Gå til innhold

Er så forbanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 3 dagene vært skikkelig forbanna, sint og lei på mannen min. Vi har de siste årene delt soverom da jeg flyttet ut pga barnet slet med søvn og for alle skulle få søvn.  Nå er ikke dette ett problem lengre men mannen gjør seg vanskelig. Vil sove alene osv. Jeg har prøvet å få oss til å sove sammen i over 1 år nå. Jeg sliter med den senga som er felles da jeg får vondt i ryggen av den pga det er en grop og at senga er alt for høy. Hofta mine verker og er ett høre å komme seg oppi. Jeg vil kjøpe ny seng men der slår han seg vrang. Den senga er 13 år gammel og er på tide å bytte ut. Jeg føler han gjør alt for å slippe at jeg kommer tilbake til rommet igjen. Og jeg har kommet der nå at jeg sier til han at enten sover vi sammen igjen eller så går jeg. Jeg ønsker ikke å leve i ett forhold der vi sover på hvert vårt rom. Dette er ikke noe som fungere for meg. Han har blitt vand med å sove alene nå og synest at det er ganske så greit. Men dette går ut over mitt forhold til han og det virker ikke som han bryr seg. Han blir mer oppgitt for at jeg er sur og mener jeg tar for mye av. Og da blir jeg jo bare enda mer forbanna når jeg føler at mine følelser ikke blir sett på. 

Anonymkode: cb706...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har de siste 3 dagene vært skikkelig forbanna, sint og lei på mannen min. Vi har de siste årene delt soverom da jeg flyttet ut pga barnet slet med søvn og for alle skulle få søvn.  Nå er ikke dette ett problem lengre men mannen gjør seg vanskelig. Vil sove alene osv. Jeg har prøvet å få oss til å sove sammen i over 1 år nå. Jeg sliter med den senga som er felles da jeg får vondt i ryggen av den pga det er en grop og at senga er alt for høy. Hofta mine verker og er ett høre å komme seg oppi. Jeg vil kjøpe ny seng men der slår han seg vrang. Den senga er 13 år gammel og er på tide å bytte ut. Jeg føler han gjør alt for å slippe at jeg kommer tilbake til rommet igjen. Og jeg har kommet der nå at jeg sier til han at enten sover vi sammen igjen eller så går jeg. Jeg ønsker ikke å leve i ett forhold der vi sover på hvert vårt rom. Dette er ikke noe som fungere for meg. Han har blitt vand med å sove alene nå og synest at det er ganske så greit. Men dette går ut over mitt forhold til han og det virker ikke som han bryr seg. Han blir mer oppgitt for at jeg er sur og mener jeg tar for mye av. Og da blir jeg jo bare enda mer forbanna når jeg føler at mine følelser ikke blir sett på. 

Vi har ikke delt soverom de siste årene skulle det stå

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Vi har ikke delt soverom de siste årene skulle det stå

Men om han trives best med å sove alene, hvorfor skal du presse deg på? Er dine behov viktigere enn hans? Kan ikke du kjøpe ny seng til deg selv,da?

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Men om han trives best med å sove alene, hvorfor skal du presse deg på? Er dine behov viktigere enn hans? Kan ikke du kjøpe ny seng til deg selv,da?

For jeg er ikke inntresert i å ha ett forhold der vi sover hver for oss. Vi blir bare roommate og det er jeg ikke inntresert i. Å være gift og sove på hvert vårt soverom er ikke noe for meg. Vil han fortsette så blir det uten meg. Forholdet bærer preg av det og nå er det nok bare for at han skal boltre og kose seg alene i en seng

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

For jeg er ikke inntresert i å ha ett forhold der vi sover hver for oss. Vi blir bare roommate og det er jeg ikke inntresert i. Å være gift og sove på hvert vårt soverom er ikke noe for meg. Vil han fortsette så blir det uten meg. Forholdet bærer preg av det og nå er det nok bare for at han skal boltre og kose seg alene i en seng

Man kan pule masse selv om man sover på hvert sitt rom.

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (37 minutter siden):

Man kan pule masse selv om man sover på hvert sitt rom.

Er ikke så lett her i hus med unger og ungdommer nei. Sover dere ikke sammen siden du mener dette er helt greit å gjør?

Skrevet

Det er vondt å føle seg avvist når du egentlig bare vil ha nærhet og trygghet. Det virker som mannen din har blitt vant til å sove alene, men han må også forstå at dette påvirker deg og forholdet deres.

Kanskje du kan foreslå at dere prøver å finne en mellomløsning. For eksempel at dere kjøper ny seng som passer dere begge, eller starter med å sove sammen noen netter i uka. Det viktigste er å få en rolig prat der du forklarer at dette ikke handler om senga, men om savnet etter nærhet og kontakt. Hvis han ikke vil møte deg på det, kan det være lurt å foreslå parterapi, for dette handler om mer enn bare søvn.

Anonymkode: fc170...492

Skrevet

Nærhet og kontakt og sex trenger ikke å henge sammen med delt seng, altså. Det er masse lykkelige par som har hvert sitt soverom. Hvis du har en så trang definisjon av kontakt er det kanskje like greit du går, han vil sove i fred og det er da virkelig en menneskerett.

Anonymkode: 73a3a...711

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er ikke så lett her i hus med unger og ungdommer nei. Sover dere ikke sammen siden du mener dette er helt greit å gjør?

Ja. Jeg snorker så om vi deler seng sover ingen av oss. Han pga sagbruk og jeg pga at han prøver å dytte til meg for at jeg skal slutte. Men vi har to soverom og senger og begge duger til sex. Å gå på nattebesøk til hverandre er ikke et problem. Vi har samme døgnrytme og legger oss til samme tid. 

Men du bør absolutt kjøpe deg ny seng. Å ligge vondt er drepen. Det fine er at du kan kjøpe en som passer deg. 

Skrevet

Jeg forstår godt at du er forbannet. Jeg synes du skal skaffe ny seng og bare ta tak i det. Så flytter du inn i den nye sengen, kvitter deg med den gamle og så ser du om han kryper oppi. Kan du gjøre det?

Anonymkode: b8f4c...449

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.10.2025 den 12.20):

Jeg forstår godt at du er forbannet. Jeg synes du skal skaffe ny seng og bare ta tak i det. Så flytter du inn i den nye sengen, kvitter deg med den gamle og så ser du om han kryper oppi. Kan du gjøre det?

Anonymkode: b8f4c...449

Det ble til at vi kjøpte ny seng i sammen i går og skal nå pusse opp det soverommet og flytte sammen igjen der. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.10.2025 den 22.19):

Det er vondt å føle seg avvist når du egentlig bare vil ha nærhet og trygghet. Det virker som mannen din har blitt vant til å sove alene, men han må også forstå at dette påvirker deg og forholdet deres.

Kanskje du kan foreslå at dere prøver å finne en mellomløsning. For eksempel at dere kjøper ny seng som passer dere begge, eller starter med å sove sammen noen netter i uka. Det viktigste er å få en rolig prat der du forklarer at dette ikke handler om senga, men om savnet etter nærhet og kontakt. Hvis han ikke vil møte deg på det, kan det være lurt å foreslå parterapi, for dette handler om mer enn bare søvn.

Anonymkode: fc170...492

Jada, Copy-Paste chatgpt. 🙄

Anonymkode: 34cd4...d3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.10.2025 den 21.04):

Det er helt fair. Har du sagt det til han? Hva svarer han når du sier det? 

Digresjon, men skaff deg en god seng. Hva så om han er uenig? Trenger du hans godkjenning for å kjøpe en seng du kan sove godt i? 

Anonymkode: 34cd4...d3d

Skrevet

Kanskje han har blitt redd?

Som en konsekvens av moderne feminisme og samtykkeloven tør menn knapt dele seng lenger uten å føle seg uriktig anklaget for noe.

Så støtt deg på det feministiske ordtaket: "Jeg byttet romantikk med ro – beste forholdet jeg har hatt".

Anonymkode: 1750b...86a

Skrevet

Det er jo tydeligvis ikke det at dere sover på hvert deres rom som er problemet. Problemet ligger vel der at dere ikke har sex? 

Har dere ikke hatt sex siden før dete endte opp på hvert deres rom?

Det er vel ikke så fall dette du bør ta opp med mannen din. 

Anonymkode: 303ea...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...