Anonym bruker Skrevet 10. oktober #1 Skrevet 10. oktober Kanskje noen hundemennesker kan rådgi meg litt Jeg har en fire år gammel hund som har fått hudproblemer og derfor er på spesialfôr og kortisonkur. Veterinær har sagt at han kun skal ha det foret og absolutt ingen godbiter eller dentastic. Han er vant med å få skive med leverpostei til frokost sammen med barna og å få litt ost, en kjøttbit eller andre småting når jeg er på kjøkkenet. Nå er han tydelig frustrert over manglende kos, og han sitter ved matskålen og klager flere ganger pr dag. Til nå har han fått ca 50 % mer tørrfor gjennom døgnet for jeg tenker at vi må kompensere for både skive og småspisingen. Vektmessig er han perfekt på skalaen, men siden han kun er 8 kg så skal det ikke så mye til før han blir for tykk. Jeg får så inderlig vondt av han, store deler av hans livskvalitet avhenger jo av å få godbiter og han er alltid klar når jeg går på kjøkkenet. Så hva tenker dere, skal jeg fortsette å gi han ekstra mat, eller må jeg stå i det og være streng selv når han slikker den tomme matskålen og gråter sine modige tårer ved siden av fôrkassen Og kan det være kortisontablettene som gjør at matlysten har økt? Anonymkode: 932e1...a0c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #2 Skrevet 10. oktober Alle hunder vil ha mer mat enn de trenger. Anonymkode: 51499...230
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #3 Skrevet 10. oktober Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Kanskje noen hundemennesker kan rådgi meg litt Jeg har en fire år gammel hund som har fått hudproblemer og derfor er på spesialfôr og kortisonkur. Veterinær har sagt at han kun skal ha det foret og absolutt ingen godbiter eller dentastic. Han er vant med å få skive med leverpostei til frokost sammen med barna og å få litt ost, en kjøttbit eller andre småting når jeg er på kjøkkenet. Nå er han tydelig frustrert over manglende kos, og han sitter ved matskålen og klager flere ganger pr dag. Til nå har han fått ca 50 % mer tørrfor gjennom døgnet for jeg tenker at vi må kompensere for både skive og småspisingen. Vektmessig er han perfekt på skalaen, men siden han kun er 8 kg så skal det ikke så mye til før han blir for tykk. Jeg får så inderlig vondt av han, store deler av hans livskvalitet avhenger jo av å få godbiter og han er alltid klar når jeg går på kjøkkenet. Så hva tenker dere, skal jeg fortsette å gi han ekstra mat, eller må jeg stå i det og være streng selv når han slikker den tomme matskålen og gråter sine modige tårer ved siden av fôrkassen Og kan det være kortisontablettene som gjør at matlysten har økt? Anonymkode: 932e1...a0c Hvis det var barnet ditt hadde du da nølt med å følge legens diettråd? Du skal så klart gi han det han tåler. Og så får du heller kose med han på andre måter enn gjennom mat. Anonymkode: f3255...114
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #4 Skrevet 10. oktober Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Alle hunder vil ha mer mat enn de trenger. Anonymkode: 51499...230 Det vet jeg, og han er jo "alltid" sulten, men nå klager han og får (etter sitt eget hode) for lite mat. Selv om han alltid har vært klar for godbiter så har han ikke vært masete ved matskålen før. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis det var barnet ditt hadde du da nølt med å følge legens diettråd? Du skal så klart gi han det han tåler. Og så får du heller kose med han på andre måter enn gjennom mat. Anonymkode: f3255...114 Har jeg med noe antydet at jeg ikke skal følge legens råd? Han får kun spesialfôret, mitt spørsmål er om jeg kan gi han mer enn han skal ha ut fra tabellen, og om sulten muligens er en bivirkning av medisinene han går på. hi Anonymkode: 932e1...a0c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #5 Skrevet 10. oktober Ved tanke på at den er vant med å få litt innimellom tenker jeg muligens av den ikke er vant med å være sulten. Har du prøvd å gi litt mindre mat ved måltidene, og gi litt av foret på de tidspunktene den pleier å få litt ekstra? Du bør også sjekke næringsinnholdet i veterinærforet. Noen ganger har det færre kalorier enn vanlig for, og hunden trenger mer mat Anonymkode: dfd19...265
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #6 Skrevet 10. oktober Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Det vet jeg, og han er jo "alltid" sulten, men nå klager han og får (etter sitt eget hode) for lite mat. Selv om han alltid har vært klar for godbiter så har han ikke vært masete ved matskålen før. Har jeg med noe antydet at jeg ikke skal følge legens råd? Han får kun spesialfôret, mitt spørsmål er om jeg kan gi han mer enn han skal ha ut fra tabellen, og om sulten muligens er en bivirkning av medisinene han går på. hi Anonymkode: 932e1...a0c Tolererer du at bikkja di klager altså?? Har du ikke kustus på dyret? Anonymkode: 34cf4...0e5
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #7 Skrevet 10. oktober Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kanskje noen hundemennesker kan rådgi meg litt Jeg har en fire år gammel hund som har fått hudproblemer og derfor er på spesialfôr og kortisonkur. Veterinær har sagt at han kun skal ha det foret og absolutt ingen godbiter eller dentastic. Han er vant med å få skive med leverpostei til frokost sammen med barna og å få litt ost, en kjøttbit eller andre småting når jeg er på kjøkkenet. Nå er han tydelig frustrert over manglende kos, og han sitter ved matskålen og klager flere ganger pr dag. Til nå har han fått ca 50 % mer tørrfor gjennom døgnet for jeg tenker at vi må kompensere for både skive og småspisingen. Vektmessig er han perfekt på skalaen, men siden han kun er 8 kg så skal det ikke så mye til før han blir for tykk. Jeg får så inderlig vondt av han, store deler av hans livskvalitet avhenger jo av å få godbiter og han er alltid klar når jeg går på kjøkkenet. Så hva tenker dere, skal jeg fortsette å gi han ekstra mat, eller må jeg stå i det og være streng selv når han slikker den tomme matskålen og gråter sine modige tårer ved siden av fôrkassen Og kan det være kortisontablettene som gjør at matlysten har økt? Anonymkode: 932e1...a0c Stakar, klart han griner når han ikke får den kosen han pleier. Jeg ville gitt han litt ekstra for, så lenge han holder seg fin i vekten. Dette er jo en skikkelig overgang for han, og kortison kan gjøre han mer sulten, det gir ofte økt appetitt. Jeg har hatt katt som måtte gjennom strenge kostholdsendringer i perioder, og det er jo en tragedie for de, de skjønner jo ikke hvorfor de plutselig ikke får det som de pleier. Min grein høylydt hun og. Anonymkode: 8b91a...bac
Pobie Skrevet 10. oktober #8 Skrevet 10. oktober Du kan vel bruke maten hans som godbiter? Dvs istedenfor leverpostei osv, gir du han litt tørrfor eller våtfor som han tåler. Og ikke gi mat mens han står og slikker eller styrer med skålen. Da lærer han bare at den oppførselen fungerer og blir belønnet og vil gjøre det hver gang han har lyst på noe. Jeg begynner med middag til mine hunder mens de driver med noe helt annet, gjør alltid dette fra de er små og mine hunder tigger aldri etter tomat fordi det aldri har blitt belønnet. Alle hunder vil tigge om mat hvis det belønnes og de vil alltid ha lyst på mer enn de trenger.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #9 Skrevet 10. oktober Gi mat to ganger om dagen, og bruk soesialforet som godbiter. Så slipper han føle på tom mage. Anonymkode: efe8c...234
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #10 Skrevet 10. oktober Bruk det som go biter foret hans altså Anonymkode: f21e1...3db
Anonym bruker Skrevet 10. oktober #11 Skrevet 10. oktober Det høres ikke lett ut for en hundemamma som får vondt av hunden sin, føler med deg😫 Har de funnet ut hva han ikke tåler? Her har jeg en hund med allergi, men hun tåler visse godbiter. Jeg ville spurt veterinæren igjen om det er noe som helst du kan gi, f.eks biter av kokt kyllingfilet (det går ned på høykant her). Hunden skjønner jo ikke hvorfor ting er forandret stakkar ♥️ Anonymkode: 8c930...c45
Anonym bruker Skrevet 11. oktober #12 Skrevet 11. oktober Gi foret som godbiter. Og hør på veterinær. Anonymkode: 1d282...ff6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober #13 Skrevet 11. oktober Det er helt normalt at kortison gir ulvehunger hos folk, sikkert hos dyr også. Anonymkode: aeebe...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå