Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2025 #1 Skrevet 8. oktober 2025 Og hvem håper du får Nobels fredpris? Anonymkode: d5e97...b01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #2 Skrevet 9. oktober 2025 CPJ kanskje? Anonymkode: d8f93...206
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #3 Skrevet 9. oktober 2025 For første gang i historien er jeg faktisk litt spent. Forundrer meg ikke om Trump får den. Minst ydmyke mottaker noen sinne 🙈 Anonymkode: 766d6...bb2
MissSaigon Skrevet 9. oktober 2025 #4 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): For første gang i historien er jeg faktisk litt spent. Forundrer meg ikke om Trump får den. Minst ydmyke mottaker noen sinne 🙈 Anonymkode: 766d6...bb2 Jeg blir faktisk sjokkert om Trump får den. Man kan ikke gi fredsprisen til en som går til krig mot sitt eget folk. Det er mange mennesker som jobber i det stille og som absolutt fortjener både prisen i seg selv og ikke minst at konfliktområdet de jobber for får oppmerksomhet i verden.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #5 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): For første gang i historien er jeg faktisk litt spent. Forundrer meg ikke om Trump får den. Minst ydmyke mottaker noen sinne 🙈 Anonymkode: 766d6...bb2 Tror nok ikke han får den. NRK besøkte nobelinstituttet her om dagen, og sjefen ble intervjuet. Han kunne ikke si noe, men på spørsmålet om Trump svarte han at man får se hvordan det går i Gaza og så eventuelt oktober neste år Anonymkode: 9589f...a41
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #6 Skrevet 9. oktober 2025 Ingen burde få den. Det er ikke fred og ro noen steder. Vi bør heller dele ut krigsprisen, der er det atskillig flere gode kandidater. Anonymkode: b480a...073
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #7 Skrevet 9. oktober 2025 Så lenge det ikke er Trump, Netanyahu eller Putin, så spiller det ingen rolle for meg. Anonymkode: 69f62...75a
TheWitch Skrevet 9. oktober 2025 #8 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) Jeg håper Sudan’s Emergency Response Rooms får den. De trenger nok all den oppmerksomheten de kan få. Jeg håper ikke den går til hverken den ene eller den andre siden i krigen mellom Israel og Gaza, la de først få fred. Ei heller synes jeg den skal gå til noen deler av FN organet, hvorfor skal du få en pris for å gjøre jobben din? (Noe de ikke har gjort så veldig bra, bare se på kvinners rettigheter i Afganistan) Endret 9. oktober 2025 av TheWitch Skrivefeil
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #9 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror nok ikke han får den. NRK besøkte nobelinstituttet her om dagen, og sjefen ble intervjuet. Han kunne ikke si noe, men på spørsmålet om Trump svarte han at man får se hvordan det går i Gaza og så eventuelt oktober neste år Anonymkode: 9589f...a41 Klokt svar fra nobelinstituttet. Trump er den eneste av internasjonale politikere som har bidratt av betydning for å få fred ulike steder, men freden er jo aldri varig. Det blir jo aldri fred i Midt-Østen, det skjønner de fleste. Med mindre befolkningen fjernes og området blir folketomt. Men da vil disse menneskene starte kriger andre steder. Og nå er veldig mange blitt spredd andre steder, så nå blir det kriger og terror over hele planeten, bortsett fra Kina. Der slipper terrorkulturen ikke inn. Der har de sin egen definisjon av menneskerettigheter. Anonymkode: b480a...073
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #10 Skrevet 9. oktober 2025 Bryr meg ikke så lenge ikke Greta Thunberg får den. Det er den mest udugelige og tullete pris jeg vet om. Anonymkode: 37589...330
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #11 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): For første gang i historien er jeg faktisk litt spent. Forundrer meg ikke om Trump får den. Minst ydmyke mottaker noen sinne 🙈 Anonymkode: 766d6...bb2 Trump er ikke kvalifisert. Det er ikke bare fredsarbeid som er kvalifikasjonene for å få fredsprisen. Også humanitære rettigheter, bistandsarbeid og miljø/klimarrbeid. Trump stryker på alle disse områdene. Anonymkode: e8ab8...a21
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #12 Skrevet 9. oktober 2025 TheWitch skrev (3 timer siden): Jeg håper Sudan’s Emergency Response Rooms får den. De trenger nok all den oppmerksomheten de kan få. Jgjort så veldig bra, bare se på kvinners rettigheter i Afganistan) De har jeg aldri hørt om, kan du fortelle litt kort om hva de gjør? Hi Anonymkode: d5e97...b01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #13 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): CPJ kanskje? Anonymkode: d8f93...206 Ja, pressefrihet er viktig Hi Anonymkode: d5e97...b01
TheWitch Skrevet 9. oktober 2025 #14 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): De har jeg aldri hørt om, kan du fortelle litt kort om hva de gjør? Hi Anonymkode: d5e97...b01 Vet i grunn ikke mer enn det som står her og at det i utstakt gard er et land hvor dessverre kristne blir forfulgt og drept. https://www.nettavisen.no/nyheter/nobels-fredspris-2025-sudan-trump-og-internasjonale-domstoler-blant-favorittene/s/5-95-2655461
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #15 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Så lenge det ikke er Trump, Netanyahu eller Putin, så spiller det ingen rolle for meg. Anonymkode: 69f62...75a 100% enig!!! Anonymkode: a966e...c01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #16 Skrevet 9. oktober 2025 Hadde ledd høyt om faktisk Trump hadde fått den😄 Jeg tenker hvorfor kan ikke han få denne teite prisen framfor noen andre... Anonymkode: 37589...330
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #17 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde ledd høyt om faktisk Trump hadde fått den😄 Jeg tenker hvorfor kan ikke han få denne teite prisen framfor noen andre... Anonymkode: 37589...330 Du insisterer på å fremstå både kunnskapsløs og historieløs? Anonymkode: e35cb...009
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #18 Skrevet 9. oktober 2025 Obama var den fredeligste president noensinne ❤️ in 2016 alone, the Obama administration dropped at least 26,171 bombs. This means that every day last year, the US military blasted combatants or civilians overseas with 72 bombs; that’s three bombs every hour, 24 hours a day. ... Obama authorized over 10 times more drone strikes than George W Bush, and automatically painted all males of military age in these regions as combatants, making them fair game for remote controlled killing. https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jan/09/america-dropped-26171-bombs-2016-obama-legacy Sånn sett er Trump ikke i nærheten en gang. Anonymkode: 05a53...f0c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #19 Skrevet 9. oktober 2025 Jeg håper - og tror - Nobelkomiteen velger å gå bort fra ekstrem politisering i form av å drive og gi prisen til presidenter og andre sittende makthavere. Tror den går til noen vi ikke har hørt om før, i sjangeren Mukwege eller Satyarthi. Anonymkode: 0229e...37a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #20 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Obama var den fredeligste president noensinne ❤️ in 2016 alone, the Obama administration dropped at least 26,171 bombs. This means that every day last year, the US military blasted combatants or civilians overseas with 72 bombs; that’s three bombs every hour, 24 hours a day. ... Obama authorized over 10 times more drone strikes than George W Bush, and automatically painted all males of military age in these regions as combatants, making them fair game for remote controlled killing. https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jan/09/america-dropped-26171-bombs-2016-obama-legacy Sånn sett er Trump ikke i nærheten en gang. Anonymkode: 05a53...f0c Rart at Obama brukte met av en teknologi som ikke fantes under Bush sitt styre..(droner) Anonymkode: 06639...bcc
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #21 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Rart at Obama brukte met av en teknologi som ikke fantes under Bush sitt styre..(droner) Anonymkode: 06639...bcc Rart at Bush brukte teknologi som ikke fantes under hans styre..(droner) Between 2004 and 2018, the United States government attacked thousands of targets in northwest Pakistan using unmanned aerial vehicles (drones) operated by the United States Air Force under the operational control of the Central Intelligence Agency's Special Activities Division during the War on terror. https://en.wikipedia.org/wiki/Drone_strikes_in_Pakistan George W. Bush's tenure as the 43rd president of the United States began with his first inauguration on January 20, 2001, and ended on January 20, 2009. https://en.wikipedia.org/wiki/Presidency_of_George_W._Bush Anonymkode: 05a53...f0c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #22 Skrevet 9. oktober 2025 Fredsprisen burde legges ned Anonymkode: 415ce...683
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #23 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Obama var den fredeligste president noensinne ❤️ in 2016 alone, the Obama administration dropped at least 26,171 bombs. This means that every day last year, the US military blasted combatants or civilians overseas with 72 bombs; that’s three bombs every hour, 24 hours a day. ... Obama authorized over 10 times more drone strikes than George W Bush, and automatically painted all males of military age in these regions as combatants, making them fair game for remote controlled killing. https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jan/09/america-dropped-26171-bombs-2016-obama-legacy Sånn sett er Trump ikke i nærheten en gang. Anonymkode: 05a53...f0c Nå fikk ikke Obama fredsprisen fordi han var en så god president da. Fristen for nominering det året han fikk den, gikk ut 11 daget etter at han ble president. Så det du snakker om, skjedde etter at han ble nominert til Nobels fredpris. Obama har og i ettertid sagt at han ikke skjønte hvorfor han fikk den. Hi Anonymkode: d5e97...b01
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2025 #24 Skrevet 9. oktober 2025 Anonym bruker skrev (16 timer siden): For første gang i historien er jeg faktisk litt spent. Forundrer meg ikke om Trump får den. Minst ydmyke mottaker noen sinne 🙈 Anonymkode: 766d6...bb2 Noen eksperter regner med at hvis han ikke får den, så vil det kunne komme forskjellige reaksjoner mot Norge. Bare det er jo nok til å ikke gi den til han, man kan ikke gi den til noen i frykt for at de skal få et trassanfall hvis de ikke får den. Hi Anonymkode: d5e97...b01
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2025 #25 Skrevet 10. oktober 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Fredsprisen burde legges ned Anonymkode: 415ce...683 Enig. Idiotisk pris. Anonymkode: 37589...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå