Gå til innhold

Hvor lenge bruke sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker kun sokker når jeg er ute i sko. Fra 30 min til 2 timer kanskje om gangen, skifter til innesko på jobb og hjemme går jeg  barbeint eller slippers/tøfler. Svetter ikke på føttene, er det innafor å bruke sokkene flere dager på rad kanskje 1 uke før jeg skifter? Hadde du tenkt noe om det?

Anonymkode: c61b4...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig bruker ikke sokker mer enn én dag. Uansett om jeg har hatt dem på i to timer eller tolv. Jeg synes ikke en uke med samme sokker er innafor, men du må jo kjenne på det selv. 

Anonymkode: ad99a...172

Skrevet

Jeg tar på meg sokker om morgenen og har de på til kvelden, så jeg tar naturlig nok nye hver dag.

Men om sommeren går jeg barbent inne og med sandaler ute, da har jeg et par sokker liggende i joggeskoene jeg bruker når jeg går tur med bikkja. Tar på meg sokker og sko, går en tur, og tar de av igjen når jeg kommer tilbake. Da kan jeg fint bruke samme sokker 3-4 dager, men har aldri brukt de så lenge som en uke.

Anonymkode: 33ca0...79d

Skrevet

Det kommer helt an på hvilke type sokker det er.

Er de av ren ull kan du godt bruke dem en uke når du har de på så lite som det, ellers maks 3 dager

Anonymkode: 4d1fa...868

Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg tar på meg sokker om morgenen og har de på til kvelden, så jeg tar naturlig nok nye hver dag.

Men om sommeren går jeg barbent inne og med sandaler ute, da har jeg et par sokker liggende i joggeskoene jeg bruker når jeg går tur med bikkja. Tar på meg sokker og sko, går en tur, og tar de av igjen når jeg kommer tilbake. Da kan jeg fint bruke samme sokker 3-4 dager, men har aldri brukt de så lenge som en uke.

Anonymkode: 33ca0...79d

Jeg gjør som deg å har sokkene bare liggende i skoene. Har de kun i sko

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Det kommer helt an på hvilke type sokker det er.

Er de av ren ull kan du godt bruke dem en uke når du har de på så lite som det, ellers maks 3 dager

Anonymkode: 4d1fa...868

Er bomull

Skrevet

Jeg synes 1 uke er for lenge, max 3-4 dager

Anonymkode: e9b3e...496

Skrevet

Sokker og truser kommer aldri på igjen om de er tatt av, det er bare ekkelt. 

Anonymkode: 58fcb...16e

Skrevet

Det kommer helt an på.  Her i huset vaskes ingenting bare for å vaskes - dvs ting vaskes når det er skittent, lukter vondt etc.  Noen ganger er det etter en dags eller noen timers bruk, andre ganger kan sokker brukes både en og tre dager.  Bra for miljøet og bra for lommeboka. Jeg har en mann som har en sykdom som gjør at han må skifte sokker ofte etter bare noen timers bruk.  Jeg kan bruke mine sokker både en, to og tre dager - alt etter hva jeg bedriver dagene med og har på meg av sko. 

Det eneste som brukes kun en dag her i huset, er truser. 

Anonymkode: 4804d...762

Skrevet

Hjemme går jeg alltid barbent, har heller ikke problemer med tåfis, så kan ofte gå to dager med sokkene. De er aldri møkkete, så tar luktetesten. 

Anonymkode: 8974c...f5b

Skrevet

Men hvorfor? Man sparer ikke mye på å bruke sokkene flere dager, altså. 

Jeg tar så og si aldri sokkene på igjen, og det enda jeg aldri svetter eller lukter på beina. Det er liksom helt grunnleggende hygiene å skifte sokker og undertøy hver dag. 

Anonymkode: d1b11...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...