Gå til innhold

Vennegrupper i skolen for et mas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hvert med på en allerede barnet koste seg hvertfall så det er bra men guud så kjedelig å bli igjen og snakke med folk jeg har 0 kjemi/felles med. Blir jo nesten tvangs sosialisering for voksne. 

min tur og ha vennegruppe er i desember.. av alle plass.. der det er mest travelt i min meining, vi har ikke plass til å ha folk her hjemme heller, jeg er alene mor og bor i et lite plass med lite plass for så mange, 5 barn i gruppen og 4 andre foreldre som nok blir igjen.. er jo sikkert ikke så populært å ha noe ute i det kulde været. Og hvor mange termos med kakao/kaffe eller boller skal man ha med seg også. Verste er at alle de andre virker super på dette mens jeg ikke gjør det og da blir man non stemplet som kjip uff.. hater slik tvangs sosialisering. Og flere aktiviteter, arrangementer som skjer i måneden. 

Anonymkode: 0cc66...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh, du har noen harde år foran deg. 

Det er ‘mas’ å ha unger, det er liksom en del av pakken. Og du sier at barnet ditt koste seg, det er jo hele poenget. 

Anonymkode: c296d...fd3

Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg trives også dårlig i slike settinger. Og det første året spesielt syntes jeg var forferdelig.

Mek underveis kom jeg snakk med en mor som hadde fire barn, den yngste gikk i mitt barns klasse. Og hun fortalte om hennes erfaring med vennegrupper, hvor det ikke hadde fungert i klassen til den ene datteren, så de hadde sluttet med det etter et par år. Klassemiljøet i den klassen utviklet seg negativt gjennom hele barneskolen. 

i klassen til hennes nestyngste hadde de holdt på vennegrupper hele barneskolen. Og det hadde en svært positiv effekt på miljøet i den klassen, og hun mente det var slik fordi alle de voksne ble kjent med alle ungene over tid. Og med hverandre, så de gangene det skjedde noe mellom ungene så kunne de voksne snakke sammen på en fin måte. Ingen voksne var negative ovenfor andres barn fordi de kjente dem.

Så da bestemte jeg meg for å holde ut. Ble bedre etter hvert, selv om jeg aldri har skapt vennskap utenom disse treffene, så kjenner man hverandre på en måte at jeg klarer å smalltalke litt

Anonymkode: 06f7c...288

Skrevet

Hadde vennegruppe hjemme 1 gang og aldri mer. Barnet mitt opplevde å bli ertet og utestengt fordi huset vårt ikke er fint nok, ikke stort nok, rommet hennes var ikke bra nok etc. 
Tok det opp i klassen, men nei…. Meldte oss ut av den greia der. 

Anonymkode: 9f1b4...745

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har hvert med på en allerede barnet koste seg hvertfall så det er bra men guud så kjedelig å bli igjen og snakke med folk jeg har 0 kjemi/felles med. Blir jo nesten tvangs sosialisering for voksne. 

min tur og ha vennegruppe er i desember.. av alle plass.. der det er mest travelt i min meining, vi har ikke plass til å ha folk her hjemme heller, jeg er alene mor og bor i et lite plass med lite plass for så mange, 5 barn i gruppen og 4 andre foreldre som nok blir igjen.. er jo sikkert ikke så populært å ha noe ute i det kulde været. Og hvor mange termos med kakao/kaffe eller boller skal man ha med seg også. Verste er at alle de andre virker super på dette mens jeg ikke gjør det og da blir man non stemplet som kjip uff.. hater slik tvangs sosialisering. Og flere aktiviteter, arrangementer som skjer i måneden. 

Vi sa at barna skulle ha med uteklær da vi hadde det i desember og januar. Var ute 1 time, så fikk de boller og kakao da vi gikk inn siste 1/2 timen, gikk fint det. Da får foreldre velge om de vil være med eller ikke

Anonymkode: 8dc52...7a9

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha vennegruppen ute på en lekeplass i desember? Be alle om å ta på klær etter vær, også fikser du et par termoser med kakao. Unger trives stort sett veldig godt ute, uansett sett vær, og det trenger vel ikke vare så mye mer enn 1-1,5 timer?

Anonymkode: 07494...ac0

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men du er jo kjip. Alle tråder du skriver her inne handler om hvor stress det er å forholde deg til barnets sosiale arenaer. Å være delaktig sammen med andre barn og foreldre er en del av pakken når man velger å ha barn.

Du skriver jo selv at barnet koste seg, er ikke det god nok grunn til å delta på slike ting. Og de fleste barn syns at det er stor stas å ha med små venner hjem. 

Vi var på vennegruppe hos noen som har et digert hus, men de laget likevel til treffet utendørs. De hadde fyr i bålpanne og serverte pølser og varm saft. Dette var også i desember og det var snø så barna hadde det helt topp i akebakken mens foreldrene fikk en kaffekopp og gjort nye bekjentskap. 

Skrevet

Lag boller og kakao til barna, og en pastasalat til dere voksne. Hvis du ikke vet hvor mye kaffe du skal koke til 4 foreldre så vet ikke jeg. 

Anonymkode: 68b27...7d9

Skrevet

Men kan ikke huske det var vanlig at foreldre er med på vennegruppe på skolen? Veldig rart. Da mine barn var så små, bare kjørte foreldre de bort og satte de av. 
Foreldre har kun vært med første fødselsdagsfeiring da barna var 4 år i bhg

Skrevet

Hvorfor er foreldre med på vennegruppe?

Anonymkode: 7ce30...7df

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men kan ikke huske det var vanlig at foreldre er med på vennegruppe på skolen? Veldig rart. Da mine barn var så små, bare kjørte foreldre de bort og satte de av. 
Foreldre har kun vært med første fødselsdagsfeiring da barna var 4 år i bhg

Her er de med tenker greit for dem som vil men litt kjipt for de med små leilighete og må ha 4-5-6 foreldre og kanskje en eller to søsken som blir  med. Det blir jo fort ganske trangt. 

Skrevet

Ingen trenger å være med på vennegruppe. 

Anonymkode: 986a2...b21

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her er de med tenker greit for dem som vil men litt kjipt for de med små leilighete og må ha 4-5-6 foreldre og kanskje en eller to søsken som blir  med. Det blir jo fort ganske trangt. 

Og da inviterer du til utelek. Det er faktisk så enkelt. 

Anonymkode: c296d...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...