Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:56 #26 Skrevet lørdag kl 15:56 Med 3 barn som ikke vil se det samme på tv, den ene vil game, den andre vil se serie, den tredje vil se noe med venner… beste investeringa som er Anonymkode: aa4e6...622
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:40 #27 Skrevet lørdag kl 17:40 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jo, det gjør hun Anonymkode: f130d...edb Men hun spør ikke om hva som er fasiten som du menter hun spurte etter Anonymkode: ee83b...e81
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:57 #28 Skrevet lørdag kl 17:57 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men hun spør ikke om hva som er fasiten som du menter hun spurte etter Anonymkode: ee83b...e81 Herlighet, hva er det du snakker om. Anonymkode: f130d...edb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:00 #29 Skrevet lørdag kl 18:00 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Herlighet, hva er det du snakker om. Anonymkode: f130d...edb Vet du ikke selv hva du skriver? Hun har jo fasiten for sine barn, som er det hi spør om. Anonymkode: ee83b...e81
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:00 #30 Skrevet lørdag kl 18:00 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vet du ikke selv hva du skriver? Hun har jo fasiten for sine barn, som er det hi spør om. Anonymkode: ee83b...e81 Omg, for en kverulant du er. Anonymkode: f130d...edb
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:02 #31 Skrevet lørdag kl 18:02 Optatium skrev (2 timer siden): Selv om det ikke er et problem, er det ikke nødvendigvis bra. Ingen av oss sliter med søvn, så det går bra uten også (om man bare snur det du sier)😊 Selvsagt går det bra uten! Og for oss går det helt fint med. Jeg skjønte ikke helt hva du mener med å snu det jeg sier, jeg har ikke nevnt søvn med ett ord? Anonymkode: b9de2...a6b
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:03 #32 Skrevet lørdag kl 18:03 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Herlighet, hva er det du snakker om. Anonymkode: f130d...edb Ditto Anonymkode: ee83b...e81
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:51 #33 Skrevet lørdag kl 19:51 Finnes ingen fasit. Kommer an på barnet, og om barnet klarer å skru av når de skal sove. Våre barn fikk tv på rommet, men såg sjelden på tv der inne, da de heller ville se på tv sammen med oss Anonymkode: 55ac7...bde
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:00 #34 Skrevet lørdag kl 21:00 Optatium skrev (8 timer siden): Rådene om søvnhygiene er ganske klare; skjerm før legging er uheldig, skjerm på soverommet gir kropp og hode uklare grenser mellom soving og andre ting. For oss er skjerm noe vi ofte gjør felles, og jeg har ikke sett noen gode argumenter for å ha det på soverommet. For ungene handler det også om å vite at de ikke ser på når de ikke skal og at de ikke ser på ting de ikke skal. For barn er ikke rommet først og fremst soverom, det er deres eget sted. De ser ikke nødvendigvis på tv rett før leggetid, men på rommet i fred. At de ikke ser på tung de ikke skal blir jo det samme uansett hvor tv er om man ikke sitter oppå dem hele tiden da. Anonymkode: ac0ef...c86
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 23:08 #35 Skrevet lørdag kl 23:08 Ja, mitt barn fikk tv på rommet sitt da hun var 9-10 år gammel, sånn omtrent. Den ble brukt både til å se på tv, på film , tv-spill mm. Etter hvert ble tv'n mindre brukt, nå kan hun jo gjøre det samme på pc'n og vi "gamle" har overtatt tv'n og har den på vårt soverom. Har aldri vært noe problem hos oss. Så lenge lekser ble gjort, fritidsaktivitet og fysisk aktivitet ble overholdt, så kunne var det fritt fram å se på tv / bruke tv'n til spill etc så mye hun ville. Anonymkode: dddc0...92c
oslofrk Skrevet søndag kl 06:05 #36 Skrevet søndag kl 06:05 Nei, de har ikke tv på rommet. Hvorfor de skulle ha det? Alle - og særlig barn, bør begrense skjermbruk. Stillesitting er et voksende problem i befolkningen. Grunnlag for gode vaner legges i oppveksten. Svært mange unge har søvnvansker. Gi meg EN forskningsartikkel som viser til at skjerm på rommet er bra for dem, så skal jeg vurdere det. Vi ser film/tv sammen og barna ser litt på ipad på egenhånd. Film/tv sammen gjør at vi har felles opplevelser og kan prate om det vi ser og derfor ha felles referanser. Jeg fatter og begriper ikke at deres barn får egen tv på rommet sitt.
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:23 #37 Skrevet søndag kl 06:23 oslofrk skrev (17 minutter siden): Nei, de har ikke tv på rommet. Hvorfor de skulle ha det? Alle - og særlig barn, bør begrense skjermbruk. Stillesitting er et voksende problem i befolkningen. Grunnlag for gode vaner legges i oppveksten. Svært mange unge har søvnvansker. Gi meg EN forskningsartikkel som viser til at skjerm på rommet er bra for dem, så skal jeg vurdere det. Vi ser film/tv sammen og barna ser litt på ipad på egenhånd. Film/tv sammen gjør at vi har felles opplevelser og kan prate om det vi ser og derfor ha felles referanser. Jeg fatter og begriper ikke at deres barn får egen tv på rommet sitt. Det trenger ikke å være enten/eller. Selv om barna har egne tv så betyr det verken at de sitter pal foran skjermen eller at man ikke har felles opplevelser. Mine barn er aktive i hver sin idrett, de er sosiale og travle. At de har sjans til å trekke seg tilbake og selv velge hva de vil se på sine egne rom ser jeg absolutt ingenting negativt med. Det kan gå uker uten at de har på sine egne tv, men så kan det være perioder at de har behov og ønske om å ha fred og egentid. Anonymkode: b9de2...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå