Anonym bruker Skrevet 7. oktober #1 Skrevet 7. oktober Har du, eller kjenner du noen som har vært i dårlig form, overvektig og så begynt å trene -og blitt sterk og slankere?! hva gjøre og hvordan? Anonymkode: 2402f...cbf
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #2 Skrevet 7. oktober Det er ingenting som heter "hva gjøre",lær deg norsk! Anonymkode: 0152e...572
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #3 Skrevet 7. oktober Jeg må selv ta tak nå, har ikke prioritert trening, nå merkes det på kroppen. Styrketrening er viktig for oss damer, spesielt når vi kommer i overgangen. Hvis du er veldig usikker kan det være mye hjelp i å ta noen timer med en PT. Da blir du kjent med programmet, teknikk osv. En kollega av meg startet i 60-årene. Hun tok en del timer med litt erfaren PT, der har de eget opplegg for folk som skal bygge seg opp etter behandling eller operasjon. Sjekk litt forskjellige steder. Hvis du vil bli inspirert, sjekk ut trainwithjoan på instagram. Hvis det blir voldsomt, kan du starte enkelt med et program som dette. Viktigste er kontinuitet og at du gjennomfører 😃(sier jeg som ikke får ut fingeren selv 🙈) https://www.nrk.no/nyttig/disse-fem-styrkeovelsene-er-alt-du-trenger-for-a-trene-hele-kroppen-1.14260764 Anonymkode: 3863f...2ad
Anonym bruker Skrevet 8. oktober #4 Skrevet 8. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du, eller kjenner du noen som har vært i dårlig form, overvektig og så begynt å trene -og blitt sterk og slankere?! hva gjøre og hvordan? Anonymkode: 2402f...cbf "Hva gjøre?! Du løpe!" Anonymkode: 6d045...f55
Anonym bruker Skrevet 8. oktober #5 Skrevet 8. oktober Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg må selv ta tak nå, har ikke prioritert trening, nå merkes det på kroppen. Styrketrening er viktig for oss damer, spesielt når vi kommer i overgangen. Hvis du er veldig usikker kan det være mye hjelp i å ta noen timer med en PT. Da blir du kjent med programmet, teknikk osv. En kollega av meg startet i 60-årene. Hun tok en del timer med litt erfaren PT, der har de eget opplegg for folk som skal bygge seg opp etter behandling eller operasjon. Sjekk litt forskjellige steder. Hvis du vil bli inspirert, sjekk ut trainwithjoan på instagram. Hvis det blir voldsomt, kan du starte enkelt med et program som dette. Viktigste er kontinuitet og at du gjennomfører 😃(sier jeg som ikke får ut fingeren selv 🙈) https://www.nrk.no/nyttig/disse-fem-styrkeovelsene-er-alt-du-trenger-for-a-trene-hele-kroppen-1.14260764 Anonymkode: 3863f...2ad Hei! 😊 Takk for fint svar! Ja det er bare superviktig for oss å trene styrke og kondisjon nå. For meg så må det være noe som er overkommelig i hverdagen. Tenker jeg skulle hatt et enkelt program som jeg gjør (nesten) hver dag, og et program som er hardere som jeg gjør 2-3 ganger i uka. I tillegg tror jeg gåing er undervurdert! problemet mitt er for lite selvdisiplin og for mye selvdestruktivitet og selvoppofring.. Hvis jeg hadde begynt å sette grenser for meg selv i forhold til barn og kjæreste og hva jeg bruker tiden min på ooog i tillegg bruker mindre tid på skjerm.. så er det ikke tiden det står på.. Har dere noen triks som går på mindre destruktivitet og latskap og mer selvdisiplin? Anonymkode: 2402f...cbf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober #6 Skrevet 8. oktober Jeg tok tak i trening og kosthold da jeg var i midten av 40-årene. Jeg er 52 nå. Jeg er verken tynn eller kjempesprek, men jeg er slankere, sunnere og føler meg bedre. Her er mine råd: Innfør en ny vane om gangen. Ikke legg planer om å trene 5 dager i uken, det går sjelden bra. Sett små mål som er oppnåelige. Prøv å lage "aktive planer" med venner. I stedet for å treffes for å spise middag kan dere treffes for å gå en tur. Tenk gjennom hvor det glipper. Hvis du vet at du hver kveld finner deg en sjokolade i skapet, da må du enten slutte å ha sjokolade i skapet eller slutte å være hjemme om kveldene. Hvis du vet du pleier gå innom et bakeri du kjører forbi hver dag, da må du kjøre en annen vei eller la lommeboken ligge hjemme. Du har brukt lang tid på å bli overvektig. Det vil ta lang tid å bli slank. Prøv å tilbringe litt tid i frisk luft og dagslys hver dag. Hvis du vet du alltid har hatet å løpe og likt å gå tur, da bør du satse på å gå tur. Prøv nye ting. Kanskje vil du hate yoga, men gi det en sjanse. Kanskje har du aldri likt brokkoli, men prøv. Finn et treningssenter der du trives. På mitt treningssenter er det massevis av middelaldrende damer. Jeg hadde neppe likt meg like godt et sted der alle var 20 år og topptrent. Jeg går veldig mye. Jeg bor heldigvis sånn til at det ofte er raskere å gå enn å kjøre bil/reise offentlig. Ikke tenk så mye på å finne det ultimate treningsopplegget. Den beste treningen er den du gjør. Anonymkode: 3d2d0...81e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober #7 Skrevet 8. oktober Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tok tak i trening og kosthold da jeg var i midten av 40-årene. Jeg er 52 nå. Jeg er verken tynn eller kjempesprek, men jeg er slankere, sunnere og føler meg bedre. Her er mine råd: Innfør en ny vane om gangen. Ikke legg planer om å trene 5 dager i uken, det går sjelden bra. Sett små mål som er oppnåelige. Prøv å lage "aktive planer" med venner. I stedet for å treffes for å spise middag kan dere treffes for å gå en tur. Tenk gjennom hvor det glipper. Hvis du vet at du hver kveld finner deg en sjokolade i skapet, da må du enten slutte å ha sjokolade i skapet eller slutte å være hjemme om kveldene. Hvis du vet du pleier gå innom et bakeri du kjører forbi hver dag, da må du kjøre en annen vei eller la lommeboken ligge hjemme. Du har brukt lang tid på å bli overvektig. Det vil ta lang tid å bli slank. Prøv å tilbringe litt tid i frisk luft og dagslys hver dag. Hvis du vet du alltid har hatet å løpe og likt å gå tur, da bør du satse på å gå tur. Prøv nye ting. Kanskje vil du hate yoga, men gi det en sjanse. Kanskje har du aldri likt brokkoli, men prøv. Finn et treningssenter der du trives. På mitt treningssenter er det massevis av middelaldrende damer. Jeg hadde neppe likt meg like godt et sted der alle var 20 år og topptrent. Jeg går veldig mye. Jeg bor heldigvis sånn til at det ofte er raskere å gå enn å kjøre bil/reise offentlig. Ikke tenk så mye på å finne det ultimate treningsopplegget. Den beste treningen er den du gjør. Anonymkode: 3d2d0...81e Wow! tusen takk for veldig bra svar! spesielt det siste kulepunktet traff meg veldig. og veldig lurt å treffe venner for en gåtur framfor kafé 👏🏻 Anonymkode: 2402f...cbf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober #8 Skrevet 8. oktober Og note to selg: tøye ut og bli mykere er også superviktig! I tillegg til å ha fokus på bra holdning! Anonymkode: 2402f...cbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå