Gå til innhold

Hvem tror du får Nobels fredpris?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Noen eksperter regner med at hvis han ikke får den, så vil det kunne komme forskjellige reaksjoner mot Norge. Bare det er jo nok til å ikke gi den til han, man kan ikke gi den til noen i frykt for at de skal få et trassanfall hvis de ikke får den.

Hi

Anonymkode: d5e97...b01

Vi gir den jo ikke til noen som jobber mot det Kina vil av nettopp samme grunner. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvem jeg håper på eller tror vinner. Men jeg vet at Trump ikke kan vinne. Nominasjonen må mottas innen 31.01, og Trump ble nominert i vår/sommer. I tillegg støtter han åpent et pågående folkemord. Og så har han skapt fred i land som ikke har vært i krig da… det er viktig å huske. For det at de ikke er i krig kan man takke Trump for. 

Anonymkode: 534e8...dd5

Skrevet
TheWitch skrev (10 minutter siden):

Vi gir den jo ikke til noen som jobber mot det Kina vil av nettopp samme grunner. 

Litt usikker på om jeg misforstår deg. Men en kinesisk regimekritiker fikk prisen i 2011,  t.il sterke protester fra Kina, og Kina boikottet Norge i lengre tid etter det.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Aner ikke hvem jeg håper på eller tror vinner. Men jeg vet at Trump ikke kan vinne. Nominasjonen må mottas innen 31.01, og Trump ble nominert i vår/sommer. I tillegg støtter han åpent et pågående folkemord. Og så har han skapt fred i land som ikke har vært i krig da… det er viktig å huske. For det at de ikke er i krig kan man takke Trump for. 

Anonymkode: 534e8...dd5

Det er feil. 2 nominasjoner kom inn før fristen, så jo han kan vinne.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er feil. 2 nominasjoner kom inn før fristen, så jo han kan vinne.

Hi

Da de intervjuet han ene i komiteen i går sa han at Trump må vente til neste år. Da ser vi om det faktisk blir fred på Gaza og det han har gjort i 2025 kan diskuteres for om han fortjener prisen i 2026.

Så vi får de, er litt spent kjenner jeg.

Anonymkode: 766d6...bb2

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Bryr meg ikke så lenge ikke Greta Thunberg får den. Det er den mest udugelige og tullete pris jeg vet om. 

Anonymkode: 37589...330

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hadde ledd høyt om faktisk Trump hadde fått den😄 Jeg tenker hvorfor kan ikke han få denne teite prisen framfor noen andre...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Enig. Idiotisk pris. 

Hvorfor mener du at Nobels fredspris er teit, idiotisk og tullete? 

Skrevet

Jeg håper den går til noen som jobber med Sudan eller Kongo, eller med forholdene for kvinner i for eksempel Afghanistan eller Iran. 

Anonymkode: 04dc5...3c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Fredsprisen burde legges ned

Anonymkode: 415ce...683

Enig! Eventuelt gi den tilmeg. 

Anonymkode: ebd15...5d5

Skrevet

Det var en ukjent som vant. Maria Corina Machado. En ingen har hørt om. En ingen vet hvem er. Det er jo relativt vanlig med denne tulleprisen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Litt usikker på om jeg misforstår deg. Men en kinesisk regimekritiker fikk prisen i 2011,  t.il sterke protester fra Kina, og Kina boikottet Norge i lengre tid etter det.

Hi

Jepp og etter det vil Norge aldri ta sjansen på å gi den til noen som kriteserer Kina igjen. Herregud så mye rævsleiking Norge gjorde etter det.

Anonymkode: 2a9f1...aaa

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det var en ukjent som vant. Maria Corina Machado. En ingen har hørt om. En ingen vet hvem er. Det er jo relativt vanlig med denne tulleprisen. 

Er det tullepris fordi vi ikke kjenner vedkommende? Er det viktigere arbeid som gjøres, om du klarer å stikke deg frem i media samtidig?

Eller er det nettopp slike som skal belønnes for arbeidet, som gjør det for å oppnå reel fred og demokrati, ikke publisitet, i stedet for feks Donald Trump som krever prisen, som sutrer og truer for å få den og gjør ALT for å fremme sin sak i media. 

Skrevet
Østerdølen skrev (5 minutter siden):

Er det tullepris fordi vi ikke kjenner vedkommende? Er det viktigere arbeid som gjøres, om du klarer å stikke deg frem i media samtidig?

Eller er det nettopp slike som skal belønnes for arbeidet, som gjør det for å oppnå reel fred og demokrati, ikke publisitet, i stedet for feks Donald Trump som krever prisen, som sutrer og truer for å få den og gjør ALT for å fremme sin sak i media. 

Det finnes jo mange andre enn Maria Corina Machado og Trump som kunne fått den da.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det finnes jo mange andre enn Maria Corina Machado og Trump som kunne fått den da.

Hi

Ja, men nå er det bare EN pris pr. år da... Jeg tror Nobelkomiteen har mye bedre oversikt over kriteriene for å dele ut prisen, enn det du og jeg har. 

Skrevet
Østerdølen skrev (33 minutter siden):

Ja, men nå er det bare EN pris pr. år da... Jeg tror Nobelkomiteen har mye bedre oversikt over kriteriene for å dele ut prisen, enn det du og jeg har. 

Er det ulovlig å ha en mening om det altså. Ingen grunn til å være så passiv-aggressiv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det ulovlig å ha en mening om det altså. Ingen grunn til å være så passiv-aggressiv.

Hvor har jeg skrevet at det er ulovlig å ha en mening? Forsøker du å kneble meg, kanskje? At du føler det er passiv-aggressivt får stå for din regning, tåler man ikke at noen motsier seg, er diskusjonsforum greit å holde seg unna, kanskje. 

Skrevet
Østerdølen skrev (3 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at det er ulovlig å ha en mening? Forsøker du å kneble meg, kanskje? At du føler det er passiv-aggressivt får stå for din regning, tåler man ikke at noen motsier seg, er diskusjonsforum greit å holde seg unna, kanskje. 

Jeg gidder ikke å diskutere på det nivået du driver med her.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jepp og etter det vil Norge aldri ta sjansen på å gi den til noen som kriteserer Kina igjen. Herregud så mye rævsleiking Norge gjorde etter det.

Anonymkode: 2a9f1...aaa

Uff, ja, de gjorde det, det ødelegger litt for vitsen med prisen, 

Hi

Skrevet

Det er jo det som er grunnprinsippet. At mennesker som ikke er kjent fra før får søkelyset på sin sak og sitt virke. 

Det virker ikke som du helt skjønner konseptet her. 

Anonymkode: e35cb...009

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi

Ja? Det er jo mange nominerte. Så har Nobelkomiteen vurdert alle kandidatene og falt ned på denne. 

Er ikke dette allmennkunnskap?

Skrevet

Jeg gidder ikke å diskutere på det nivået du driver med her.

Hi

Nå var det nettopp du som mente jeg var passiv-aggressiv og påsto at det var ulovlig å ha andre meninger, da. Så du la lista, jeg bare svarte deretter. Og igjen, tåler du bare folk som er enig med deg, burde du logge deg ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er jo det som er grunnprinsippet. At mennesker som ikke er kjent fra før får søkelyset på sin sak og sitt virke. 

Det virker ikke som du helt skjønner konseptet her. 

Enig, det er vel hensikten. Å anerkjenne det som ofte blir glemt eller oversett. Synes det er litt synd at ikke ERR fikk denne, men jeg sitter ikke med hele listen på for og mot.  

Hverken Trump, Zelenskyj eller Guterres blir oversett. De er allerede kjent og har en posisjon. Da blir det kun en pris for syns skyld. 

Anonymkode: d8f93...206

Skrevet

Jaja, så vinneren er Trump tilhenger

https://www.vg.no/nyheter/i/jQ6peA/donald-trump-hun-ringte-meg-og-sa-jeg-tar-imot-denne-paa-dine-vegne

– Personen som faktisk fikk Nobelprisen ringte meg i dag, og sa: «Jeg tar imot denne i ditt navn, fordi du virkelig fortjente den». Det var en veldig fin ting å gjøre. Jeg sa ikke: «Da kan du gi den til meg». Jeg tror hun kanskje burde gjort det. Hun var veldig hyggelig, og jeg har hjulpet henne underveis, sa presidenten til en fullsatt pressesal i Det hvite hus.

Hi

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Enig, det er vel hensikten. Å anerkjenne det som ofte blir glemt eller oversett. Synes det er litt synd at ikke ERR fikk denne, men jeg sitter ikke med hele listen på for og mot.  

Hverken Trump, Zelenskyj eller Guterres blir oversett. De er allerede kjent og har en posisjon. Da blir det kun en pris for syns skyld. 

Hva med når Obama fikk den da? Eller Arafat?

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jaja, så vinneren er Trump tilhenger

Skjønner godt at man blir det når man er fra Venezuela, da ønsker man seg så langt unna kommunisme som mulig

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva med når Obama fikk den da? Eller Arafat?

Eller EU. Nei, det var ganske så dust etter min mening. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...