Anonym bruker Skrevet 9. oktober #1 Skrevet 9. oktober Har skrevet her tidligere om naboens katt som spiser mat hos oss. Nå har vi fått ganske god kontakt med denne naboen. Hun er nok på spekteret og forstår ikke det sosiale. Men, hun er en hyggelig jente. Hun har faktisk fire katter har jeg funnet ut. De tre andre er veldig sky så de ser jeg sjelden. Jenta jobber ikke og har dårlig råd. Hun har banket på innimellom og spurt om å få «låne» litt mel, ett egg osv. Nå har det eskalert litt og hun spør stadig om kattemat. Jeg er glad i dyr og de skal ha det bra, men jeg kan ikke fortsette å gi mat til fire katter ekstra. Hun er ellers flink til å følge opp dyra og hun går på en klinikk for vanskeligstilte og får vaksiner og helsesjekk osv. Men dette med mat bekymrer meg. Jeg kan ikke fortsette å gi bort denne mengden og jeg vil jo egentlig ikke melde henne til Mattilsynet. Men kattene må jo ha tilstrekkelig med mat. Hun burde jo bare hatt én katt liksom. Det jeg tror har skjedd er da mammaen døde så hadde hun ikke lengre noen som passet på impulshandlinger, i tillegg ble hun jo alene og jeg tror kattene fyller et tomrom etter mamma. Hva hadde du gjort her? Finnes det en støtteordning som gjør at hun kan få hjelp med mat? For kattene stelles godt med og jeg ser at de er skikkelig glad i henne. De sprinter bortetter vegen når hun kommer hjem og gnir seg mot beina og er glade. Anonymkode: 15297...be1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #2 Skrevet 9. oktober Jeg hadde snakket med henne om det, i klartekst. Sett om det faktisk var slik jeg trodde og eventuelt hjulpet til med løsninger for å få hjelp med økonomistyring. Anonymkode: 548da...ea1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #3 Skrevet 9. oktober Disse klinikkene for vanskeligstilte gir bort mat også, pluss at det faktisk er mulig å få mat på div matutdelingsplasser. Men hun bør jo få hjelp til å forstå at hun faktisk ikke har råd til 4 katter når hun ikke har mulighet til å kjøpe mat til dem.... Det er en balanse det der, for man vet at kjæledyr er til god hjelp for både mental og psykisk helse, og man kan ikke be henne kvitte deg med dyr hun allerede har. Det er derfor disse klinikkene for vanskeligstilte dyreeiere finnes. Men, hun må hjelpes så hun ikke skaffer seg flere dyr enn hun klarer håndtere. Kanskje en frivillig jobb hos Dyrenes hjelper, Kattehjelpen e.l. kan bidra til det? Anonymkode: e517d...186
Anonym bruker Skrevet 9. oktober #4 Skrevet 9. oktober Vet du hvilken klinikk hun går til? Kanskje du kan ta en prat med de? Ut fra det du forteller, ville jeg nok lagt prinsipper litt til siden og vært ytterst forsiktig. Ja, folk bør ikke ha dyr de ikke har råd til, men det er noe med å frata mennesker i sorg det ene halmstrået som får de opp om morgen også. Siden dere har god kontakt, kan du på noe vis komme innpå i form av å hjelpe henne med en mer permanent løsning. Anonymkode: e1318...40a
MissSaigon Skrevet 9. oktober #5 Skrevet 9. oktober Man kan få husdyrstøtte hos NAV, så jeg hadde hjulpet henne med å søke det. Og så hadde jeg sagt i klartekst at hun ikke må finne på å skaffe seg flere dyr, det vil gå ut over dyrene hun alt har. Om man ikke har råd til mat til dyrene så har man heller ikke råd til nødvendig helsehjelp, så om kattene hennes blir skadet eller syke så må de avlives selv om de muligens kunne blitt reddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå