Anonym bruker Skrevet 7. oktober #1 Skrevet 7. oktober Jeg har ei venninne jeg har kjent i maaaange år, vi er nå 50 år. Vi er sammen i en forening, er fire stykker der som møtes en gang i måneden. Hun har vært med i en annen forening tidligere, men den ble oppløst. De sluttet en etter en. Og nå begynner jeg å lure på om det er pga min venninne. Hun var veldig fornærmet for at de ville avslutte foreningen og måten hun sa de hadde forklart det på, var at de bare var lei av hele styret. Jeg tror innerst inne hun tok det litt personlig. Hun er oppriktig snill og grei, og jeg er veldig glad i henne. Men hun er så fryktelig stressa og distre. Hun styrer med de rareste ting, sånne ting som svært få synes er interessant. Hun omrokkerer i hagen sin stadig vekk, de pusser opp og gjør om i huset, uten at det blir noe bedre. Kort fortalt så blir mye av det hun styrer med til veldig lite forandringer, og ofte ikke til det bedre. Det blir mer rot og kaos. Hun har stadig nye prosjekter jeg kjenner jeg blir helt oppgitt av å høre på. Det er i mitt hode bortkasta tid og penger, og så fryktelig lite interessante. Det er blitt en gjenganger nå at hver gang vi skal ha forening, så klarer hun enten ikke svare på om hun kan komme, eller så må vi minne henne på at det er hennes tur til å ha det. Hun henger overhode ikke med. Nå har jeg sendt en felles melding med spørsmål om det passer med forening hos meg imorgen. To av dem har svart men hun her har ikke svart. Og hun har sett meldingen. Jeg tenker at jeg skal vente til ikveld, og hvis jeg ikke har fått noe svar fra henne da, så skriver jeg at vi bare tar det en annen dag neste uke siden det virker som om det ikke passer for alle. Jeg må jo handle inn mat og slikt, så da gidder jeg rett og slett ikke å styre noe mer med det sånn i siste liten. Og så er vi så få så vi har alltid tatt en dag det passer for alle. Jeg skjønner meg ikke på sånne folk. Når hun allerede har kjent på at forrige forening ble lei av dette, så forandrer hun seg jo ikke! Hva ville dere gjort? Damen blir fryktelig lett fornærmet, og tar ikke kritikk til seg i det hele tatt. Anonymkode: 91e8d...aab
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #2 Skrevet 7. oktober Hva hun bedriver i eget hjem og hage er da ikke noe du har noe med? Hva hun bruker tid og penger på er jo kun opp til henne. Å invitere med èn dags frist var ganske lite, men jeg er enig at hun selvsagt bør svare. Jeg hadde heller skrevet i fellesmeldingen at siden det passer for de fleste med treff i morgen så gjennomfører du det. Så får hun kjenne på at dere ikke gidder å tilrettelegge for henne lenger. Anonymkode: 11c10...bd9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #3 Skrevet 7. oktober Om hun ellers er en person som det er hyggelig å være sammen med, så hadde jeg tatt purret på henne. Vi har alle våre styrker og svakheter, med eller uten grunn. Eller en grunn er det nok. Så jeg hadde bare tenkt (litt irritert kanskje) at det er sånn hun er, så jeg hadde purret på henne igjen. Du trenger ikke å skjønne deg på "sånne folk". Valget er å akseptere at sånn er det bare og ta grep i forhold til det eller å ta en alvorsprat med henne og gi henne en siste sjanse eller kaste henne ut med en gang. Om hun blir fornærmet er hennes problem, i alle fall om hun har fått beskjed på en ordenlig måte. Anonymkode: ea020...303
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #4 Skrevet 7. oktober Hvorfor hele avhandlingen med hus og hagen hennes, hva har det med saken å gjøre? Hva så om du synes det er bortkasted tid og penger Anonymkode: 498b7...1a3
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #5 Skrevet 7. oktober https://www.brreg.no/lag-og-foreninger/registrere-lag-eller-forening/hva-er-en-forening/ Anonymkode: 57994...f93
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #6 Skrevet 7. oktober Ok forklaringen om hus og hage er fordi det er det hun bruker så mye tid på. Hun går fullstendig opp i det, og da glemmer hun alt annet. Det er grunnen til at hun aldri klarer å henge med på noe annet. Anonymkode: 91e8d...aab
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #7 Skrevet 7. oktober Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hva hun bedriver i eget hjem og hage er da ikke noe du har noe med? Hva hun bruker tid og penger på er jo kun opp til henne. Å invitere med èn dags frist var ganske lite, men jeg er enig at hun selvsagt bør svare. Jeg hadde heller skrevet i fellesmeldingen at siden det passer for de fleste med treff i morgen så gjennomfører du det. Så får hun kjenne på at dere ikke gidder å tilrettelegge for henne lenger. Anonymkode: 11c10...bd9 Jeg har ikke noe med det, men dette hun bruker så mye tid på går ut over alt annet. Hun klarer bare å fokusere på sine prosjekter, og det er dette hun prater om hele tiden også. Anonymkode: 91e8d...aab
MissSaigon Skrevet 7. oktober #8 Skrevet 7. oktober Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ok forklaringen om hus og hage er fordi det er det hun bruker så mye tid på. Hun går fullstendig opp i det, og da glemmer hun alt annet. Det er grunnen til at hun aldri klarer å henge med på noe annet. Anonymkode: 91e8d...aab Og så? Hvis hun ellers er hyggelig så sender du henne en ekstra melding og spør om det passer for henne å møtes i morgen. Jeg tror at jeg hadde blitt ganske lei av en "venninne" som deg som satt deg til doms over min personlighet på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #9 Skrevet 7. oktober MissSaigon skrev (3 minutter siden): Og så? Hvis hun ellers er hyggelig så sender du henne en ekstra melding og spør om det passer for henne å møtes i morgen. Jeg tror at jeg hadde blitt ganske lei av en "venninne" som deg som satt deg til doms over min personlighet på denne måten. Jeg har gjort det, men får ikke svar der heller. Anonymkode: 91e8d...aab
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #10 Skrevet 7. oktober Hva om dere fra nå av avtaler neste dato når alle er tilstede, så slipper dere å sende ut melding med 2 dagers varsel? Anonymkode: 04214...a33
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #11 Skrevet 7. oktober Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva om dere fra nå av avtaler neste dato når alle er tilstede, så slipper dere å sende ut melding med 2 dagers varsel? Anonymkode: 04214...a33 Her må jeg oppklare litt. Vi har alltid en fast dag og dato i måneden å forholde oss til, men vi har vært enige om å være fleksible hvis en ikke kan den dagen likevel. Derfor sender alle ut en melding på felles-chaten med spørsmål om det fortsatt passer, en liten påminnelse om du vil. Det har spesielt vært pga denne venninnen at vi har gjort det sånn. Hun har dukket opp på feil dag mer enn en gang, så det er av enkelhets-grunner vi har gjort dette. Anonymkode: 91e8d...aab
Annesmiltillivet Skrevet 7. oktober #12 Skrevet 7. oktober Jeg hadde bare forholdt meg til avtalt dato om hun ikke svarer / kommer med spørsmål om å endre dato i rimelig tid. Sendt en medling som; Siden x og x har sagt at det fortsatt passer med forening i overimorgen og x ikke har svart enda, handler jeg inn og gleder meg til å dere.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #13 Skrevet 7. oktober Avlyser du så virker det jo nærmest som at du avlyser på trass fordi hun ikke har svart innen det du mener er rimelig tid… Hvis dere har avtalt denne dagen for lenge siden så betyr vel ikke det at hun ikke har svart at hun ikke kommer? Ser jo at dette irriterer deg men det er jo ditt problem. Kommer hun ikke så er det hennes tap… Anonymkode: c8f94...226
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #14 Skrevet 7. oktober Anonym bruker skrev (1 time siden): Her må jeg oppklare litt. Vi har alltid en fast dag og dato i måneden å forholde oss til, men vi har vært enige om å være fleksible hvis en ikke kan den dagen likevel. Derfor sender alle ut en melding på felles-chaten med spørsmål om det fortsatt passer, en liten påminnelse om du vil. Det har spesielt vært pga denne venninnen at vi har gjort det sånn. Hun har dukket opp på feil dag mer enn en gang, så det er av enkelhets-grunner vi har gjort dette. Anonymkode: 91e8d...aab Da forholder du deg til den datoen, og slutter å lage så mye drama. Anonymkode: bbb44...160
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #15 Skrevet 7. oktober Vi har også skravleklubb, siste torsdagen i måneden Søndagen før sender den som er månedens vertinne ut påminnelse i gruppa. Noen ganger har vi byttet dag, til og med uke, men som regel holder vi den avtalte dagen. Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan gjøre det samme. Send ut en påminnelse, folk bekrefter at de kommer, og hører du ingenting gjennomfører du. To stykker har svart bekreftende at de kommer, dvs at dere blir (minst) tre stykker og den ene surrekoppen i gruppa skal da ikke ha makt til å avlyse for dere andre.... Anonymkode: 80abf...f22
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #16 Skrevet 7. oktober Vi har også en slik klubb, men vi er litt flere. De som kan kommer. Noen svarer ikke eller svarer sent, men kan to stykk eller flere så gjennomføres det. Jeg har en venninne som har blitt oppslukt av trening. Hun kan aldri svare før like før i tilfelle det skjer noe spennende på treningsstudio i samme tidsrom. Det er slik hun prioriterer og det er jo greit det. Hun kommer når hun kommer, vi andres treffes uansett Anonymkode: 3e97c...174
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #17 Skrevet 7. oktober Skjønner ikke helt problemet..? Kan ikke dere tre andre møtes uten at hun er der, da? Og om det går flere ganger uten at hun dukker opp, så slutter dere å invitere henne med. Enkelt og greit. Om hun da spør hvorfor hun ikke blir invitert mer, så svarer dere jo bare at det ikke virket som om hun var interessert mere, siden hun aldri dukket opp. (Når det er sagt; jeg skjønner frustrasjonen over en venninne som bare prater om EN eneste ting. Jeg har ei som er opphengt i noe data-spill. Noe som ikke interesserer meg en millimeter!!) Anonymkode: 70a23...295
Anonym bruker Skrevet 7. oktober #18 Skrevet 7. oktober Anonym bruker skrev (6 timer siden): Skjønner ikke helt problemet..? Kan ikke dere tre andre møtes uten at hun er der, da? Og om det går flere ganger uten at hun dukker opp, så slutter dere å invitere henne med. Enkelt og greit. Om hun da spør hvorfor hun ikke blir invitert mer, så svarer dere jo bare at det ikke virket som om hun var interessert mere, siden hun aldri dukket opp. (Når det er sagt; jeg skjønner frustrasjonen over en venninne som bare prater om EN eneste ting. Jeg har ei som er opphengt i noe data-spill. Noe som ikke interesserer meg en millimeter!!) Anonymkode: 70a23...295 Kanskje hun egentlig er den mest spennende personen av dem alle og at de vil han henne med 😆 Anonymkode: 04214...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå