Gå til innhold

88-åring skal tvangsutsendes fra Norge, har fått avslag på opphold 3 ganger.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mange av de som er kriminelle er 2, 3 og til og med 4 generasjon invandrere, verre å kaste ut da dessverre

Anonymkode: 1e3d1...28c

Ja, det er først etter noen år de finner sitt nettverk og blir godt "integrert".

Anonymkode: 84faa...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gammel dame på snart 90 år. Ja hun burde dratt tidligere ved avslag, men nå må det sees i lys med alder og helse. Man må bruke skjønn. sunn fornuft osv. Huk har barn og barnebarn i Norge. 

Anonymkode: e589e...c8d

Samtidig bør en se på hvorfor hun fremdeles er her etter to avslag tidligere. Fordi en slik rettspraksis er IKKE bærekraftig. Minner om Mullah Krekar. Vi kan rett og slett ikke holde på sånn. Vi oppfører oss som idioter, og blir behandlet deretter. Vennligst få noen handlekraftige mennesker inn i dette systemet! Og noen som kan endre de lovene som gjør loven umulig å håndheve.

Skrevet

Gammel dame på snart 90 år. Ja hun burde dratt tidligere ved avslag, men nå må det sees i lys med alder og helse. Man må bruke skjønn. sunn fornuft osv. Huk har barn og barnebarn i Norge. 

Anonymkode: e589e...c8d

Ja, det er jo slik folk prøver å komme seg inn i landet , er at familie allrede er her, så tror de at når de kommer her og blir syke og gamle, så vil de få bli uansett. 
Dette har vært sak før, de spiller på at folk skal synes synd på dem. 
Tenk heller på alle de gamle i norge, som er syke og har dårlig råd, får ikke nok hjelp av omsorgstjenesten og sitter med full bleie hele dagen

Anonymkode: 33dda...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Norge huser all verdens kriminelle? Er det dette nivået du ønske rå legge deg på når du ønsker en konstruktiv debatt?

Anonymkode: c782f...f51

Hun trenger ikke å skrive noe mer. Hun har jo helt rett. 

Anonymkode: 90607...f79

Skrevet

Gratulerer med å ikke klare å kese hva jeg svarer på.

Hi

Anonymkode: 1f2dd...62c

Jo jeg skjønte nøyaktig hva du svarte på, men jeg er fullstenig uenig. Vi kan ikke la folk bli bare fordi de kom hit og var syk, jeg synes datteren burde følge henne hjem i stede for å missbruke det norske systemet. 

La oss si at det kommer 20000 ukrainere på 85 år, som er pleietrengende hvordan skal vi løse det når vi alt sliter med de eldre vi har her i landet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Skjønn, sunn fornuft og medmenneskelighet burde absolutt vinne i denne saken.

Hi

Hvordan tror du det blir hvis vi åpner opp i én sak? Tror du kanskje vi må åpne opp i alle saker da? Gir vi oss på dette, åpner vi opp for at det kommer mange mange flere gamlinger, som ikke har noe beskyttelsesbehov. 

Anonymkode: 8242d...d15

Skrevet

Jeg syntes det var rart at hun kom på besøk som 85 åring, Planen var at hun etterpå skulle til USA. Skal si hun var sprek da hun ankom! Datteren merket at moren var syk da hun kom. Det er rart åssen et sykt menneske kan reise rundt halve jorda som syk, men når hun skla hjem, da går det ikke. Historien stinker spør du meg. 

Anonymkode: 57ab2...6ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg syntes det var rart at hun kom på besøk som 85 åring, Planen var at hun etterpå skulle til USA. Skal si hun var sprek da hun ankom! Datteren merket at moren var syk da hun kom. Det er rart åssen et sykt menneske kan reise rundt halve jorda som syk, men når hun skla hjem, da går det ikke. Historien stinker spør du meg. 

Du skjønner visst ikke helt hvordan sykdom fungere. Det er slik at man kan være frisk en dag og så bli syk neste, skjønner du. 

Man bør absolutt ha regler for hvem som kan bli i landet, men når legeerklæringen sier at det er stor fare for at hun dør av en så lang reise så kan man rett og slett ikke sende henne avgårde. Det kan Norge ikke være bekjent av. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du skjønner visst ikke helt hvordan sykdom fungere. Det er slik at man kan være frisk en dag og så bli syk neste, skjønner du. 

Man bør absolutt ha regler for hvem som kan bli i landet, men når legeerklæringen sier at det er stor fare for at hun dør av en så lang reise så kan man rett og slett ikke sende henne avgårde. Det kan Norge ikke være bekjent av. 

Hun var syk da hun kom! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det der med at hun dør på så lang reise er bare tull. Familien får følge henne, da dør man ikke på en sånn reise. Hun kommer til å leve i 10 år til i Norge. Dumme argumenter, rett og slett.

Anonymkode: e1176...260

Skrevet

Nå har hun hatt nesten tre år på å ta grep for å leve godt med diabetes type 2, men om du selv velger å ikke endre dine levevaner så blir man heller ikke bedre. 

Igjen så brude datteren ha fulgt henne ned igjen etter første avslag. Og i stede for å reise direkte kunne de lagt inn en god pause på veien. 

Skrevet

Det der med at hun dør på så lang reise er bare tull. Familien får følge henne, da dør man ikke på en sånn reise. Hun kommer til å leve i 10 år til i Norge. Dumme argumenter, rett og slett.

Anonymkode: e1176...260

Du bestrider legeerklæringen? Oooookay.

Skrevet

Sett henne på et aldershjem i Norge så reiser hun frivillig hjem uken etterpå.

Anonymkode: 0031a...cd1

Skrevet
MissSaigon skrev (49 minutter siden):

Du bestrider legeerklæringen? Oooookay.

Alle mennesker som er 88 år kan dø av en reise på 19 timer, men det stopper jo ikke folk fra å reise. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er neppe sånne saker skattebetalerene kneler av altså.

Hi

Ikke saken nei, men holdningen, og den har vi overalt. Det er derfor hennes barn og barnebarn allerede er installert i Norge, og er eksperter på norsk jus.
Verden er full av pleietrengende som IKKE hører hjemme i Norge. De strømmer til, sammen med kriminelle. Norge er ei honningkrukke.

Skrevet

Alle mennesker som er 88 år kan dø av en reise på 19 timer, men det stopper jo ikke folk fra å reise. 

Da var vel også faren for å dø høy også når hun reiste inn til Norge som 85 åring. Det var ingen problem gitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da var vel også faren for å dø høy også når hun reiste inn til Norge som 85 åring. Det var ingen problem gitt.

Kan det være på tide at flyslekaper nekter folk over 80 år å fly? Eller at de eventulet må ha med seg en helseattest på at de ikke har noen skydommer, plager og kan gå til gaten for egen maskin? Da ungår vi slike situasjoner i fremtiden. 

Skrevet

Jeg er generelt for innvandring, men her skjønner jeg faktisk den norske stat. Dersom de tillater dette åpner de opp for "import" av gamle, syke foreldre som kommer hit på turistvisum og bare blir. Det er nok av mennesker som har flyttet til Norge fra langt unna som får dårlig samvittighet for sine foreldre når de blir eldre og tenker at de jo bare kan komme hit og nyte godt av den norske velferdsstaten, uten å tenke på hva det vil koste samfunnet (våre egne eldre har jo i stor grad bidratt med skatt, selv om det knapt dekker det de senere får av goder). Heller ikke sikkert de vet hva en usubsidiert sykehusplass koster, vi ser jo for det meste kun de lave egenandelene vi betaler.

Det vi bør gjøre(om vi ikke allerede gjør det) er selvfølgelig å kreve full betaling uten subsidier for alle legebesøk, medisiner, sykehusopphold etc. og se om de fortsatt ønsker å bli. De må nok belage seg på å reise tilbake til hjemlandetfor en stund å pleie foreldrene der, ev. leie inn hjelp (som jo bør koste langt mindre på f.eks. Sri Lanka enn i Norge). Jeg synes selvfølgelig synd på denne spesifikke gamle damen, men det betyr ikke at hun skal få bli.

Anonymkode: 3fa54...423

Skrevet

Dette er heller ikke uvanlig at skjer. Eldre slektninger eller syke slektninger hentes til Norge for hjelp, pleie og behandling. Dessverre kan vi ikke hjelpe hele verden, da kneler vårt system.

Anonymkode: b8d9c...585

Skrevet

Jeg er så enig. Jeg er også for innvandring, på lovlig vis.

Men vi kan ikke ta imot eldre på denne måten. Det ser ut for meg at det er satt i system. Send de eldre over på besøksvisum og søk deretter opphold. 

Og det eneste denne eldre damen skal er å utnytte vårt helsevesen vi skattebetalere har jobbet for. Denne eldre damen må nok hjem igjen. 

Skrevet

Hadde da Norge endret reglene og blitt litt strengere på hva som blir dekt når det gjelder mennesker som kommer her og ikke hører til. 
Høyere egenandeler på sykehus/lege osv, full pris på sykehjem og å bo osv

Da hadde gjerne ikke norge vært en gullgruve å utnytte.

Og strengere krav til å lære språk, jobbe , integreres når det gjelder ALLE.

De som har god grunn til å være her i landet, er greit, men de som bare kommer for det får alt de trenger her uten å gjøre noe, er absolutt ikke greit.

Vi må begynne å tenke på hvordan den Norske befolkningen blir behandlet angående økonomi, å få hjelp som gammel og syk, norge har rett og slett ikke råd å huse alle i verden, det går dermed ut over oss som bor her.

Folk vil ikke jobbe i helse og gamle og syke får ikke den hjelpen de trenger, for det er for dyrt for samfunnet.

Anonymkode: 33dda...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...