet. De er interessert i å banke opp noen og føle seg som helter og så skaper de masse jobb for politiet. Det har vel ved flere anledninger også vist seg at de har banket opp feil mann. De de driver med koster samfunnet masse penger og de bør absolutt straffes for det. 

Anonymkode: e531b...800

Skrevet

I enkelttilfeller kan det gjøres unntak selvsagt, og tillate at noen handler selv. Snakker ikke om linken, har ikke klikket på den.

Anonymkode: 15490...0c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vold er straffbart

Anonymkode: 9e8a9...f31

Ikke i selvforsvar. Og helt ærlig hadde dere alle satt pris på det om noen gjorde noe med det hvis sønnen eller datteren deres ble utsatt for overgrep.

Anonymkode: 39f48...b8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke i selvforsvar. Og helt ærlig hadde dere alle satt pris på det om noen gjorde noe med det hvis sønnen eller datteren deres ble utsatt for overgrep.

Det er ikke selvforsvar det borgervernet driver med. Nå må politiet bruke ressurser på å ta de i stedet for, hva er bra med det?

Anonymkode: 6c263...7d6

Skrevet

Det er ikke lov å drive borgervern. Men når politiet lar voldtektsmenn går fri er det ikke rart foreldre til offeret tar saken i egne hender. En del anmeldte voldtekter blir ikke engang etterforsket. 
Denne problematikken vil vi ha så lenge politiet gjør en så dårlig jobb de gjør 

Anonymkode: 44f8a...c74

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Selvsagt stiller man på kamp uansett hvor gamle barna er. 

Jeg syns at du er urimelig som forventer at noen skal endre på egne planer for å komme i bursdag, men er enig i at det er kjipt å ikke gi gaven man har lovet. 

Her svarer du vel i feil tråd?

Anonymkode: e8ce4...1dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Helt ærlig så må jeg nok innrømme at det hadde jeg nok det.  Jeg kunne vel også vært fristet til å gjøre det selv også om jeg hadde fått høre om en person som bedrev overgrep mot mitt barn eller andres.  Banket ham opp i mørket, liksom.  Jeg hadde antageligvis ikke gjort det, men lyst hadde jeg hatt - og hvem vet....   Om jeg fikk høre at en person hadde banket opp en som hadde bedrevet overgrep overfor et av mine barn, hadde jeg nok sendt ham blomster eller noe sånn.   Selvfølgelig vet fornuften min at det egentlig ikke kan fungere sånn, men.....

Anonymkode: 8aeb8...449

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...