Anonym bruker Skrevet 9. oktober #1 Skrevet 9. oktober Har en 80% jobb. Fikk skattesmell, min feil jeg vet. Hjelper lite å høre kritikk nå, jeg vet jeg har vært dum. Fikk smell på 30k. Nå trakk de 8 k av mi lønn på 22 utbetalt. Har brutto 32 000, men 22 når skatten er betalt. Fikk idag utbetalt 15.500, strøm må betales, leie og sitter da igjen knappe 4 tusen. Har 3 barn å forsørge og jeg er helt energitappet. Finner ikke gnist akkurat nå for å jobbe hver dag. Jeg jobber hver dag og en relativt tung jobb. Hjem meg, hva gjør jeg ? Anonymkode: 273ef...745
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #2 Skrevet 9. oktober Er 33 år så godt voksen . Anonymkode: 273ef...745
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #3 Skrevet 9. oktober 4000 igjen til mat? 4000 på en måned klarer du helt fint. Anonymkode: e5dd0...a4b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #4 Skrevet 9. oktober Bruk pengene på mat. Husleie først. Leier eller eier du? Har du noe du kan selge? Anonymkode: 097e1...963
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #5 Skrevet 9. oktober Hva skal de 4000 dekke? Har du penger på Trumf eller Coop? I aller verste fall kan du bruke kredittkort, men da MÅ du betale fakturaen før rentene begynner å løpe. Anonymkode: 2744d...aeb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #6 Skrevet 9. oktober Hvorfor har du 80% jobb når du har tre barn? Tilsynelatende uten en far i bilde som også kan bidra... Det vet ikke jeg. Men du må skaffe deg en jobb til, Hi. Helgejobb, eller noen timer på kveldstid. Anonymkode: 8a6ad...8da
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #7 Skrevet 9. oktober Du har 4000 igjen av lønn. I tillegg får du barnetrygd og bidrag. Det klarer du å forsørge familien på i en måned. Det er ikke fett, men det går. Anonymkode: 86c82...33a
TheWitch Skrevet 9. oktober #8 Skrevet 9. oktober Kan du selge noe på finn? Ellers så får det gå i billige midsager denne månden.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #9 Skrevet 9. oktober TheWitch skrev (2 timer siden): Kan du selge noe på finn? Ellers så får det gå i billige midsager denne månden. Men de trekker vel dette hver mnd 🥴 bør jeg ringe de som trekker å fortelle at jeg ikke kan ha det sånn i 5-6 mnd? Anonymkode: 273ef...745
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #10 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har en 80% jobb. Fikk skattesmell, min feil jeg vet. Hjelper lite å høre kritikk nå, jeg vet jeg har vært dum. Fikk smell på 30k. Nå trakk de 8 k av mi lønn på 22 utbetalt. Har brutto 32 000, men 22 når skatten er betalt. Fikk idag utbetalt 15.500, strøm må betales, leie og sitter da igjen knappe 4 tusen. Har 3 barn å forsørge og jeg er helt energitappet. Finner ikke gnist akkurat nå for å jobbe hver dag. Jeg jobber hver dag og en relativt tung jobb. Hjem meg, hva gjør jeg ? Anonymkode: 273ef...745 Du må ringe skatteetaten og fortelle dette, og spørre om de kan returnere pengene Anonymkode: 03106...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #11 Skrevet 9. oktober Du må dokumentere inntekter og utgifter Anonymkode: 03106...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #12 Skrevet 9. oktober Du må ringe skatteetaten, forklare situasjonen og spør om det går an å avtale et lavere trekk, og så må du så fort du har nedbetalt restskatten justere skattekortet ditt sånn at det samme ikke skjer neste år. Det ordner seg nok, de pleier ikke å være vanskelige. Det viktigste for dem er jo å få pengene tilbake. Anonymkode: c5c30...afe
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #13 Skrevet 9. oktober Du må i alle fall komme deg på jobb, det er ikke sykemelding grunn at du e tappet for energi fordi du ikke har klart betale nok skatt, men det skjønner du jo selv. Som andre nevner over, selge ting på finn, gå gjennom alt i skapene og se hva du har i fryser, planlegge godt handling. I verste fall søke bostøtte fra nav i slutten av mnd om det ikke er nok, slik man må gjøre om man ikke har penger til mat til barna. Og ja, jobbe 100 prosent, ikke 80. Når det er sagt kan det skje alle å betale for lite skatt, selv om 30 i i minus var mye. Anonymkode: 70e94...e01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #14 Skrevet 9. oktober Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du må i alle fall komme deg på jobb, det er ikke sykemelding grunn at du e tappet for energi fordi du ikke har klart betale nok skatt, men det skjønner du jo selv. Som andre nevner over, selge ting på finn, gå gjennom alt i skapene og se hva du har i fryser, planlegge godt handling. I verste fall søke bostøtte fra nav i slutten av mnd om det ikke er nok, slik man må gjøre om man ikke har penger til mat til barna. Og ja, jobbe 100 prosent, ikke 80. Når det er sagt kan det skje alle å betale for lite skatt, selv om 30 i i minus var mye. Anonymkode: 70e94...e01 Søke nødstøtte, ikke bostøtte Anonymkode: 70e94...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå