Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #26 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det bare ved kvinneplager du har denne holdningen til medisiner, eller mener du at kroppen skal ordne opp i alt selv? Kommentarer som dette viser jo bare at man enda har en enormt lang vei å gå før kvinneplager blir akseptert som noe annet enn hysteri. Strikking mot helseplager der, altså. Kos med misnøye? Kan man bli mer ignorant, uvitende og rett og slett teit? Anonymkode: 5262d...22d Forresten. Når du kaller meningsmotstanderne dine for ignorante, uvitende og teite har du tapt diskusjonen så det synger etter. Anonymkode: 27e39...792
MissSaigon Skrevet 12 timer siden #27 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Forresten. Når du kaller meningsmotstanderne dine for ignorante, uvitende og teite har du tapt diskusjonen så det synger etter. Anonymkode: 27e39...792 Det syns jeg ikke. Her var den kommentaren helt på sin plass. Strikking mot overgangsplager? Kos med misnøye? Ærlig talt!
MissSaigon Skrevet 12 timer siden #28 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Nei, det har overhodet ikke bare med kvinneplager å gjøre - jeg mener det generelt. Vi bruker altfor mye medisiner og preparater, og vi ødelegger oss selv. Overgangsalder er ingen sykdom slik enkelte her prøver å fremstille det som. Det er ikke bakterier eller virus. Det er en naturlig prosess, på samme måte som pubertet. Vil du gi ungdommer hormoner mot pubertetsplager og? Anonymkode: 27e39...792 Overgangsalder er ingen sykdom, det stemmer. På samme måte som svangerskap ikke er en sykdom. Det er likevel tilstander som kan kreve medisinsk behandling, og det er så ufattelig ignorant å avfeie det med at man koser seg med misnøyen. Om det finnes pubertetsplager som medfører søvnmangel, angst, utmattelse, smerter i ledd, økt hyppighet og styrke på migrene, hetetokter som gjør at man føler at man brenner og må skifte sengetøy 2-3 ganger pr natt, så ja, da må man absolutt behandle symptomene. Det er også forskjell på å gi hormoner til unge i utvikling og voksne kvinner som er i slutten av sin fruktbare alder. Jeg er gjennom min egen menopause og har sluppet unna med noen få hetetokter og litt utmattelsessymptomer og har vært heldig og sluppet noen form for behandling, men jeg har venninner som ikke kunne fungert i jobb om de ikke kunne motta medisinsk hjelp. Hadde det vært bedre med sykemelding enn medisinsk hjelp? Og hvor går grensen din for at man skal stå i det og ikke ta råd fra legestanden? Er det kun sykdommer man dør av man bør få behandling for? P-piller og hormonspiral skal ikke brukes?
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #29 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Dette hormonplasteret… Er det ikke bedre å la kroppen fikse den naturlige prosessen selv? Man klusser jo til en prosess man må igjennom med dette plasteret. Hi, hvorfor vil du egentlig snakke? Er det ikke bedre å fokusere på at sånn er det bare og heller finne ting man liker å gjøre i stedet? Bake? Gå tur? Strikke? Sånn kos med misnøye har jeg aldri helt forstått. Anonymkode: 27e39...792 Det er ganske stor forskjell på hvor hardt det treffer. Hormoner kan være «ute å sykle», ikke alltid kosthold er nok. Jeg gikk på p-piller i mange år selv om min mann er sterilisert. Unormalt store blødninger, cystisk akne og PCOS. Ei venninne har PMDD, fikk et helt annet liv når hun fikk riktig behandling for det. Kosthold bedrer litt, men langt fra alt. Det å komme i kontakt med andre kan være en stor støtte hvis dette sliter på deg. Som noen over skriver, det har vært mye om det. Problemet da er at det blir en kommersiell vare også, til slutt blir det vanskelig å manøvrere seg i jungelen av tilbud. Det er en del av styrken til oss kvinner at vi deler erfaringer. Kan selvfølgelig ha motsatt effekt også, derfor er det nærmeste nettverket så viktig for mange. Anonymkode: fe315...7f9
Pobie Skrevet 12 timer siden #30 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Dette hormonplasteret… Er det ikke bedre å la kroppen fikse den naturlige prosessen selv? Man klusser jo til en prosess man må igjennom med dette plasteret. Hi, hvorfor vil du egentlig snakke? Er det ikke bedre å fokusere på at sånn er det bare og heller finne ting man liker å gjøre i stedet? Bake? Gå tur? Strikke? Sånn kos med misnøye har jeg aldri helt forstått. Anonymkode: 27e39...792 Hvorfor skal man klare seg uten medisin når det går utover livskvaliteten? Det er snakk om ekstremt lav energi, angst, depresjon, konstant sult, vektoppgang som ikke kan stoppes, dårlig søvn, osv osv. Samtidig som man selvfølgelig forventes å fungere normalt mtp på ekteskap, barn, jobb, osv. Skal man virkelig finne seg i å ha dårlig livskvalitet i 10-12 år bare så man kan si at man ikke trengte medisin?
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #31 Skrevet 12 timer siden Pobie skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal man klare seg uten medisin når det går utover livskvaliteten? Det er snakk om ekstremt lav energi, angst, depresjon, konstant sult, vektoppgang som ikke kan stoppes, dårlig søvn, osv osv. Samtidig som man selvfølgelig forventes å fungere normalt mtp på ekteskap, barn, jobb, osv. Skal man virkelig finne seg i å ha dårlig livskvalitet i 10-12 år bare så man kan si at man ikke trengte medisin? Du vet, det er jo naturlig. Man trenger nok heller ikke medisin mot migrene, høyt blodtrykk, depresjon eller angst. Det er jo verken betennelse eller virus, så da får man bare stå det. Man dør mest sannsynlig ikke av det. Anonymkode: 5262d...22d
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #32 Skrevet 10 timer siden Pobie skrev (1 time siden): Hvorfor skal man klare seg uten medisin når det går utover livskvaliteten? Det er snakk om ekstremt lav energi, angst, depresjon, konstant sult, vektoppgang som ikke kan stoppes, dårlig søvn, osv osv. Samtidig som man selvfølgelig forventes å fungere normalt mtp på ekteskap, barn, jobb, osv. Skal man virkelig finne seg i å ha dårlig livskvalitet i 10-12 år bare så man kan si at man ikke trengte medisin? Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vet, det er jo naturlig. Man trenger nok heller ikke medisin mot migrene, høyt blodtrykk, depresjon eller angst. Det er jo verken betennelse eller virus, så da får man bare stå det. Man dør mest sannsynlig ikke av det. Anonymkode: 5262d...22d Men deretter jo fullstendig av her inne. Skulle tro man døde av overgangsalderen. For de aller, aller fleste er det ikke så dramatisk som dere beskriver, og det å normalisere hormonbruk er skremmende. Er dere like slepphendte med smertestillende og? Paracet og Ibux for den minste antydning til hodepine? For de som er så hardt rammet at man ikke fungerer i hverdagen er selvsagt medisiner fint og flott, men for resten bør man se på kosthold og livsstil først. Anonymkode: 27e39...792
MissSaigon Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men deretter jo fullstendig av her inne. Skulle tro man døde av overgangsalderen. For de aller, aller fleste er det ikke så dramatisk som dere beskriver, og det å normalisere hormonbruk er skremmende. Er dere like slepphendte med smertestillende og? Paracet og Ibux for den minste antydning til hodepine? For de som er så hardt rammet at man ikke fungerer i hverdagen er selvsagt medisiner fint og flott, men for resten bør man se på kosthold og livsstil først. Anonymkode: 27e39...792 Men hvorfor tror du at folk flest ikke sjekker ut hva som finnes før de eventuelt ender opp med hormoner og annen behandling? Det er jo dem med store plager man tenker på når man snakker om behandling. Jeg har ikke sett noen som antyder at man dør av overgangsalder. Tvert i mot så var det minst èn som påpekte at man ikke gjør det. Det er din bastante påstand om at overgangsalder ikke er en sykdom jeg reagerer på, det at det ikke er en diagnose i seg selv betyr ikke at den ikke KAN medføre til dels alvorlige og svært plagsomme tilstander. Du sitter der på din høye hest og dømmer andres valg og helse. Det er rimelig arrogant, altså.
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #34 Skrevet 10 timer siden MissSaigon skrev (3 minutter siden): Men hvorfor tror du at folk flest ikke sjekker ut hva som finnes før de eventuelt ender opp med hormoner og annen behandling? Det er jo dem med store plager man tenker på når man snakker om behandling. Jeg har ikke sett noen som antyder at man dør av overgangsalder. Tvert i mot så var det minst èn som påpekte at man ikke gjør det. Det er din bastante påstand om at overgangsalder ikke er en sykdom jeg reagerer på, det at det ikke er en diagnose i seg selv betyr ikke at den ikke KAN medføre til dels alvorlige og svært plagsomme tilstander. Du sitter der på din høye hest og dømmer andres valg og helse. Det er rimelig arrogant, altså. Der var det igjen. Navnekalling og slengbemerkninger. Hvorfor blir du så provosert? Jeg må ha truffet en nerve. Anonymkode: 27e39...792
MissSaigon Skrevet 9 timer siden #35 Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Der var det igjen. Navnekalling og slengbemerkninger. Hvorfor blir du så provosert? Jeg må ha truffet en nerve. Anonymkode: 27e39...792 Ja, du har nok truffet en nerve. Jeg blir provosert av ignorante mennesker som ikke evner å skjønne at forskjellige folk har forskjellige utfordringer. Så du har helt rett, du traff virkelig en nerve! Jeg registrerer at du ikke svarer på ett eneste av mine argument, du går rett på personangrep.
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #36 Skrevet 6 timer siden MissSaigon skrev (2 timer siden): Ja, du har nok truffet en nerve. Jeg blir provosert av ignorante mennesker som ikke evner å skjønne at forskjellige folk har forskjellige utfordringer. Så du har helt rett, du traff virkelig en nerve! Jeg registrerer at du ikke svarer på ett eneste av mine argument, du går rett på personangrep. Jeg svarte deg. Du, derimot, svarte ikke meg Personangrep var det du som drev med. Hvor angriper jeg deg? Anonymkode: 27e39...792
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #37 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men deretter jo fullstendig av her inne. Skulle tro man døde av overgangsalderen. For de aller, aller fleste er det ikke så dramatisk som dere beskriver, og det å normalisere hormonbruk er skremmende. Er dere like slepphendte med smertestillende og? Paracet og Ibux for den minste antydning til hodepine? For de som er så hardt rammet at man ikke fungerer i hverdagen er selvsagt medisiner fint og flott, men for resten bør man se på kosthold og livsstil først. Anonymkode: 27e39...792 Jeg synes du er modig og tålmodig som gidder å stå imot i kampen mot medisiner og medynk. Jeg synes også mange har alt for lav terskel for smerte og ubehag, og tyr alt for raskt til medisiner for å fjerne naturlige signaler fra menneskekroppen. Jeg heier på en slik holdning. Stå i det en periode, så kommer løsningene, og du blir mye sterkere enn om du doper deg mer og mer bort fra den virkelige verden. Kroppen er laget for å reparere seg selv og holde ut, mye bedre enn medisiner. Den trenger utfordringer og den har sykluser den skal gjennom. En må akseptere at livet er ikke smertefritt. Det angår også den mentale helse. Anonymkode: 97d6d...efc
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #38 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes du er modig og tålmodig som gidder å stå imot i kampen mot medisiner og medynk. Jeg synes også mange har alt for lav terskel for smerte og ubehag, og tyr alt for raskt til medisiner for å fjerne naturlige signaler fra menneskekroppen. Jeg heier på en slik holdning. Stå i det en periode, så kommer løsningene, og du blir mye sterkere enn om du doper deg mer og mer bort fra den virkelige verden. Kroppen er laget for å reparere seg selv og holde ut, mye bedre enn medisiner. Den trenger utfordringer og den har sykluser den skal gjennom. En må akseptere at livet er ikke smertefritt. Det angår også den mentale helse. Anonymkode: 97d6d...efc Takk! Så hyggelig å få støtte for en gangs skyld. Jeg føler for det meste at jeg kjemper i motvind, særlig når det kommer til dette temaet. Det er akkurat som det er blitt politisk korrekt å tenke at overgangsalderen = sykdom, og hvis du ikke støtter den holdningen er du imot kvinnehelse og dermed kjempeslem! Det finnes ingen nyanser lenger, og det gjelder de fleste temaer. Jeg syns det virker som det er altfor lett å skaffe seg medisiner mot den minste lille ting, folk kjenner noe voldsomt etter de minste symptomer, og å ta seg sammen er er ikke et alternativ. Men for all del. De som ikke fungerer i hverdagen bør søke hjelp. Men for de aller fleste av oss er jeg oppriktig overbevist om at det er bedre om vi tar oss sammen og aksepterer at litt smerte ikke er farlig, i stedet for å dytte i oss all medisinen som potensielt kan skade oss enda mer. Anonymkode: 27e39...792
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #39 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jeg svarte deg. Du, derimot, svarte ikke meg Personangrep var det du som drev med. Hvor angriper jeg deg? Anonymkode: 27e39...792 Slutt da. Anonymkode: 95b7d...0ea
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #40 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Slutt da. Anonymkode: 95b7d...0ea Hvorfor skal JEG slutte når det er HUN som dummer seg ut? Anonymkode: 27e39...792
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #41 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal JEG slutte når det er HUN som dummer seg ut? Anonymkode: 27e39...792 Kan ikke du lage deg en egen tråd og fortsette korstoget ditt der. Anonymkode: 95b7d...0ea
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #42 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Kan ikke du lage deg en egen tråd og fortsette korstoget ditt der. Anonymkode: 95b7d...0ea Jeg bidrar i tråden med meninger og råd. Hva har du bidratt med? Ingenting. Du har uansett ikke myndighet å fortelle meg hva jeg skal svare eller ikke. (PS. Man bruker spørsmålstegn når man spør om noe.) Anonymkode: 27e39...792
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #43 Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal JEG slutte når det er HUN som dummer seg ut? Anonymkode: 27e39...792 Det er nok delte meninger om det. Jeg syns det er gøy at du kaller det å ta hormoner for å dope seg ned. Det viser hvor lite du kan om det du roper så høyt om. Anonymkode: 5262d...22d
prekæs Skrevet 57 minutter siden #44 Skrevet 57 minutter siden Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du vet, det er jo naturlig. Man trenger nok heller ikke medisin mot migrene, høyt blodtrykk, depresjon eller angst. Det er jo verken betennelse eller virus, så da får man bare stå det. Man dør mest sannsynlig ikke av det. Anonymkode: 5262d...22d For ikke å snakke om epidural ved fødsel. Bare tull🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå